Ogłoszenie o naborze na stanowisko nr PE/120/S - Dyrektor (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO NR PE/120/S

DYREKTOR

(grupa zaszeregowania AD 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. URZĘDU PRZEWODNICZĄCEGO - DYREKCJA DS. BEZPIECZEŃSTWA

(2009/C 315 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 grudnia 2009 r.)

1. STANOWISKO

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (kategoria AD, stopień 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

Procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru spośród kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną procedurą naboru na stanowisko.

Nabór dotyczy stopnia AD 14(1). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 12.732,20 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać podwyższona, zgodnie z warunkami przewidzianymi przez regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich, o określone dodatki.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że niniejsze stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa prowadzi działalność w kilku miejscach pracy, w związku z czym praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności, częstych wyjazdów służbowych do tych miejsc pracy, licznych kontaktów wewnątrz Parlamentu i poza nim, także z posłami do Parlamentu Europejskiego.

2. MIEJSCE PRACY

Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z dwóch pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. RÓWNOŚĆ SZANS

Parlament Europejski realizuje politykę równości szans i zachęca do składania zgłoszeń kobiety i mężczyzn spełniających warunki ogłoszenia, wykluczając jakąkolwiek dyskryminację.

4. OPIS STANOWISKA

Wysokiej rangi urzędnik, któremu, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez przewodniczącego i sekretarza generalnego, powierzono następujące obowiązki(2):

– zagwarantowanie właściwego funkcjonowania dużego oddziału Sekretariatu składającego się z kilku działów odpowiedzialnych za ochronę osób i mienia,

– kierowanie jednym lub kilkoma zespołami oraz ich nadzorowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizacja wykorzystania zasobów jednostki celem świadczenia wysokiej jakości usług (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacje itp.) w jej dziedzinach działalności,

– planowanie działalności Dyrekcji (określanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do realizacji ustalonych celów, ocena świadczonych usług w celu zagwarantowania jakości,

– doradztwo dla sekretarza generalnego, zastępcy sekretarza generalnego, dyrektora generalnego oraz posłów w odnośnym obszarze działalności,

– współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie Parlamentu i negocjowanie umów lub porozumień w ramach zakresu działalności,

– zarządzanie i realizacja konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,

– pełnienie funkcji subdelegowanego intendenta.

5. WYMAGANE KWALIFIKACJE (profil kandydata)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu upływu terminu składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich, wymagane jest:

– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej(3),

– posiadanie pełni praw obywatelskich,

– uregulowany stosunek do służby wojskowej,

– posiadanie odpowiednich cech charakteru niezbędnych do wykonywania obowiązków na wspomnianym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

– Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku(4), w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

– co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu dyplomów wymienionych w akapicie pierwszym, w tym co najmniej ośmioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.

(ii) Wymagana wiedza

– Dobra wiedza z zakresu spraw europejskich,

– doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,

– dobre zrozumienie poszczególnych uwarunkowań kulturowych w środowisku wielokulturowym,

– doskonała wiedza dotycząca zadań, o których mowa w załączniku,

– dobra znajomość technik finansowych, zamówień publicznych, zamawiania oraz kontroli,

– bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),

– doskonała znajomość technik zarządzania.

(iii) Znajomość języków

Doskonała znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej(5) oraz bardzo dobra znajomość dwóch innych języków urzędowych.

Komitet doradczy weźmie pod uwagę znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv) Wymagane umiejętności i predyspozycje

– Myślenie strategiczne,

– zdolności kierownicze,

– planowanie perspektywiczne,

– umiejętność szybkiego reagowania na wydarzenia,

– skrupulatność,

– komunikatywność.

6. PROCEDURA SELEKCJI

W celu zapewnienia organowi uprawnionemu do mianowania pomocy w dokonaniu wyboru komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium nazwiska osób, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzania rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7. SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydaci proszeni są o zgłaszanie swoich kandydatur (z dopiskiem "Recruitment Notice PE/120/S"), wraz z listem motywacyjnym i życiorysem (Europass CV(6)), na adres:

Monsieur le secretaire generał Parlement europeen Batiment Konrad Adenauer 2929 Luxembourg LUXEMBOURG

Zgłoszenie należy wysłać listem poleconym najpóźniej do dnia 12 stycznia 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(7), że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwraca kandydatom żadnych z ww. dokumentów.

