Decyzja 98/184/WE dotycząca kwestionariusza stanowiącego podstawę sprawozdań Państw Członkowskich w sprawie wykonania dyrektywy Rady 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych

DECYZJA KOMISJI
z dnia 25 lutego 1998 r.
dotycząca kwestionariusza stanowiącego podstawę sprawozdań Państw Członkowskich w sprawie wykonania dyrektywy Rady 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych (wykonanie dyrektywy Rady 91/692/EWG)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(98/184/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 7 marca 1998 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/692/EWG z dnia 23 grudnia 1991 r. normalizującą i racjonalizującą sprawozdania dotyczące wykonywania niektórych dyrektyw odnoszących się do środowiska(1), w szczególności art. 5 i 6,

uwzględniając dyrektywę Rady 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

artykuł 17 dyrektywy 94/67/WE wymaga, by Państwa Członkowskie przedstawiały sprawozdania w sprawie wykonania tej dyrektywy zgodnie z art. 5 dyrektywy Rady 91/692/EWG;

sprawozdanie takie ma być sporządzane na podstawie kwestionariusza lub szkicu przygotowanego przez Komisję zgodnie z procedurą określoną w art. 6 dyrektywy 91/692/EWG;

pierwsze sprawozdanie będzie obejmowało lata 1998-2000 włącznie;

środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ustanowionego zgodnie z art. 6 wymienionej wyżej dyrektywy,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym przyjmuje się kwestionariusz dołączony do niniejszej decyzji, który odnosi się do dyrektywy Rady 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych.

Artykuł  2

Państwa Członkowskie wykorzystają ten kwestionariusz jako podstawę do przygotowania sprawozdań, które są zobowiązane przedstawiać Komisji zgodnie z art. 5 dyrektywy Rady 91/692/EWG i art. 17 dyrektywy Rady 94/67/WE.

Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 25 lutego 1998 r.

W imieniu Komisji
Ritt BJERREGAARD
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 377 z 31.12.1991, str. 48.

(2) Dz.U. L 365 z 31.12.1994, str. 34.

ZAŁĄCZNIK

KWESTIONARIUSZ

stanowiący podstawę sprawozdań Państw Członkowskich w sprawie transpozycji i wykonania dyrektywy 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych

Należy podać odniesienia pozwalające zidentyfikować informacje wcześniej przedstawione Komisji.

I.

TRANSPOZYCJA DO PRAWA KRAJOWEGO

1. a) Czy przekazano Komisji szczegóły dotyczące przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych wprowadzanych w celu zapewnienia zgodności z dyrektywą?

(Tak/Nie)

b) Jeżeli odpowiedź na pytanie a) brzmi "Nie", podać przyczyny.

II.

WYKONANIE DYREKTYWY

1. a) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki zgodnie z art. 3 ust. 1, w celu zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska w wyniku realizacji projektu, stosowania wyposażenia i funkcjonowania zakładu spalania odpadów niebezpiecznych?

b) Jeśli informacje takie są dostępne, należy podać ilość zezwoleń wydanych zgodnie z art. 3 ust. 1 oraz związane z nimi moce przerobowe.

2. a) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, wymagania dotyczące przyznawania zezwoleń na połączone spalanie zostały wprowadzone zgodnie z art. 3 ust. 4?

b) Czy przyznano wyłączenia dotyczące wielkości procentowych wymaganych przez art. 3 ust. 3 w okresie sześciu miesięcy po rozpoczęciu eksploatacji zgodnie z art. 3 ust. 4?

(Tak/Nie)

c) Jeżeli odpowiedź na pytanie b) brzmi "Tak", podać przyczyny.

d) Jeśli informacje takie są dostępne, należy podać całkowitą ilość zezwoleń i dozwoloną objętość odpadów, które mogą zostać poddane wspólnemu spalaniu zgodnie z art. 3 ust. 3.

3. Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki zgodnie z art. 4, w celu zapewnienia społeczeństwu dostępu do informacji określonych w tym artykule?

4. a) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki, zgodnie z art. 5, by zapobiec lub zmniejszyć negatywne oddziaływanie na środowisko wynikające z dostarczania i przyjmowania odpadów?

b) Jeśli informacje takie są dostępne, podać liczbę zwolnień z wymagań określonych w art. 5 ust. 2 i 3 przyznanych zgodnie z art. 5 ust. 4.

5. a) Czy zezwolono, zgodnie z art. 6 ust. 4, na stosowanie wymagań innych niż wymagania ustanowione w art. 6 ust. 2?

(Tak/Nie)

b) Jeśli odpowiedź na pytanie a) brzmi "Tak", podać szczegółowe informacje o liczbie takich przypadków, a dla każdego z nich podać dozwolone warunki oraz wyniki przeprowadzonych weryfikacji.

c) jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki, by osiągnąć zgodność z art. 6 ust. 3?

d) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki zgodnie z art. 6 ust. 6 dla zapewnienia, by poziom zanieczyszczenia powietrza spowodowany przez emisje nie był znaczny?

6. a) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki dla zapewnienia zgodności z wymaganiami ustanowionymi w art. 6 ust. 5, art. 7 ust. 1 i art. 7 ust. 2?

b) Jakie zostały określone warunki dotyczące maksymalnego dozwolonego czasu przestoju, zakłóceń lub awarii urządzeń oczyszczania albo awarii urządzeń pomiarowych, zgodnie z art. 12 ust. 2, oraz dotyczące niezwłocznego informowania właściwych władz, zgodnie z art. 12 ust. 1, jeżeli nastąpi przekroczenie dopuszczalnych wartości emisji ustanowionych w art. 6 ust. 5, art. 7 ust. 1 i art. 7 ust. 2?

c) Czy w przepisach krajowych określono dopuszczalne wartości emisji dla zanieczyszczeń innych niż określone w art. 7?

(Tak/Nie)

d) Jeśli na pytanie c) odpowiedź brzmi "Tak", podać szczegółowe informacje o przyczynach oraz wartości emisji dla każdego zanieczyszczenia.

e) Jakie przepisy zostały przyjęte w celu określenia odpowiednich dopuszczalnych lub zalecanych wartości emisji, zgodnie z art. 7 ust. 4?

7. Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki zgodnie z art. 8 dla zminimalizowania zrzutów ścieków?

8. a) Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki zgodnie z art. 9 dla zapewnienia zgodności z dyrektywą 75/442/EWG i 91/689/EWG?

b) Jeśli informacje takie są dostępne, należy podać, czy można odzyskać ciepło ze spalania, typ odzysku oraz sprawność.

9. Jakie, ogólnie rzecz ujmując, podjęto środki dla zapewnienia zgodności z wymaganiami dotyczącymi pomiarów, zgodnie z art. 10, włącznie z wymogami załącznika III?

10. W odniesieniu do art. 13 ust. 2 podać liczbę otrzymanych powiadomień o całkowitym zamknięciu instalacji, włącznie z wydajnością spalania, liczbą godzin i okresem eksploatacji.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1998.67.48

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 98/184/WE dotycząca kwestionariusza stanowiącego podstawę sprawozdań Państw Członkowskich w sprawie wykonania dyrektywy Rady 94/67/WE w sprawie spalania odpadów niebezpiecznych
Data aktu: 25/02/1998
Data ogłoszenia: 07/03/1998
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 26/02/1998