Ogłoszenie o naborze nr PE/225/S - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Sekretarz generalny - Gabinet sekretarza generalnego.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/225/S
Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

SEKRETARZ GENERALNY GABINET SEKRETARZA GENERALNEGO

(2019/C 100 A/06)

(Dz.U.UE C z dnia 15 marca 2019 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w gabinecie sekretarza generalnego, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 546,67 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego, następujące zadania 4 :

-
doradzanie sekretarzowi generalnemu we wszystkich aspektach funkcjonowania Sekretariatu Generalnego,
-
monitorowanie ogółu działalności co najmniej jednej dyrekcji generalnej Sekretariatu Generalnego, przekazywanie informacji zwierzchnikom i podwładnym; ułatwianie kontaktów między służbami,
-
kierowanie gabinetem i dbanie o koordynację jego działań (kierownictwo administracyjne i zarządzanie dokumentacją),
-
dbanie o kontakty z innymi działami i służbami bezpośrednio podlegającymi sekretarzowi generalnemu,
-
zapewnienie przeglądu i kontroli akt przedkładanych do podpisu sekretarza generalnego,
-
zatwierdzanie przeznaczenia pism urzędowych,
-
towarzyszenie sekretarzowi generalnemu lub reprezentowanie go na różnych posiedzeniach wewnętrznych i zewnętrznych, prowadzenie spotkań administracyjnych lub udział w nich,
-
pozostawanie w stałym kontakcie ze wszystkimi wewnętrznymi i zewnętrznymi rozmówcami Parlamentu Europejskiego oraz z grupami politycznymi w zakresie ich funkcjonowania administracyjnego i budżetowego,
-
zapewnienie kontaktów z różnymi służbami odpowiedzialnymi za przygotowanie i wykonanie budżetu Parlamentu Europejskiego,
-
zarządzanie dokumentacją o charakterze wrażliwym,
-
sprawowanie funkcji arbitrażu.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
-
doskonała znajomość Parlamentu Europejskiego, Unii Europejskiej i jej instytucji, a także traktatów i prawodawstwa Unii Europejskiej,
-
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość funkcjonowania i praktyk grup politycznych,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
bardzo dobra znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego z pozostałych języków urzędowych UE.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
umiejętności komunikacyjne,
-
zdolność do zachowania poufności i dyskrecji.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

29 marca 2019 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 225/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/225/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z wymienionych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 9 .

ZAŁĄCZNIK

SEKRETARZ GENERALNY

GABINET SEKRETARZA GENERALNEGO ORAZ DZIAŁY I SŁUŻBY PODLEGAJĄCE SEKRETARZOWI GENERALNEMU

GŁÓWNE ZADANIA

(W skład gabinetu sekretarza generalnego oraz działów i służb bezpośrednio podlegających sekretarzowi generalnemu wchodzi 96 pracowników: 82 urzędników, 9 osób zatrudnionych na czas określony i 5 pracowników kontraktowych)

-
Wspomaganie sekretarza generalnego w wykonywaniu jego obowiązków,
-
kierowanie pracą działów i służb bezpośrednio podlegających sekretarzowi generalnemu, koordynacja i organizacja ich pracy,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego, stosownie do potrzeb,
-
reprezentowanie gabinetu sekretarza generalnego w różnych komitetach lub grupach międzyinstytucjonalnych.

