(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2012/C 241/02)
(Dz.U.UE C z dnia 10 sierpnia 2012 r.)
| Numer środka pomocy państwa | SA.34933 (12/X) | |
| Państwo członkowskie | Włochy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) | FRIULI-VENEZIA GIULIA Obszary mieszane | |
| Organ przyznający pomoc |
Regione autonoma Friuli Venezia Giulia - Direzione centrale finanze, patrimonio e programmazione Regione autonoma Friuli Venezia Giulia Direzione Centrale Finanze, Patrimonio e Programmazione Servizio tributi, adempimenti fiscali e controllo atti del personale Corso Cavour, 1 34132 TRIESTE |
|
| Nazwa środka pomocy | Contributi compensativi ai sensi dell'art. 2, commi da 1 a 18 della legge regionale 22/2010 | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | L.R. 29.12.2010, n. 22, art. 2, commi da 1 a 18, pubblicata sul BUR del 5.1.2011, S.O. n. 1, come modificato dall'art. 2 della L.R. 1.4.2011, n. 4 e relativa disciplina attuativa:DPReg. 31.5.2011 n.126, DGR 1139 del 17.6.2011 (BUR 27 del 6.7.2011), DGR 2444 del 12.12.2011 (Bur 52 del 28.12.2011 SO n. 27 del 30.12.2011), Convenzione con l'Agenzia delle Entrate del 23.4.2012, risoluzione N. 43/E del 4.5.2012 dell'Agenzia delle Entrate, decreto del RG del 4.5.2012 n. 878/FIN. | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 11.7.2011-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP, duże przedsiębiorstwo | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 10,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc w formie subsydiów płacowych na zatrudnienie pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji (art. 40) | 19 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.regione.fvg.it/rafvg/cms/RAFVG/AT12/ARG8/FOGLIA18/
http://lexview-int.regione.fvg.it/FontiNormative/Regolamenti/D_P_REG_0126-2011.pdf
| Numer środka pomocy państwa | SA.34934 (12/X) | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
DEUTSCHLAND Obszary nieobjęte pomocą |
|
| Organ przyznający pomoc |
KfW Bankengruppe Palmengartenstraße 5-9, 60325 Frankfurt |
|
| Nazwa środka pomocy | IKU - Kommunale Energieversorgung | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | KfW-Gesetz, BGBI. I S.2427, Programmmerkblatt "IKU - Kommunale Energieversorgung" | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.6.2012-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP, duże przedsiębiorstwo | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 320,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Kredyt preferencyjny | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc w obszarze ochrony środowiska na inwestycje zwiększające oszczędność energii (art. 21) | 20 % | 20 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
| Numer środka pomocy państwa | SA.34946 (12/X) | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
DEUTSCHLAND Artykuł 107 ust. 3 lit. a),Artykuł 107 ust. 3 lit. c),Obszary nieobjęte pomocą,Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit Stresemannstraße 128-130 10117 Berlin |
|
| Nazwa środka pomocy | Richtlinie zur Förderung der Anschaffung von dieselelektrischen Hybridbussen im öffentlichen Nahverkehr | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Bundesanzeiger vom 11.5.2012 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 12.5.2012-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | TRANSPORT I GOSPODARKA MAGAZYNOWA | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP, duże przedsiębiorstwo | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 6,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc na nabycie nowych środków transportu spełniających normy surowsze niż normy wspólnotowe lub podnoszących poziom ochrony środowiska w przypadku braku norm wspólnotowych (art. 19) | 35 % | 20 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.bmu.de/files/pdfs/allgemein/application/pdf/richtlinie_hybridbusse_bf.pdf
| Numer środka pomocy państwa | SA.34952 (12/X) | |
| Państwo członkowskie | Cypr | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | 25.06.001.834 | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
Cyprus Artykuł 107 ust. 3 lit. c) |
|
| Organ przyznający pomoc | Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, 1521, Λευκωσία, Κύπρος | |
| Nazwa środka pomocy | Σχέδιο Χορηγιών για Ενθάρρυνση της Χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της Εξοικονόμησης Ενέργειας για Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα καθώς και Φορείς του Δημοσίου Τομέα του Ασκούν Οικονομική Δραστηριότητα — 2012 | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Απόφαση της Αρμόδιας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Υπουργικής Επιτροπής ημερομηνίας … . | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Modification SA.33024 | |
| Czas trwania pomocy | 28.5.2012-20.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP, duże przedsiębiorstwo | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 5,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Program pomocy | 15 % | 20 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.cie.org.cy/menuGr/pdf/sxedia-xorigiwn/Sxedio_Xorigiwn_Nomika_Proswpa_2012.pdf
| Numer środka pomocy państwa | SA.34956 (12/X) | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) | BAYERN Obszary mieszane | |
| Organ przyznający pomoc |
Bayern Innovativ GmbH Gewerbemuseumsplatz 2, 90403 Nürnberg |
|
| Nazwa środka pomocy | Innovationsgutscheine für kleine Unternehmen/Handwerksbetriebe | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Richtlinien des Freistaates Bayern zum FuT-Programm "Innovationsgutscheine für kleine Unternehmen/Handwerksbetriebe" Art. 23 und Art. 44 BayHO | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.6.2012-30.6.2014 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 4,50 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc na usługi doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji (art. 36) | 18.000 EUR | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2012.241.6 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 10/08/2012 |
| Data ogłoszenia: | 10/08/2012 |