Decyzja 1999/472/WE w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie rur, zbiorników i urządzeń pomocniczych niemających styczności z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi

DECYZJA KOMISJI
z dnia 1 lipca 1999 r.
w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie rur, zbiorników i urządzeń pomocniczych niemających styczności z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi

(notyfikowana jako dokument nr C (1999) 1482)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(1999/472/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 lipca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 89/106/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich odnoszących się do wyrobów budowlanych(1), zmienioną dyrektywą 93/68/EWG(2), w szczególności jej art. 13 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Komisja jest zobowiązana wybrać między dwiema procedurami zaświadczania zgodności wyrobu, przewidzianymi w art. 13 ust. 3 dyrektywy 89/106/EWG "możliwie najmniej uciążliwą procedurę zgodną z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa"; oznacza to, że niezbędne jest podjęcie decyzji dla danego wyrobu lub rodziny wyrobów, czy obecność systemu fabrycznej kontroli produkcji, za który odpowiedzialność ponosi producent, jest koniecznym i wystarczającym warunkiem do zaświadczania zgodności oraz czy z przyczyn dotyczących zachowania zgodności z kryteriami wspomnianymi w art. 13 ust. 4 wymagana jest interwencja zatwierdzonej jednostki certyfikującej.

(2) Artykuł 13 ust. 4 wymaga, aby określona w ten sposób procedura była wskazana w mandatach i w specyfikacjach technicznych; z tego powodu wymagane jest zdefiniowanie wyrobu lub rodziny wyrobów w sposób wykorzystywany w mandatach i specyfikacjach technicznych.

(3) Obydwie procedury przewidziane w art. 13 ust. 3 są opisane szczegółowo w załączniku III do dyrektywy 89/106/EWG; dlatego też niezbędne jest jasne zdefiniowanie metod, przy pomocy których te dwie procedury mają być wprowadzane w życie dla każdego wyrobu lub rodziny wyrobów, w odniesieniu do załącznika III, z uwagi na fakt, że załącznik III daje preferencje niektórym systemom.

(4) Procedura określona w art. 13 ust. 3 lit. a) odpowiada systemom przedstawionym w pierwszej możliwości, bez stałego nadzoru, oraz w możliwości drugiej i trzeciej przedstawionej w załączniku III pkt 2 ppkt ii), a procedura określona w art. 13 ust. 3 lit. b) odpowiada systemom przedstawionym w załączniku III pkt 2 ppkt i) oraz w pierwszej możliwości, z nadzorem stałym, w załączniku III pkt 2 ppkt ii).

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. budownictwa,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zgodność wyrobów i rodzin wyrobów, wymienionych w załączniku I, zaświadcza się z zastosowaniem procedury, na mocy której producent, jako jedyna osoba odpowiedzialna za system fabrycznej kontroli produkcji, zapewnia, że wyrób jest zgodny z odpowiednimi specyfikacjami technicznymi.

Artykuł  2

Zgodność wyrobów wymienionych w załączniku II zaświadcza się z zastosowaniem procedury, zgodnie z którą, oprócz systemu fabrycznej kontroli produkcji przez producenta, w ocenę i nadzór nad kontrolą produkcji lub samym wyrobem zaangażowana jest zatwierdzona jednostka certyfikująca.

Artykuł  3

Procedurę atestowania zgodności określoną w załączniku III wskazuje się w mandatach na opracowanie norm zharmonizowanych.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.

W imieniu Komisji
Karel VAN MIERT
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 40 z 11.2.1989, str. 12.

(2) Dz.U. L 220 z 30.8.1993, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Zestawy rurowe, rury, zbiorniki, systemy alarmowania o wyciekach, urządzenia do zabezpieczania przed przepełnieniem, elementy złączne, spoiwa, złącza, uszczelnienia złączy, uszczelnienia, kanały i przewody zabezpieczające, wsporniki rur/przewodów, zawory i krany, pomocnicze urządzenia zabezpieczające.

Do stosowania w instalacjach do transportu/dystrybucji/magazynowania gazu/paliw przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania chłodzenia budynków, z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub od końcowej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu do systemów ogrzewania/chłodzenia budynku oraz w instalacjach do transportu/dystrybucji/magazynowania wody nieprzeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz do stosowania w systemach grzewczych innych niż wymienione w załączniku II.

ZAŁĄCZNIK  II 1

Zbiorniki, kanały i przewody do zabezpieczania

Do stosowania w miejscach podlegających przepisom przeciwpożarowym w instalacjach do transportu/dystrybucji/magazynowania gazu/paliw przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania/chłodzenia budynków, z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub końcowej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu systemów ogrzewania/chłodzenia budynku.

