(CDR/AD 14-AD 15/25 BIS/08)
DYREKTORA (M/K) W DYREKCJI ADMINISTRACJI I FINANSÓW
(2008/C 201 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 7 sierpnia 2008 r.)
1. WAKUJĄCE STANOWISKO
Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego Komitet Regionów (KR) postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (stopień AD 14).
Chodzi o stanowisko dyrektora w Dyrekcji Administracji i Finansów.
Zgodnie z art. 62 regulaminu wewnętrznego Komitetu Regionów organem powołującym na to stanowisko jest Prezydium KR na wniosek sekretarza generalnego.
2. CHARAKTER WYKONYWANYCH ZADAŃ
Pod bezpośrednim zwierzchnictwem sekretarza generalnego KR dyrektor ten kieruje Dyrekcją Administracji i Finansów, w której pracuje ok. 65 urzędników i innych pracowników podzielonych na cztery działy. W szczególności jego obowiązki obejmują:
– organizowanie, nadzorowanie i kontrolę prac Dyrekcji Administracji i Finansów,
– nadzorowanie zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi KR, a w szczególności:
– wnoszenie wkładu w rozwój strategiczny polityki kadrowej i zapewnianie jej realizacji,
– zapewnienie przygotowania budżetu, jego realizacja i monitorowanie,
– odpowiedzialność za jednostkę ds. weryfikacji finansowej Komitetu,
– nadzorowanie i nadawanie impulsów przy określaniu i realizacji norm kontroli wewnętrznej Komitetu, w tym opracowywanie rocznych sprawozdań instytucji,
– reprezentowanie administracji Komitetu w Kolegium Dyrektorów Administracji, zapewnienie niezbędnych kontaktów międzyinstytucjonalnych,
– pełnienie funkcji subdelegowanego intendenta w ramach wytyczonych granic,
– pełnienie funkcji organu powołującego w ramach wytyczonych granic,
– śledzenie prac dotyczących komisji międzyinstytucjonalnych oraz wewnętrznych komisji instytucji w ramach kompetencji Dyrekcji Administracji i Finansów,
– śledzenie realizacji umowy o współpracy z Europejskim Komitetem Ekonomiczno-Społecznym (EKES) w ramach własnych kompetencji, a w szczególności członkostwo w komisji ds. współpracy między KR a EKES.
3. WYMAGANIA
a) Warunki ogólne
– Kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadać pełne prawa obywatelskie,
– mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
– posiadać cechy charakteru niezbędne do wykonywania określonych obowiązków oraz zobowiązać się do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia narzucone przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich dotyczące działalności dodatkowej, innych stosunków umownych i konfliktów interesów (art. 11, 11a, 12b, 13 i 15).
b) Warunki szczegółowe
– Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzonym dyplomem, w przypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom wyższym potwierdzonym dyplomem wraz z przynajmniej rocznym, właściwym doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (art. 5 ust. 3 lit. c) ppkt (i) i (ii) regulaminu).
– Przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe po zakończeniu studiów na poziomie odpowiadającym wspomnianym kwalifikacjom, w tym przynajmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym.
– Doświadczenie w ogólnych zagadnieniach administracyjnych oraz w zarządzaniu personelem i finansami.
– Znajomość zagadnień wspólnotowych oraz różnych obszarów działalności Unii Europejskiej.
– Doskonała umiejętność przewodzenia grupie oraz zarządzania wieloma działami.
– Biegła znajomość jednego języka urzędowego Wspólnoty oraz bardzo dobra znajomość dwóch innych języków urzędowych Wspólnoty. Z uwagi na funkcjonowanie działów dyrekcji niezbędna jest znajomość języka francuskiego i angielskiego. Znajomość innych języków urzędowych Wspólnoty będzie atutem.
4. ZGŁASZANIE KANDYDATUR
– Kandydaci na to stanowisko proszeni są o kierowanie swoich zgłoszeń listem poleconym na adres Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej w Komitecie Regionów (Unité Recrutement et carričre du Comité des régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles).
– Do zgłoszenia należy dołączyć szczegółowy życiorys oraz wszelkie inne stosowne dokumenty i zaświadczenia.
– Urzędnicy KR, którzy pragną zgłosić swoją kandydaturę na to stanowisko, powinni dostarczyć list motywacyjny wraz ze szczegółowym życiorysem, jak również dokumenty poświadczające przebyte szkolenia, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata, oraz wypełnić przewidziany do tego celu formularz, który można uzyskać w Dziale Zatrudnienia i Kariery Zawodowej w Dyrekcji Administracji (p. Inge Van Keer) lub poprzez CoRnet (strona: "Modčles et formulaires" [Modele i formularze]). Kandydaturę na to stanowisko należy przesłać listem poleconym do Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej (Unité Recrutement et carričre du Comité des Régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles) lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru.
– Do innych zgłoszeń należy dołączyć list motywacyjny, szczegółowy życiorys, dokumenty poświadczające przebyte szkolenia, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata oraz - w przypadku urzędników instytucji wspólnotowych - oficjalny dokument poświadczający zaszeregowanie (grupa i stopień zaszeregowania, wysługa lat) i status urzędnika. Zgłoszenia te należy przesłać do Działu Zatrudnienia i Kariery Zawodowej Komitetu Regionów - Unité Recrutement et carričre du Comité des Régions, rue Belliard 101, 1040 Bruxelles (przesłać listem poleconym lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru).
5. TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATUR: 19 WRZEŚNIA 2008 r. (DO GODZ. 12.00)
6. UWAGI
– Komitet Regionów kieruje się polityką równości szans, tzn. wyklucza wszelką dyskryminację, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
– Stanowisko zostanie obsadzone zgodnie z możliwościami budżetowymi.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.201A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko (CDR/AD 14-AD 15/25 BIS/08) – dyrektora (M/K) w Dyrekcji Administracji i Finansów. |
| Data aktu: | 07/08/2008 |
| Data ogłoszenia: | 07/08/2008 |