OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO NR PE/105/SDYREKTOR (grupa zaszeregowania AD14)
DELEGACJE MIĘDZYPARLAMENTARNE ORAZ WSPARCIE DLA POLITYKI
(2007/C 41 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 24 lutego 2007 r.)
1. Wakujące stanowisko
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD14) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityk Zewnętrznych Unii, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.
Owa procedura naboru, której celem jest zapewnienie większego wyboru kandydatów organowi uprawnionemu do mianowania, zostanie przeprowadzona równolegle z wewnętrzną procedurą naboru na stanowiska.
Nabór dotyczy grupa zaszeregowania AD14(1). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 12.190,69 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, które podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolnione z podatku krajowego, może zostać zwiększona, zgodnie z warunkami przewidzianymi przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich, o określone dodatki.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.
Praca na tym stanowisku wymaga częstych wyjazdów służbowych do miejsc pracy oraz poza nie, dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, jak również kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego.
2. Miejsce pracy
Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z dwóch pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
3. Równość szans
Parlament Europejski realizuje politykę równości szans i zachęca do składania kandydatur kobiety i mężczyzn spełniających warunki ogłoszenia, wykluczając wszelką dyskryminację.
4. Opis stanowiska
Wysokiej rangi urzędnik, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego odpowiedzialny za następujące zadania:
– zapewnianie, w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, dobrego funkcjonowania jednej z jednostek Sekretariatu Generalnego, obejmującej jeden lub więcej działów zajmujących się pomocą w pracach parlamentarnych(2),
– kierowanie, inspirowanie, motywowanie i koordynowanie jednego lub wielu zespołów pracowników - optymalizowanie wykorzystania zasobów działu poprzez zapewnianie wysokiej jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
– planowanie działań Dyrekcji (definiowanie celów oraz strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, dokonywanie oceny działań poszczególnych służb w celu zapewnienia ich odpowiedniej jakości,
– doradztwo, w zakresie odnośnego obszaru kompetencji, na rzecz Dyrektora Generalnego, Sekretariatu Generalnego oraz posłów do Parlamentu Europejskiego, a także współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego,
– wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową i zarządzanie nimi,
– pełnienie funkcji intendenta przez subdelegację.
5. Wymagane kwalifikacje (profil kandydata)
Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:
a) Warunki ogólne
Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich wymagane jest w szczególności:
– posiadanie obywatelstwa jednego z następujących państw członkowskich Unii Europejskiej: Cypr, Estonia, Węgry, Łotwa, Litwa, Malta, Polska, Słowenia, Słowacja, Republika Czeska, Bułgaria, Rumunia(3),
– posiadanie pełni praw cywilnych i obywatelskich,
– uregulowany stosunek do służby wojskowej,
– dostarczenie gwarancji co do postawy etycznej, wymaganych do wypełniania obowiązków na wspomnianym stanowisku.
b) Warunki szczegółowe
i) Tytuły, dyplomy i wymagane doświadczeni zawodowe
– studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu, przy czym normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi cztery lub więcej lat,
lub
– studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku(4), w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,
– co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych w pierwszym akapicie, w tym co najmniej ośmioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
ii) Wymagane umiejętności
– doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego, jego organizacji, jego środowiska pracy i różnych podmiotów,
– doskonała znajomość traktatów,
– doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
– doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
– bardzo dobra znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur legislacyjnych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
– doskonała znajomość technik zarządzania,
– doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki itd.),
– doskonała znajomość procedur administracyjnych związanych z zakresem działalności,
– doskonała znajomość jednego z języków oficjalnych Unii Europejskiej(5) i bardzo dobra znajomość innego z nich.
iii) Wymagane predyspozycje
– zdolności kierownicze,
– zmysł strategii,
– umiejętność przewidywania,
– umiejętność szybkiego reagowania,
– dokładność,
– komunikatywność.
6. Składanie kandydatur
Kandydaci proszeni są o przesyłanie swoich kandydatur (z dopiskiem "avis de recrutement numéro PE/105/S" [tzn. ogłoszenie o naborze numer PE/105/S]), wraz z życiorysem (najchętniej w formacie Europass(6)), na adres:
Monsieur le Secrétaire Général
Parlement européen
Bâtiment Konrad Adenauer
L-2929 Luxembourg
Kandydatury należy wysłać listem poleconym najpóźniej do dnia 12 marca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(7), że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii, komisja rekrutacyjna nie zwraca bowiem kandydatom żadnych z ww. dokumentów.
______
(1) Przy naborze urzędnik zostaje zaklasyfikowany zgodnie z postanowieniami art. 32 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, str. 1).
(2) Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
(3) Zgodnie z rozporządzeniami (WE, Euratom) nr 401/2004 oraz nr 1760/2006 stanowisko to jest zarezerwowane dla obywatela(-ki) jednego z tych krajów.
(4) Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
(5) Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
(6) http://europass.cedefop.europa.eu/
(7) Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.