(Dz.U.UE C z dnia 20 grudnia 2019 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament | COMM.1 Media i Komunikacja |
Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 17/01/2020 -godz. 12.00 (czasu brukselskiego) |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje i prowadzi wszelkie praktyczne działania niezbędne do dobrego przygotowania i przebiegu posiedzeń Rady Europejskiej i Rady.
Dyrekcja Generalna "Komunikacja i Informacja" odpowiada za komunikację i dostarczanie informacji o pracach Rady i Rady Europejskiej. Pełni funkcję pośrednika między opinią publiczną a tymi instytucjami. Dyrekcja Generalna składa się z dwóch dyrekcji: "Media i Komunikacja" (COMM.1) oraz "Informacja i Promocja" (COMM.2).
COMM.1 odpowiada za komunikację zewnętrzną. W tej roli doradza Radzie Europejskiej i Radzie, jej przewodniczącym i innym związanym z nimi podmiotom, takim jak Eurogrupa. Zapewnia im infrastrukturę komunikacyjną, usługi komunikacyjne oraz produkty z zakresu komunikacji i informacji o jakości odpowiadającej ich potrzebom oraz potrzebom ich odbiorców medialnych.
Dyrekcja składa się obecnie z trzech działów: Działu Relacji z Mediami (COMM.1.A), Działu Działalności Medialnej (COMM.1.B) i Działu Komunikacji Cyfrowej (COMM.1.C).
Co oferujemy
Stanowisko dyrektora w dyrekcji COMM.1 to wymagająca funkcja w interesującym politycznie i dynamicznym środowisku. Będ ą Państwo kierować zespołem ok. 90 osób ze wszystkich grup funkcyjnych i odpowiadać za operacyjne, finansowe i strategiczne aspekty zadań przez te osoby realizowanych.
Zadaniem osoby na tym stanowisku będzie - pod zwierzchnictwem dyrektora generalnego - profesjonalne zarządzanie dyrekcją i jej zasobami, organizowanie jej zadań oraz wspieranie i motywowanie personelu. Będzie do Państwa należeć dbanie o jakość usług i produktów dostarczanych przez dyrekcję oraz o skuteczną komunikację i współpracę zarówno wewnątrz tej dyrekcji, jak i z pozostałymi dyrekcjami i innymi służbami Sekretariatu.
Będą Państwo zapewniać doradztwo na wysokim szczeblu w dziedzinie komunikacji zewnętrznej, ustnie i pisemnie, z własnej inicjatywy lub na żądanie, Radzie Europejskiej, Radzie, Coreperowi i ich przewodniczącym oraz sekretarzowi generalnemu we wszelkich aspektach spraw wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji. W tym kontekście będą Państwo musieli reprezentować Radę Europejską i Radę na forach publicznych oraz w negocjacjach z innymi instytucjami, agencjami i organami UE w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji.
Będą Państwo określać cele i przyczyniać się do ich realizacji poprzez ustalanie programu prac dyrekcji i dbanie o właściwe monitorowanie jego wykonania.
Będą Państwo mieli możliwość planowania i organizowania pracy w sposób elastyczny, z uwzględnieniem godzin pracy, harmonogramu posiedzeń Coreperu, Rady Europejskiej i Rady oraz wymogów medialnych, w obszarze działalności dyrekcji. Wraz z personelem będą Państwo mogli także korzystać z oferowanych przez Sekretariat elastycznych form organizacji pracy, w tym telepracy. Wymagane są okazjonalne delegacje zagraniczne, zwykle w UE (średnio dwa razy w roku).
Kogo szukamy
Szukamy menedżera lub menedżerki, zdolnych poprowadzić i zmotywować duży zespół, najlepiej doświadczonych w dziedzinie komunikacji (zwłaszcza w zakresie polityki i spraw UE) oraz dobrze rozumiejących kwestie instytucjonalne UE. Niezbędna jest wiedza o dziedzinach i działaniach, którymi zajmuje się dyrekcja, atutem zaś będzie istotne doświadczenie w zakresie budżetu, zamówień publicznych i umów.
Kadra kierownicza w Sekretariacie ma za zadanie doradzać swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzać pracownikami i zasobami finansowymi oraz reprezentować Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu menedżerskim Sekretariatu zamieszczonym w ZAŁĄCZNIKU I.
Ponadto osoba mająca zająć przedmiotowe stanowisko musi mieć:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko należy spełniać następujące warunki:
UWAGA
Ze względu na to, że stanowisko to zostało określone jako wrażliwe, osoba je zajmująca może, po upływie pięciu lat na stanowisku, być zobowiązana do jego zmiany.
PROCEDURA WYBORU
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze ogłoszenie jest publikowane zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3 (stanowisko kierownicze wyższego szczebla).
Stanowisko to zostało opublikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 17 stycznia 2020 r. o godz. 12.00 czasu brukselskiego.
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną. Należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 4 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/151/19 COMM.1).
Przed wysłaniem zgłoszenia należy dokładnie sprawdzić, czy spełnione są wszystkie kryteria kwalifikacyjne, gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Rozpatrywane będą tylko zgłoszenia zawierające:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie MS Word, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo e-mail z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Prosimy pamiętać, że nigdy nie można całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego jeżeli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia, prosimy o kontakt w celu sprawdzania, czy Państwa zgłoszenie dotarło do Sekretariatu. W tym celu należy pisać na adres: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, osoby, które nie otrzymają potwierdzenia odbioru zgłoszenia, zachęcamy do kontaktu z nami w tygodniu następującym po tej dacie.
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat prowadzi politykę równych szans wobec wszystkich pracowników i osób ubiegających się o zatrudnienie (zob. ZAŁĄCZNIK II). Jako pracodawcy Sekretariatowi zależy na zapewnianiu równości płci oraz na zapobieganiu wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Aktywnie zachęca się do zgłoszeń wszystkie wykwalifikowane osoby, z różnorodnych środowisk, o dowolnym stopniu sprawności i z jak najszerszego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równość płci, Sekretariat zachęca do zgłaszania się kobiety.
Podczas procedury rekrutacyjnej osobom z niepełnosprawnościami zaoferowana zostanie stosowna pomoc. Więcej informacji można otrzymać, przesyłając e-mail na adres: Equal.opportunities@consilium.europa.eu
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedury składania zażaleń oraz wnoszenia skarg sądowych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w ZAŁĄCZNIKU III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w ZAŁĄCZNIKU IV do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2019.428A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/151/19. |
Data aktu: | 20/12/2019 |
Data ogłoszenia: | 20/12/2019 |