SEKRETARIAT PREZYDIUM I KWESTORÓW

-
Zapewnienie obsługi sekretariatu Prezydium i Kwestorów oraz grup roboczych powołanych przez Prezydium i Kwestorów; zapewnienie obsługi sekretariatu komitetu doradczego ds. molestowania pracowników, w tym akredytowanych asystentów parlamentarnych i stażystów; organizowanie i przygotowywanie posiedzeń tych organów, w tym posiedzeń wyjazdowych (np. "Away Days") i konferencji (np. dialog religijny),
-
przygotowywanie - w różnych językach - akt, dokumentów informacyjnych, komunikatów Prezydium i Kwestorów, streszczeń itp. we współpracy z gabinetami przewodniczącego i sekretarza generalnego oraz zainteresowanymi służbami; przygotowywanie - w różnych językach - komunikatów przewodniczącego, not faktograficznych, protokołów i pism w następstwie posiedzeń oraz wszelkich innych istotnych dokumentów,
-
przygotowywanie pism do podpisu wiceprzewodniczących i Kwestorów; prowadzenie harmonogramów i prognoz spraw kierowanych do Prezydium; zapewnienie działań następczych w związku z decyzjami podjętymi przez organy; zarządzanie wyjazdami służbowymi asystentów wiceprzewodniczących i Kwestorów,
-
przygotowywanie pism do podpisu przewodniczącego w sprawie wyjazdów służbowych wiceprzewodniczących, przewodniczących komisji i delegacji, wyjazdów i wysłuchań publicznych komisji parlamentarnych itp.; aktualizacja zbioru przepisów należących do kompetencji Prezydium i Konferencji Przewodniczących: aktualizacja decyzji Prezydium i publikowanie ich w Dzienniku Urzędowym,
-
zapewnienie elektronicznej dystrybucji (w ograniczonym kręgu) dokumentów na posiedzenia (i konserwacja odnośnego narzędzia); przetwarzanie wrażliwej korespondencji urzędowej; zapewnienie publikacji dokumentów z posiedzeń w intranecie/internecie; zasilanie Rejestru i udostępnianie dokumentów na wniosek obywateli,
-
zarządzanie nowymi projektami informatycznymi (New Prequest, SharePoint) na rzecz sekretariatu Prezydium i Kwestorów; zarządzanie archiwami wewnętrznymi lub poufnymi oraz - we współpracy z działem archiwów - zapewnienie ich digitalizacji i włączenia do wydajnego narzędzia informatycznego,
-
zarządzanie wnioskami o zgodę na organizację wydarzeń, dostęp dla zwiedzających, zwolnienia wiekowe, zarządzanie dokumentami poświadczającymi (zaświadczenia lekarskie, akty urodzenia itp.) w przypadku usprawiedliwionych nieobecności posłów na sesjach plenarnych.

WYDZIAŁ DO SPRAW O MOLESTOWANIE

-
Zapewnienie obsługi sekretariatu komitetu doradczego rozpatrującego skargi na molestowanie w związku z posłami,
-
organizowanie i przygotowywanie posiedzeń tego organu, w tym wysłuchań zainteresowanych osób, spotkań zewnętrznych (np. szkoleń) i konferencji,
-
przygotowywanie - w różnych językach - komunikatów przewodniczącego, protokołów i pism w następstwie posiedzeń oraz wszelkich innych istotnych dokumentów; przygotowywanie - w różnych językach - akt, dokumentów informacyjnych i sprawozdań dotyczących skarg na molestowanie,
-
przygotowywanie pism do podpisu przewodniczącego; sporządzanie dokumentów dotyczących strategii i jej realizacji; koordynacja zewnętrznej reprezentacji komitetu doradczego, np. przed grupami politycznymi, komisjami parlamentarnymi i podczas wysłuchań publicznych;
-
zapewnienie kontaktów z zainteresowanymi służbami oraz gabinetami przewodniczącego i sekretarza generalnego,
-
zarządzanie wewnętrznymi lub poufnymi archiwami sekretariatu, zapewnienie aktualizacji strony intranetowej komitetu doradczego.

DZIAŁ AUDYTU WEWNĘTRZNEGO

-
Przeprowadzanie ustalonych procedur audytowych i przygotowywanie związanych z nimi dokumentów roboczych. Audyt dotyczy adekwatności i jakości systemów kontroli wewnętrznej mających zastosowanie do operacji wykonania budżetu, a także adekwatności i skuteczności systemów zarządzania oraz wyników służb w zakresie realizacji swojej polityki, programów i działań,
-
określanie i redagowanie - na podstawie analizy ryzyka właściwego dla każdej jednostki podlegającej audytowi, jak również oceny odpowiednich systemów zarządzania i kontroli wewnętrznej - programów audytu właściwych dla każdego obszaru ryzyka oraz opracowanie konkretnego planu każdego audytu,
-
sporządzanie projektów sprawozdań, w tym zaleceń dotyczących poprawy jakości wewnętrznych systemów zarządzania i kontroli; omawianie - w ramach nieprzerwanego procesu konsultacji - sprawozdań i zaleceń z kontrolowanymi służbami; finalizowanie sprawozdań końcowych,
-
przegląd pracy wykonywanej przez zespoły audytowe; zapewnienie rygorystycznych działań administracyjnych w następstwie audytów oraz opracowanie wymaganych narzędzi metodologicznych w celu optymalizacji procesu programowania i ciągłej poprawy jakości pracy służby audytu wewnętrznego,
-
analizowanie działań następczych podjętych przez kontrolowane służby w odniesieniu do wszystkich działań zatwierdzonych podczas poszczególnych audytów, w terminie wyznaczonym w ramach półrocznych przekrojowych działań następczych, oraz sporządzanie co sześć miesięcy sprawozdania dla instytucji, po dwustronnych konsultacjach z zainteresowanymi służbami,
-
opracowanie i przyjmowanie rocznego programu prac, którego priorytety określa się na podstawie ogólnej analizy ryzyka, w tym bezpośrednie konsultacje z każdym urzędnikiem zatwierdzającym,
-
regularne spotkania z odpowiednimi organami, w szczególności z panelem ds. audytu i sekretarzem generalnym, w ramach zarządzania instytucją; sporządzanie sprawozdania rocznego zawierającego liczbę i rodzaj przeprowadzonych audytów wewnętrznych, sformułowane zalecenia i działania podjęte w ich następstwie; przedstawianie sprawozdania rocznego Prezydium i Komisji Kontroli Budżetowej.