______

(1) Przy naborze urzędnik zostaje sklasyfikowany zgodnie z postanowieniami art. 3 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich (patrz Dz.U. L 124 z 27.4.2004).

(2) Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.

(3) Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Republika Czeska, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja, Zjednoczone Królestwo.

(4) Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.

(5) Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.

(6)http://europass.cedefop.europa.eu/

(7) Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu upływu terminu składania kandydatur zatrudnieni byli w Parlamencie Europejskim.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA F - BEZPIECZEŃSTWO

1. GŁÓWNE CELE

– Utworzenie nowej Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa w nowej formie,

– opracowanie i wdrożenie nowej, kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa,

– nadzór nad wydziałami Dyrekcji, ich organizacja i kierowanie nimi,

– pełnienie funkcji subdelegowanego intendenta.

2. PERSONEL (81)

– 1 dyrektor,

– 5 administratorów,

– 75 asystentów,

– liczni usługodawcy zewnętrzni.

3. JEDNOSTKI PODLEGAJĄCE DYREKCJI

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

4. PODSTAWOWE ZADANIA

– Kierowanie przekształceniem obecnego Działu ds. Bezpieczeństwa w nową Dyrekcje ds. Bezpieczeństwa oraz nadzorowanie tego etapu; opracowanie i przystosowanie nowej struktury organizacyjnej Dyrekcji,

– Opracowanie i rozwiniecie nowej, kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa z uwzględnieniem szczególnych aspektów działalności Parlamentu oraz jego roli jako instytucji otwartej dla obywateli,

– Podejmowanie działań we wszelkich koniecznych formach, w trzech miejscach pracy oraz biurach zewnętrznych, w celu zapewnienia ochrony osób i mienia przed jakimkolwiek zagrożeniem,

– Zarządzanie zasobami ludzkimi Dyrekcji: analizowanie i dostosowywanie wymogów jakościowych i ilościowych ze szczególnym uwzględnieniem równowagi między pracownikami stałymi a podwykonawcami,

– Dokonywanie wyboru, zarządzanie i nadzór nad usługodawcami (zadania związane z ochroną - bezpieczeństwo ogólne i pożarowe - zakup i konserwacja sprzętu związanego z bezpieczeństwem) w trzech miejscach pracy oraz w biurach zewnętrznych,

– Przeprowadzanie procedur administracyjnych, występowanie z zaproszeniami do składania ofert, zaproszeniami do ubiegania się o zamówienie itd.,

– Nawiązywanie i organizacja niezbędnej współpracy z właściwymi organami krajów pełniących rolę gospodarza oraz z innymi instytucjami,

– Utrzymywanie kontaktów z organami Parlamentu, w szczególności z Kolegium Kwestorów,

– Wykonywanie następujących zadań:

– kontrola dostępu do budynków i infrastruktury Parlamentu (osób, pojazdów, dostaw i poczty),

– przyjmowanie i akredytowanie grup odwiedzających i indywidualnych gości w trzech miejscach pracy,

– akredytowanie wszystkich osób pracujących w Parlamencie (posłów, pracowników objętych regulaminem pracowniczym, pracowników przedsiębiorstw posiadających umowy z PE itd.),

– wprowadzanie stosownych środków bezpieczeństwa w związku z wizytami oficjalnymi w Parlamencie oraz wszelkiego rodzaju posiedzeniami i wydarzeniami,

– nadzór nad centralnym ośrodkiem kontroli bezpieczeństwa,

– prowadzenie dochodzeń, np. w związku z odnotowanymi przypadkami szkód lub kradzieży lub w następstwie incydentów na terenie PE; zajmowanie się zagubionym mieniem,

– stosowanie specyficznych technik bezpieczeństwa, tj. systemów sygnalizacji włamania, kontroli dostępu, czujników zbliżeniowych, CCTV (telewizji dozorowej), zabezpieczeń na parkingach itd.,

– zarządzanie w sytuacjach kryzysowych i planowanie ciągłości działalności oraz stała ocena ryzyka i zagrożeń dla potrzeb zarządzania ryzykiem.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024