(COM(2018) 367 - 2018/0191 (COD))(2019/C 62/32)
(Dz.U.UE C z dnia 15 lutego 2019 r.)
Sprawozdawczyni: Tatjana BABRAUSKIENĖ
Współsprawozdawczyni: Imse SPRAGG NILSSON
Wniosek o konsultację |
Parlament Europejski, 14.6.2018 |
|
Rada, 21.6.2018 |
Podstawa prawna |
Art. 165 ust. 4, art. 166 ust. 4 i art. 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Obywatelstwa |
Data przyjęcia przez sekcję |
26.9.2018 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
17.10.2018 |
Sesja plenarna nr |
538 |
Wynik głosowania |
186/3/1 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
|
Bruksela, dnia 17 października 2018 r.
|
Luca JAHIER |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
1 Zalecenie Rady z 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe określone są jako: umiejętność czytania i pisania oraz znajomość języków; umiejętności w zakresie matematyki, nauk przyrodniczych i inżynierii; kompetencje informatyczne; kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się; kompetencje obywatelskie; przedsiębiorczość oraz świadomość i ekspresja kulturalna. Obejmują również kompleksowy zestaw wartości, umiejętności i postaw koniecznych do odpowiedniego udziału w społeczeństwach demokratycznych.
2 Według opracowania Badanie skutków programu Erasmus (2014) w przypadku niemal dwóch trzecich studentów przynajmniej jeden z rodziców pracował na stanowisku kierowniczym, specjalistycznym lub technicznym.
3 What are the obstacles to student mobility during the decision and planning phase? [Jakie przeszkody stają na drodze mobilności studentów na etapie podejmowania decyzji i planowania?] Intelligence brief No. 02 (2016), http://www.eurostudent.eu/download_files/ documents/EV_IB_mobility_obstacles.pdf.
4 Nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka (STEAM).