ZARZĄDZANIE CIĄGŁOŚCIĄ DZIAŁAŃ

-
Zapewnianie funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego i systemu ciągłości działań w Parlamencie, w tym jeżeli chodzi o analizę głównych procesów, najważniejszych funkcji i aktywów Parlamentu Europejskiego,
-
dostarczanie wsparcia, pomocy, doradztwa i ram szkoleniowych dla dyrekcji generalnych i służb podczas opracowywania ich własnych planów ciągłości, z zapewnieniem synergii pomiędzy odpowiednimi planami i ich powiązaniami,
-
zapewnianie - w imieniu sekretarza generalnego - koordynacji jednostki kryzysowej w zakresie bezpieczeństwa podróży służbowych poza trzy miejsca pracy, w tym terminowe sporządzanie ocen ryzyka w zakresie bezpieczeństwa oraz dokonywanie odpowiednich ustaleń dotyczących bezpieczeństwa podróży służbowych Parlamentu w krajach wysokiego ryzyka,
-
organizowanie szkoleń, wsparcia, informowania i komunikacji w PE, a w szczególności wśród posłów do Parlamentu Europejskiego, na temat roli jednostki kryzysowej, aspektów bezpieczeństwa podróży służbowych oraz posługiwania się aplikacjami informatycznymi wykorzystywanymi przez jednostkę kryzysową (MCM),
-
doradzanie hierarchii na temat wszystkich aspektów zarządzania kryzysowego i zarządzania ciągłością działań, zarówno w kontekście zapobiegania, jak i reakcji,
-
identyfikowanie i ocena ryzyka oraz zarządzanie nim na poziomie organizacji, w tym ocena scenariuszy ryzyka, zagrożeń, potencjalnych skutków i interakcji na szczeblu PE; zapewnianie wsparcia w zakresie zarządzania ryzykiem na szczeblu dyrekcji generalnych.

SEKRETARIAT KONFERENCJI PRZEWODNICZĄCYCH

-
Zapewnianie obsługi sekretariatu Konferencji Przewodniczących (w tym przygotowywanie i monitorowanie porządków obrad, dokumentacji, komunikatów, protokołów, pism itp. oraz organizacja regularnych i dodatkowych posiedzeń Konferencji w Brukseli, Strasburgu i państwach sprawujących prezydencję Rady UE,
-
pełnienie funkcji "ośrodka doskonałości" w odniesieniu do regulaminu wewnętrznego (i jego praktycznych zastosowań) w istotnych kwestiach leżących w zakresie kompetencji Konferencji Przewodniczących,
-
dopilnowanie rozpatrywania kwestii związanych z Regulaminem, które wchodzą w zakres kompetencji Konferencji Przewodniczących, jak również kwestii politycznie wrażliwych w tej dziedzinie,
-
udział w grupach roboczych/koordynacyjnych Konferencji Przewodniczących, w tym w grupie kontaktowej ds. rejestru służącego przejrzystości.