Zestawy rurowe, rury, zbiorniki, systemy alarmowania o wyciekach, urządzenia do zabezpieczania przed przepełnieniem, elementy złączne, spoiwa, złącza, uszczelnienia złączy, uszczelki, kanały i przewody zabezpieczające, wsporniki rur/przewodów, zawory i krany, pomocnicze urządzenia zabezpieczające

Do stosowania w miejscach podlegających przepisom przeciwpożarowym w instalacjach do transportu/dystrybucji/magazynowania gazu/paliw przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania/chłodzenia budynków, z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub końcowej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu systemów ogrzewania/chłodzenia budynku oraz w instalacjach do transportu/usuwania/magazynowania wody nieprzeznaczonej do spożycia przez ludzi dla produktów, dla których klasa reakcji na ogień wynosi A1(1), A2(1), B(1), C(1).

______

(1) Wyroby/materiały, dla których podwyższenie klasyfikacji reakcji na działanie ognia jest możliwe dzięki wyraźnie rozpoznawalnemu etapowi w procesie produkcji (np. dla zastosowania dodatków opóźniających działanie ognia lub ograniczenie materiału organicznego).

ZAŁĄCZNIK  III 2

Uwaga: dla zestawów mających więcej niż jedno zamierzone zastosowanie określone w następujących rodzinach, zatwierdzona jednostka, w ramach odpowiednich systemów zaświadczania zgodności, wykonuje jednocześnie wszystkie zadania z nich wynikające.

RODZINA WYROBÓW

RURY, ZBIORNIKI I URZĄDZENIA POMOCNICZE NIEMAJĄCE STYCZNOŚCI Z WODĄ PRZEZNACZONĄ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI (1/5)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) zastosowania(-ań), wyszczególnionych poniżej, wnosi się do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego/Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki CEN/CENELEC o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych normach zharmonizowanych:

Wyrób(-y) Zamierzone zastosowanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) (Odporność na ogień) System(-y) zaświadczania zgodności
- Zestawy rurowe

- Rury

- Zbiorniki

- Systemy alarmowania o

wyciekach i urządzenia

zabezpieczające przez

przepełnieniem

- Elementy złączne,

spoiwa, złącza,

uszczelnienia złączy,

uszczelki

- Kanały i przewody

zabezpieczające

w instalacjach do transportu/dystrybucji/magazynowania gazu/paliw, przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania/chłodzenia budynków, z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub od końcowej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu - 3
- Wsporniki

rur/przewodów

systemów
- Zawory i krany ogrzewania/chłodzenia
- Pomocnicze urządzenia

zabezpieczające

budynku
System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt ii),

druga możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie niektórych właściwości użytkowych wyrobu nie jest konieczne z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących właściwości wyrobu (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, ppkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia charakterystyki wyrobu, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości produktu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

RURY, ZBIORNIKI I URZĄDZENIA POMOCNICZE NIEMAJĄCE STYCZNOŚCI Z WODĄ PRZEZNACZONĄ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI (2/5)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) zastosowania(-ań), wyszczególnionych poniżej, wnosi się do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego/Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki CEN/CENELEC o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych normach zharmonizowanych:

Wyrób(-y) Zamierzone zastosowanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) (Odporność na ogień) System(-y) zaświadczania zgodności
- Zestawy rurowe

- Rury

- Zbiorniki

- Systemy alarmowania o

wyciekach i urządzenia

zabezpieczające przez

przepełnieniem

- Elementy złączne,

spoiwa, złącza,

uszczelnienia złączy,

uszczelki

- Kanały i przewody

zabezpieczające

- Wsporniki rur/przewodów

- Zawory i krany

- Pomocnicze urządzenia

zabezpieczające

w instalacjach do transportu/usuwania /magazynowania wody nieprzeznaczonej do spożycia przez ludzi - 4
System 4: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt ii),

trzecia możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie niektórych właściwości użytkowych wyrobu nie jest konieczne z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących właściwości wyrobu (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/160/EWG oraz, gdy to właściwe, ppkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia charakterystyki wyrobu, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości produktu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

RURY, ZBIORNIKI I URZĄDZENIA POMOCNICZE NIEMAJĄCE STYCZNOŚCI Z WODĄ PRZEZNACZONĄ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI (3/5)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) zastosowania(-ań), wyszczególnionych poniżej, wnosi się do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego/Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki CEN/CENELEC o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych normach zharmonizowanych:

Wyrób(-y) Zamierzone zastosowanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) (Odporność na ogień) System(-y) zaświadczania zgodności
- Zbiorniki

