Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: pracownik ds. zasobów ludzkich - Nr referencyjny: EF/TA/07/01.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: PRACOWNIK DS. ZASOBÓW LUDZKICH

Nr referencyjny: EF/TA/07/01

(2007/C 53 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 marca 2007 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Pracownik ds. zasobów ludzkich

(mężczyzna lub kobieta)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:

I. OBOWIĄZKI

Pracownik ds. zasobów ludzkich (ang. HR Officer) podlega kierownikowi ds. zasobów ludzkich i będzie przede wszystkim odpowiedzialny za zarządzanie listą płac Fundacji, zarządzanie budżetem i prognozami oraz administracją w zakresie regulaminu pracowniczego. Jest to kluczowe stanowisko w małym i efektywnym zespole zasobów ludzkich, a od osoby, która obejmie omawiane stanowisko, wymaga się dobrej wiedzy ogólnej o praktykach w zakresie zasobów ludzkich, w szczególności w kontekście międzynarodowym. Ponadto oczekuje się, że ta osoba będzie umiała zajmować się innymi aspektami działalności w zakresie zasobów ludzkich i przyczyni się do jej rozwoju strategicznego.

Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:

– administrowanie wypłat miesięcznych,

– administrowanie comiesięcznym przekazywaniem i uzgadnianiem składek na ubezpieczenia społeczne, podatków i opłaty specjalnej na rzecz Komisji,

– administrowanie regulaminem pracowniczym oraz warunkami zatrudnienia dla całego personelu,

– prognozowanie i monitorowanie budżetu oraz sprawozdawczość budżetową,

– organizowanie postępowań przetargowych oraz administrowanie umowami o świadczenie usług (np. catering, usługi prawne, usługi medyczne),

– administrowanie corocznym postępowaniem w sprawie awansu,

– administrowanie corocznym systemem usług medycznych,

– opracowywanie strategii w dziedzinie zasobów ludzkich,

– analizę systemów i metod pracy oraz przygotowywanie/wdrażanie zaleceń mających na celu zwiększenie skuteczności,

– zapewnianie wewnętrznego serwisu konsultacyjnego dla kierowników i personelu,

– wspieranie w opracowywaniu programów szkoleniowych,

– wsparcie oraz uczestnictwo w rekrutacji pracowników kontraktowych i personelu Agencji,

– wspieranie w utrzymaniu strony internetowej zasobów ludzkich,

– zapewnianie w razie potrzeby wsparcia dla innych członków zespołu zasobów ludzkich,

– inne obowiązki i zadania, które mogą zostać przypisane tej osobie.

II. WARUNKI DOPUSZCZENIA DO KONKURSU

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– Posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

– Posiadanie pełnych praw obywatelskich.

– Posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej wynikającego z przepisów prawa.

– Posiadanie referencji dotyczących cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– kwalifikacje zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,

– przynajmniej trzy lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie zasobów ludzkich,

– doświadczenie w zarządzaniu systemem płac - doświadczenie w zakresie systemu płac (NAP) w Komisji Europejskiej będzie atutem,

– doskonałe zrozumienie unijnego prawodawstwa w zakresie zatrudnienia lub regulaminu pracowniczego, zasad i procedur,

– pożądane jest doświadczenie w zarządzaniu budżetem, w tym doświadczenie w prognozowaniu,

– umiejętność wykonywania pracy administracyjnej i rutynowych zadań z uwzględnieniem szczegółów,

– dobre umiejętność analityczne i strategiczne,

– dobra znajomość MS Office oraz doświadczenie w tym zakresie, doskonała znajomość Excela i dobre doświadczenie w zarządzaniu bazami danych,

– dobre umiejętności interpersonalne i komunikacyjne wraz z orientacją w zakresie obsługi klienta,

– umiejętność pracy zespołowej.

2. Znajomość języków

Bardzo dobra znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość innego języka Unii, w tym doskonała znajomość angielskiego, który jest głównym językiem Fundacji. Znajomość języka francuskiego uważana jest za atut.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.

Wyłoniony kandydat będzie łatwo nawiązywać kontakty z ludźmi, wykazywać umiejętność empatii i rozumienia innych osób. Wykaże on dogłębną i szczegółową wiedzę na temat jego organizacji i w szczególności jej procesów gospodarczych i struktury. Osoba ta będzie miała innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów, nie będzie obawiała się zadawać pytań oraz będzie potrafiła myśleć nieschematycznie. Osoba ta będzie również potrafiła swobodnie korzystać z technologii informatycznych i będzie zaznajomiona z podstawowymi programami informatycznymi, w tym programami dotyczącymi płac i budżetu.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń, kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna. Od kandydatów będzie wymagane rozwiązanie testów pisemnych z języka angielskiego (lub z ich drugiego języka, jeżeli ich językiem ojczystym jest język angielski), z wiedzy o UE oraz rozwiązanie studium przypadku z zakresu zasobów ludzkich. Jeżeli kandydat nie uzyska kwalifikującej go ilości punktów w żadnym z tych testów, zostanie on wykluczony z udziału w konkursie.

3. Informacja dla kandydatów:

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi listę rezerwową składającą się z odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i grupa zaszeregowania:

Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AST, grupa zaszeregowania 3.

Miejsce zatrudnienia:

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie:

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 3, stopień 2, zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www. eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem (najlepiej w formacie europejskim, patrz: http://europass.cedefop.eu.int/htm/index.htm) i listem motywacyjnym sporządzonym w języku angielskim oraz kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomów, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 30 marca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF TA/07/01)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Ireland

email: recruit@eurofound.europa.eu

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu

– Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.

– Dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego

– Zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną.

– Nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.

– Kandydaci na liście powinni zabrać ze sobą aktualne zdjęcie paszportowe na testy i rozmowę kwalifikacyjną.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– Znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu).

– Zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.

VII. OCHRONA DANYCH

Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata zostaną przetworzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji wymaganych przez użytkownika. Kandydat będzie miał prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:

Data Protection Officer

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Dublin 18

Irlandia.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024