OCHRONA DANYCH

-
Prowadzenie rejestru różnych przeprowadzonych operacji przetwarzania,
-
wydawanie opinii i świadczenie wewnętrznej pomocy w ramach swoich kompetencji,
-
informowanie administratorów danych osobistych i osób, których dane dotyczą, o ich prawach i obowiązkach; organizowanie szkoleń,
-
prowadzenie prac koncepcyjnych, analitycznych, kontrolnych i informacyjnych w dziedzinie ochrony danych osobowych we współpracy z odpowiednimi działami Sekretariatu Generalnego,
-
wdrażanie nowego rozporządzenia z zastosowaniem odpowiednich środków prawnych, organizacyjnych i bezpieczeństwa w celu ułatwienia jego stosowania bez obciążania procedur administracyjnych,
-
zgłaszanie Europejskiemu Inspektorowi Ochrony Danych operacji przetwarzania danych, które mogą wiązać się ze szczególnym ryzykiem,
-
zapewnianie koordynacji administracyjnej, przygotowywanie aktów prawnych i zapewnianie przestrzegania orzecznictwa; sieć koordynatorów ds. ochrony danych i inspektorów ochrony danych; stażyści,
-
współpraca z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych oraz z jego odpowiednikami w innych instytucjach.

BIURO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

-
Przyczynianie się do wdrażania strategicznych ram działania; opracowanie bazy danych zawierającej wskaźniki istotne dla strategicznych ram działania i PPP oraz zarządzanie nią, a także sporządzanie sprawozdań dla gabinetu sekretarza generalnego,
-
przyczynianie się do racjonalizacji cyklu programowania i sprawozdawczości; wspieranie administracji w określaniu celów i wskaźników wykonania oraz przyczynianie się do uproszczenia corocznej sprawozdawczości,
-
wnoszenie wkładu w opracowanie metodologii i narzędzi oceny ram kontroli wewnętrznej; zarządzanie siecią koordynatorów kontroli wewnętrznej,
-
zapewnianie wsparcia informatycznego dla gabinetu sekretarza generalnego,
-
świadczenie doradztwa na żądanie i bezpośrednie wspieranie projektów strategicznych.

DZIAŁ DS. SYSTEMU EKOZARZĄDZANIA I AUDYTU (EMAS)

-
Zorganizowanie i przygotowanie międzydyrekcyjnej grupy sterującej ds. zarządzania środowiskowego, komitetu ds. odpadów i grupy roboczej ds. zielonych zamówień publicznych oraz zapewnienie ich działań następczych,
-
opracowywanie bilansu emisyjności, przeglądu zarządzania środowiskowego oraz corocznej deklaracji środowiskowej,
-
organizowanie i wdrażanie audytów wewnętrznych i zewnętrznych, w tym audytów prawnych, oraz udział w nich; organizowanie wydarzeń, działań komunikacyjnych i szkoleniowych w celu podniesienia świadomości pracowników i podejmowania działań następczych w związku z sugestiami,
-
inicjowanie procedur udzielania zamówień publicznych, w szczególności w związku z kompensacją,
-
przygotowanie planu działania na 2020 r. i zapewnienie działań następczych w związku z planem działania EMAS na 2019 r.,
-
zajmowanie się aspektami administracyjnymi, finansowymi i budżetowymi w ramach swoich kompetencji.

DZIAŁ DS. PROGRAMU WIZYT W INSTYTUCJACH UNII EUROPEJSKIEJ (EUVP)

-
Przygotowywanie - na podstawie konkretnych zainteresowań odwiedzających - programów wizyt i spotkań w instytucjach, ale również z podmiotami zewnętrznymi,
-
utrzymywanie bezpośredniej, skutecznej i codziennej współpracy z delegaturami UE (ok. 85) w celu poprawy przygotowania, selekcji i monitorowania kandydatów do programu wizyt studyjnych,
-
zarządzanie międzyinstytucjonalnym działem (PE/Komisja) odpowiedzialnym za koordynację indywidualnych wizyt studyjnych w instytucjach europejskich (w Brukseli lub Strasburgu) dla ok. 145 odwiedzających spoza krajów UE rocznie; dopilnowanie zarządzania budżetem i koordynacji administracyjnej wszystkich wspomnianych wizyt studyjnych,
-
rozwijanie regularnych stosunków ze służbami różnych instytucji: PE, Komisji, Rady, Komitetu Regionów, EKES, ESDZ itd.,
-
przygotowywanie tras i rezerwowanie lotów i hoteli; przygotowywanie ubezpieczeń i wiz stosownie do potrzeb,
-
opracowywanie i prowadzenie działań komunikacyjnych, a także regularne aktualizowanie strony internetowej i publikacji informacyjnych na temat programu; rozwijanie stosunków z ośrodkami analitycznymi i uniwersytetami.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2019.100A.38

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/225/S - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Sekretarz generalny - Gabinet sekretarza generalnego.
Data aktu: 15/03/2019
Data ogłoszenia: 15/03/2019