- Kanały i

przewody do

zabezpieczania

W instalacjach w miejscach podlegających przepisom przeciwpożarowym, stosowanym do transportu/dystrybucji/ magazynowania gazu/paliw przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania/chłodzenia budynku z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub ostatniej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu systemów ogrzewania/chłodzenia budynku wszystkie 1
System 1: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt i),

bez kontroli próbek losowych.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie niektórych właściwości użytkowych wyrobu nie jest konieczne z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących właściwości wyrobu (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/160/EWG oraz, gdy to właściwe, ppkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia charakterystyki wyrobu, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości produktu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

RURY, ZBIORNIKI I URZĄDZENIA POMOCNICZE NIEMAJĄCE STYCZNOŚCI Z WODĄ PRZEZNACZONĄ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI (4/5)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) zastosowania(-ań), wyszczególnionych poniżej, wnosi się do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego/Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki CEN/CENELEC o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych normach zharmonizowanych:

Wyrób(-y) Zamierzone zastosowanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) (Odporność na ogień) System(-y) zaświadczania zgodności
- Zestawy rurowe

- Rury

- Zbiorniki

- Systemy

alarmowania o

wyciekach i

urządzenia

zabezpieczające

przez

przepełnieniem

- Elementy

złączne,

spoiwa, złącza,

uszczelnienia

złączy,

uszczelki

w instalacjach w miejscach podlegających przepisom przeciwpożarowym stosowane do transportu/dystrybucji/magazynowania gazu/paliw przeznaczonych do zasilania systemów ogrzewania/chłodzenia budynku z zewnętrznego zbiornika retencyjnego lub ostatniej jednostki redukcji ciśnienia sieci do wlotu systemów ogrzewania/ chłodzenia budynku. wszystkie 1
- Kanały i

przewody

zabezpieczające

- Wsporniki

rur/przewodów

- Zawory i krany

- Pomocnicze

urządzenia

zabezpieczające

w instalacjach w miejscach podlegających przepisom reakcji na ogień stosowanych do transportu/usuwania/magazynowania wody nieprzeznaczonej do spożycia przez ludzi A1(1), A2(1), B(1), C(1)

A1(2), A2(2), B(2), C(2), D, E

(A1 to E)(3), F

1

3

4

(1) Wyroby/materiały, dla których podwyższenie klasyfikacji reakcji na działanie

ognia jest możliwe dzięki wyraźnie rozpoznawalnemu etapowi w procesie

produkcji (np. dla zastosowania dodatków opóźniających działanie ognia lub

ograniczenie materiału organicznego)

(2) Wyroby/materiały nieobjęte przypisem 1
(3) Wyroby/materiały które nie wymagają badania na reakcję na działanie ognia

(np. Wyroby/materiały klas A1 zgodnie z decyzją Komisji 96/603/WE).

System 1: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt i), bez kontroli

próbek losowych.

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt ii), druga

możliwość.

System 4: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt ii), trzecia

możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie niektórych właściwości użytkowych wyrobu nie jest konieczne z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących właściwości wyrobu (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/160/EWG oraz, gdy to właściwe, ppkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia charakterystyki wyrobu, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości produktu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

RURY, ZBIORNIKI I URZĄDZENIA POMOCNICZE NIEMAJĄCE STYCZNOŚCI Z WODĄ PRZEZNACZONĄ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI (5/5)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) zastosowania(-ań), wyszczególnionych poniżej, wnosi się do Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego/Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki CEN/CENELEC o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych normach zharmonizowanych:

Wyrób (-y) Zamierzone zastosowanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) (Odporność na ogień) System(-y) zaświadczania zgodności
- Zestawy rurowe

- Rury

- Zbiorniki

- Systemy alarmowania

o wyciekach i

urządzenia

zabezpieczające

przez

przepełnieniem

- Elementy złączne,

spoiwa, złącza,

uszczelnienia

złączy, uszczelki

w instalacjach podlegających przepisom dotyczącym oszczędzania energii stosowanych do transportu/usuwania/ magazynowania wody nieprzeznaczonej do spożycia przez ludzi, oraz do systemów ogrzewania - 3
- Kanały i przewody

zabezpieczające

- Wsporniki

rur/przewodów

- Zawory i krany
- Pomocnicze

urządzenia

zabezpieczające

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG, załącznik III pkt 2 ppkt ii),

druga możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie niektórych właściwości użytkowych wyrobu nie jest konieczne z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących właściwości wyrobu (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/160/EWG oraz, gdy to właściwe, ppkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia charakterystyki wyrobu, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości produktu w tym zakresie.

1 Załącznik II zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2001/596/WE z dnia 8 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.209.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
2 Załącznik III zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2001/596/WE z dnia 8 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.209.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.184.42

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/472/WE w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie rur, zbiorników i urządzeń pomocniczych niemających styczności z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi
Data aktu: 01/07/1999
Data ogłoszenia: 17/07/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 05/07/1999