Ogłoszenie o naborze na stanowisko nr PE/105/S - Dyrektor (grupa zaszeregowania AD14) - Delegacje międzyparlamentarne oraz wsparcie dla polityki.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO NR PE/105/S

DYREKTOR (grupa zaszeregowania AD14)

DELEGACJE MIĘDZYPARLAMENTARNE ORAZ WSPARCIE DLA POLITYKI

(2007/C 41 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 lutego 2007 r.)

1. Wakujące stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD14) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityk Zewnętrznych Unii, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.

Owa procedura naboru, której celem jest zapewnienie większego wyboru kandydatów organowi uprawnionemu do mianowania, zostanie przeprowadzona równolegle z wewnętrzną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupa zaszeregowania AD14(1). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 12.190,69 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, które podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolnione z podatku krajowego, może zostać zwiększona, zgodnie z warunkami przewidzianymi przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich, o określone dodatki.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga częstych wyjazdów służbowych do miejsc pracy oraz poza nie, dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, jak również kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z dwóch pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski realizuje politykę równości szans i zachęca do składania kandydatur kobiety i mężczyzn spełniających warunki ogłoszenia, wykluczając wszelką dyskryminację.

4. Opis stanowiska

Wysokiej rangi urzędnik, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego odpowiedzialny za następujące zadania:

– zapewnianie, w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, dobrego funkcjonowania jednej z jednostek Sekretariatu Generalnego, obejmującej jeden lub więcej działów zajmujących się pomocą w pracach parlamentarnych(2),

– kierowanie, inspirowanie, motywowanie i koordynowanie jednego lub wielu zespołów pracowników - optymalizowanie wykorzystania zasobów działu poprzez zapewnianie wysokiej jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

– planowanie działań Dyrekcji (definiowanie celów oraz strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, dokonywanie oceny działań poszczególnych służb w celu zapewnienia ich odpowiedniej jakości,

– doradztwo, w zakresie odnośnego obszaru kompetencji, na rzecz Dyrektora Generalnego, Sekretariatu Generalnego oraz posłów do Parlamentu Europejskiego, a także współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego,

– wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową i zarządzanie nimi,

– pełnienie funkcji intendenta przez subdelegację.

5. Wymagane kwalifikacje (profil kandydata)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich wymagane jest w szczególności:

– posiadanie obywatelstwa jednego z następujących państw członkowskich Unii Europejskiej: Cypr, Estonia, Węgry, Łotwa, Litwa, Malta, Polska, Słowenia, Słowacja, Republika Czeska, Bułgaria, Rumunia(3),

– posiadanie pełni praw cywilnych i obywatelskich,

– uregulowany stosunek do służby wojskowej,

– dostarczenie gwarancji co do postawy etycznej, wymaganych do wypełniania obowiązków na wspomnianym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

i) Tytuły, dyplomy i wymagane doświadczeni zawodowe

– studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu, przy czym normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi cztery lub więcej lat,

lub

– studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku(4), w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

– co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych w pierwszym akapicie, w tym co najmniej ośmioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.

ii) Wymagane umiejętności

– doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego, jego organizacji, jego środowiska pracy i różnych podmiotów,

– doskonała znajomość traktatów,

– doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,

– doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,

– bardzo dobra znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur legislacyjnych, wewnętrznych przepisów i praktyk,

– doskonała znajomość technik zarządzania,

– doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki itd.),

– doskonała znajomość procedur administracyjnych związanych z zakresem działalności,

– doskonała znajomość jednego z języków oficjalnych Unii Europejskiej(5) i bardzo dobra znajomość innego z nich.

iii) Wymagane predyspozycje

– zdolności kierownicze,

– zmysł strategii,

– umiejętność przewidywania,

– umiejętność szybkiego reagowania,

– dokładność,

– komunikatywność.

6. Składanie kandydatur

Kandydaci proszeni są o przesyłanie swoich kandydatur (z dopiskiem "avis de recrutement numéro PE/105/S" [tzn. ogłoszenie o naborze numer PE/105/S]), wraz z życiorysem (najchętniej w formacie Europass(6)), na adres:

Monsieur le Secrétaire Général

Parlement européen

Bâtiment Konrad Adenauer

L-2929 Luxembourg

Kandydatury należy wysłać listem poleconym najpóźniej do dnia 12 marca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(7), że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii, komisja rekrutacyjna nie zwraca bowiem kandydatom żadnych z ww. dokumentów.

______

(1) Przy naborze urzędnik zostaje zaklasyfikowany zgodnie z postanowieniami art. 32 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, str. 1).

