Decyzja 2001/651/WE ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE

DECYZJA KOMISJI
z dnia 21 sierpnia 2001 r.
ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE

(notyfikowana jako dokument nr C(2001) 2175)

(2001/651/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 25 sierpnia 2001 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1670/2000(2),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1374/98 z dnia 29 czerwca 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwierania kontyngentów taryfowych na mleko i przetwory mleczne(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 594/2001(4), w szczególności jego art. 9 ust. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik XI do rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawia procedurę weryfikacji zawartości tłuszczu w maśle pochodzącym z Nowej Zelandii, przeznaczonym do swobodnego obrotu na rynku Wspólnoty w ramach bieżącego kontyngentu dostępu ustalonego pod nr porządkowym 35 załącznika I do tego rozporządzenia. Procedura ta opiera się na kryteriach statystycznych. Kluczowym jej elementem jest wykorzystanie typowego odchylenia, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym zgodnie z określoną specyfikacją w wyznaczonym zakładzie produkcyjnym i znanego z góry organom kontroli w Państwach Członkowskich, w których przedstawione jest zgłoszenie o dopuszczeniu masła do swobodnego obrotu we Wspólnocie.

(2) W liście z dnia 1 czerwca 2000 r. Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (MAF Food) przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii poinformował Komisję o typowym odchyleniu, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym według specyfikacji kupna dla każdego produktu produkowanego w sześciu zakładach produkcyjnych zgodnie z art. 28 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 1374/98. Na podstawie art. 9 ust. 9 tego rozporządzenia, typowe odchylenie w standardowych warunkach wytwarzania zostało zatwierdzone decyzją Komisji 2000/432/WE(5).

(3) W liście z dnia 29 września 2000 r. Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii poinformował Komisję o poddaniu korekcie typowego odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania zawartości tłuszczu w maśle wytworzonym według specyfikacji kupna dla każdego produktu produkowanego w pięciu zakładach produkcyjnych zgodnie z art. 28 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 1374/98. Ze względu na to, że kluczowy element tego typowego odchylenia nie został wzięty pod uwagę, procedura obliczeniowa użyta dla wyznaczenia typowego odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania dla każdego produktu została skorygowana. Dodatkowo, jeden z sześciu wyżej wspomnianych zakładów produkcyjnych nie prowadzi już produkcji masła w ramach bieżącego kontyngentu dostępu. Skorygowane liczby były przedmiotem weryfikacji oraz późniejszych dyskusji z przedstawicielami władz Nowej Zelandii, które ostatecznie doprowadziły do potwierdzenia przez władze Nowej Zelandii, w liście z dnia 20 lipca 2001 r., liczb uprzednio podanych.

(4) Zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 9 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1374/98, podane skorygowane typowe odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania powinny zostać zatwierdzone i komunikowane Państwom Członkowskim, a ich wejście w życie powinno zostać ustalone na dzień 22 sierpnia 2001 r. W tym samym czasie, dla zapewnienia przejrzystości, decyzja 2000/432/WE powinna zostać uchylona,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zatwierdza się typowe odchylenia w standardowych warunkach wytwarzania podane Komisji przez Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności przy Ministerstwie Rolnictwa i Leśnictwa Nowej Zelandii w liście z dnia 29 września 2000 r. oraz wymienione w Załączniku do niniejszej decyzji. Stosuje się je w odniesieniu do przywozu masła, dla którego świadectwa IMA 1 zostały wydane po dniu 22 sierpnia 2001 r.

Artykuł  2

Decyzja 2000/432/WE traci moc.

Decyzja ta zostaje utrzymana w mocy w odniesieniu do przywozu masła, dla którego świadectwa IMA 1 zostały wydane przed dniem 22 sierpnia 2001 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 sierpnia 2001 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.

(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 10.

(3) Dz.U. L 185 z 30.6.1998, str. 21.

(4) Dz.U. L 88 z 20.3.2001, str. 7.

(5) Dz.U. L 170 z 11.7.2000, str. 16.

ZAŁĄCZNIK 1

Typowe odchylenia, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle wytwarzanym w Nowej Zelandii, przeznaczonym do dopuszczenia do swobodnego obrotu na rynku Wspólnoty w ramach bieżącego kontyngentu określonego pod numerem 09.4589 w załączniku III.A do rozporządzenia (WE) nr 2535/2001

Nazwa zakładu Numer zakładu w rejestrze Numer specyfikacji Typowe odchylenie w standardowych warunkach wytwarzania
Fonterra Ltd Kauri 7172 0905 0,160
Fonterra Ltd Te Awamutu 5572 0081 0,175
0084 0,173
Fonterra Ltd Takaka 4672 0081 0,172
0084 0,172
Westland Cooperative Dairy 143 0081 0,170
Co. Ltd 0084 0,170
Fonterra Ltd Whareroa 4772 0081 0,175
0084 0,175
1 Załącznik:

-zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2002/667/WE z dnia 13 sierpnia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.227.51) zmieniającej nin. decyzję z dniem 26 sierpnia 2002 r.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2004/584/WE z dnia 26 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.255.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2001.229.24

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2001/651/WE ustanawiająca typowe odchylenie, w standardowych warunkach wytwarzania, zawartości tłuszczu w maśle przywożonym z Nowej Zelandii na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1374/98 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania uzgodnień dotyczących przywozu i otwarcia kontyngentów taryfowych dla mleka i przetworów mlecznych oraz uchylająca decyzję 2000/432/WE
Data aktu: 21/08/2001
Data ogłoszenia: 25/08/2001
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 25/08/2001