(2) Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.

(3) Zgodnie z rozporządzeniami (WE, Euratom) nr 401/2004 oraz nr 1760/2006 stanowisko to jest zarezerwowane dla obywatela(-ki) jednego z tych krajów.

(4) Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.

(5) Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.

(6) http://europass.cedefop.europa.eu/

(7) Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.

ZAŁĄCZNIK 

DYREKCJA B - DELEGACJE MIĘDZYPARLAMENTARNE ORAZ WSPARCIE DLA POLITYK (03B)

1. Podstawowe obowiązki

– kierowanie, koordynacja i zarządzanie działami i służbami Dyrekcji B,

– pełnienie funkcji intendenta przez subdelegację,

– zarządzanie projektami.

2. Schemat organizacyjny

– 1 dyrektor,

– 1 asystent.

DZIAŁ - DELEGACJE MIĘDZYPARLAMENTARNE - KRAJE EUROPEJSKIE (03B10)

1. Podstawowe obowiązki

– kierowanie pracą sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych oraz wspólnych komisji parlamentarnych (organizacja spotkań przygotowawczych, posiedzeń koordynatorów, planowanie, porządki obrad itd.),

– pomoc dla Gabinetu Przewodniczącego i wiceprzewodniczących (dokumenty informacyjne itd.),

– udzielanie pomocy, w formie pisemnej i ustnej, posłom do PE w pełnieniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, członków delegacji Parlamentu Europejskiego do wspólnych komisji parlamentarnych oraz delegacji,

– organizacja spotkań międzyparlamentarnych w miejscach pracy i w krajach trzecich oraz monitorowanie ich rezultatów (porządki obrad, sprawozdania i inne dokumenty),

– utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii,

– utrzymywanie kontaktów z delegacjami Komisji w krajach trzecich,

– koordynacja z komisjami parlamentarnymi,

– sporządzanie sprawozdań ze spotkań, a także projektów zaleceń,

– organizacja delegacji ad hoc,

– przyjmowanie różnych osobistości z państw utrzymujących stosunki z Unią Europejską oraz udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy,

– monitorowanie rozszerzenia i problematyki wewnętrznej.

2. Schemat organizacyjny

– 1 kierownik działu,

– 5 administratorów,

– 8 asystentów.

DZIAŁ - DELEGACJE MIĘDZYPARLAMENTARNE - KRAJE POZAEUROPEJSKIE (03B20)

1. Podstawowe obowiązki

– kierowanie pracą sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych oraz wspólnych komisji parlamentarnych (organizacja spotkań przygotowawczych, posiedzeń koordynatorów, planowanie, porządki obrad itd.),

– pomoc dla Gabinetu Przewodniczącego i wiceprzewodniczących (spotkania informacyjne itd.),

– udzielanie pomocy, w formie pisemnej i ustnej, posłom do PE w pełnieniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, członków delegacji Parlamentu Europejskiego do wspólnych komisji parlamentarnych oraz delegacji,

– organizacja spotkań międzyparlamentarnych w miejscach pracy i w krajach trzecich oraz monitorowanie ich rezultatów (porządki obrad, sprawozdania i inne dokumenty),

– utrzymywanie kontaktów z misjami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii,

– utrzymywanie kontaktów z delegacjami Komisji w krajach trzecich,

– koordynacja z komisjami parlamentarnymi,

– sporządzanie sprawozdań ze spotkań, a także projektów zaleceń,

– organizacja delegacji ad hoc,

– przyjmowanie różnych osobistości z państw utrzymujących stosunki z Unią Europejską oraz udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy.

2. Schemat organizacyjny

– 1 kierownik działu,

– 5 administratorów,

– 9 asystentów.

DZIAŁ - DEPARTAMENT TEMATYCZNY - STOSUNKI ZEWNĘTRZNE (03B30)

1. Podstawowe obowiązki

– udzielanie pomocy instancjom parlamentarnym oraz sekretariatom komisji parlamentarnych i delegacji międzyparlamentarnych dyrekcji generalnej w zakresie analiz i badań,

– rozwijanie stosunków z biblioteką i zewnętrznymi ekspertami, instytutami badawczymi oraz uniwersytetami,

– sporządzanie "oceny wpływu" pracy legislacyjnej,

– zarządzanie procedurami przetargowymi oraz negocjacjami dotyczącymi sporządzania analiz i zakupu ekspertyz zewnętrznych.

2. Schemat organizacyjny

– 1 kierownik działu,

– 12 administratorów,

– 6 asystentów.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024