Informacje przekazane przez Państwa Członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Informacje przekazane przez Państwa Członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw

(2005/C 305/07)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 2 grudnia 2005 r.)

Numer pomocy: XS 9/2004

Państwo Członkowskie: Włochy

Region: Lombardia

Nazwa programu pomocy: Pomoc dla firm transportowych z prowincji Brescia na zakup sprzętu komputerowego i/lub oprogramowania dla potrzeb zarządzania i administracji - lata 2003/2004

Podstawa prawna: Art. 12 L. 7 agosto 1990, n. 241, deliberazioni camerali n. 240 del 10.12.2002, n. 185 del 29.9.2003 e n. 227 del 18.11.2003 - Determinazioni dirigenziali n. 93/AV del 9.10.2003 e n. 127/AV del 15.12.2003

Roczne wydatki planowane w ramach programu: 30.00 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: 15 % poniesionych wydatków, maksymalnie 1.00 EUR na podmiot

Data wejścia w życie: 20.10.2003 r.

Czas trwania programu pomocy: Od 20.10.2003 r. do 19.10.2004 r.

Cel pomocy: Wspieranie komputeryzacji zarządzania i administracji w podmiotach z prowincji Brescia

Sektor(-y) gospodarki: Transport

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Camera di commercio, industria, artigianato e agricoltura di Brescia

Via Orzinuovi n. 3

IT-25125 Brescia

Tel. 0303514335

e-mail: buriani@bs.camcom.it

Numer pomocy: XS 33/03

Państwo Członkowskie: Włochy

Region: Kalabria

Nazwa programu pomocy: Dotacja kapitałowa na realizację działań przewidzianych w ramach środka 1.11.a.

Podstawa prawna:

– Decreto legislativo 31.3.1998, n. 112;

– Regolamento CE n. 70 del 12.1.2001;

– Legge Regionale n. 7, art. 31 quater del 2.5.2001;

– Delibera di Giunta della Regione Calabria n. 1013 del 4.12.2001;

– Delibera di Giunta della Regione Calabria n. 762 del 6 agosto 2002

Roczne wydatki planowane w ramach programu:

Środek Koszt ogółem Rok 2000 Rok 2001 Rok 2002 Rok 2003 Rok 2004 Rok 2005 Rok 2006
Środek 1.11.a EUR 23.910,92 EUR 3.115,78 EUR 3.192,22 EUR 3.270,72 EUR 4.237,01 EUR 3.223,21 EUR 3.397,77 EUR 3.474,21

Maksymalna intensywność pomocy: 50 % ekwiwalentu dotacji netto (EDN) plus 15 % ekwiwalentu dotacji brutto (EDB)

Data realizacji: 20.11.2002 r.

Czas trwania programu: do 31.12.2006 r.

Cel pomocy: Program pomocy ma na celu wspieranie MŚP z sektora energii

Sektor(-y) gospodarki: Wszystkie sektory i wszystkie usługi

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Calabria (sede legale)

Via Massara n. 2

IT-88100 Catanzaro

Numer pomocy: XS 39/03

Państwo Członkowskie: Hiszpania

Region: Castilla-La Mancha

Nazwa programu pomocy: Zarządzenie Regionalnego Ministerstwa Przemysłu i Pracy (Consejería de Industria y Trabajo) w sprawie wspierania tworzenia spółdzielni i spółek pracowniczych kobiet

Podstawa prawna: Orden de 6 de marzo de 2003, de la Consejería de Industria y Trabajo, para fomentar la creación de Cooperativas y Sociedades Laborales Formadas por Mujeres, publicada en el DOCM Núm. 35, de 14 de marzo de 2003

Roczne wydatki planowane w ramach programu: 3.600.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: 60 % zatwierdzonej kwoty inwestycji, z czego 35 % autoryzowanej kwoty inwestycji zostanie przyznane w formie bezzwrotnej dotacji, a 25 % podlegać będzie zwrotowi w ciągu 3 lat.

W żadnym przypadku maksymalna intensywność pomocy finansowej nie przekroczy górnego pułapu mającego zastoswanie dla regionu Castilla-La Mancha (30 % ekwiwalentu dotacji netto [EDN] oraz 40 % EDN w pozostałej części regionu, powiększone o 15 punktów procentowych brutto dla małych i średnich przedsiębiorstw), zgodnie z decyzją Komisji w sprawie mapy pomocy regionalnej w Hiszpanii

Data realizacji: 1 kwietnia 2003 r.

Czas trwania programu: Do 30 grudnia 2006 r.

Cel pomocy: Zgodnie z przepisem nr 1 zarządzenia regulującego przedmiotowy program, omawiana pomoc ma na celu promowanie zatrudnienia kobiet dzięki tworzeniu nowych MŚP w sferze gospodarki społecznej poprzez pomoc finansową w inwestycje związane z rozruchem tych przedsiębiorstw

Sektory gospodarki: O pomoc finansową mogą występować wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa gospodarki społecznej (spółdzielnie, spółki pracownicze), działające w dowolnym sektorze gospodarki, z wyjątkiem sektorów określonych w przepisie nr 2.2 zarządzenia regulującego omawiany program, będące spółdzielniami lub spółkami pracowniczymi, których działalność mieści się w jednym z następujących sektorów:

a) działalność rolnicza, hodowlana, leśnicza, rolno-spożywcza (przetwarzanie, produkcja, wprowadzanie do obrotu itp.) oraz działalność uzupełniająca z nimi związana;

b) mieszkalnictwo i obrót nieruchomościami;

c) ubezpieczenia;

d) pożyczki;

e) transport, w odniesieniu do inwestycji w pojazdy;

f) podmioty, których celem statutowym jest działalność związana z wszelkiego rodzaju usługami doradczymi, zarządczymi, konsultingowymi i podobnymi

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Consejería de Industria y Trabajo

Dirección General de Trabajo

Avda. Río Estenilla, s/n

ES-45071 Toledo

Nr pomocy: XS 83/02

Państwo Członkowskie: Włochy

Region: Lazio

Nazwa programu pomocy: podśrodek IV.1- Usługi specjalistyczne

Jednolity dokument programowy dla celu 2 dla regionu Lazio na lata 2000-2006

Podstawa prawna:

– DOCUP Obiettivo 2 2000-2006 Lazio e Complemento di Programmazione Obiettivo 2 Lazio

– Misura IV.1 - Aiuti alle PMI

– Sottomisura IV.1.1 - Servizi reali alle imprese

Roczne wydatki planowane w ramach programu (EUR)

Cel 2

(EUR)

Wygasająca pomoc przejściowa (phasing out) (EUR) Ogółem

(EUR)

2001 2.218.396 640.654 2.859.050
2002 2.695.455 712.988 3.408.443
2003 2.744.134 588.987 3.333.121
2004 2.570.281 402.993 2.973.274
2005 2.612.005 272.108 2.884.113
2006 2.653.730 - 2.653.730
Ogółem 15.494.001 2.617.730 18.111.731

Maksymalna intensywność pomocy: 50 % kosztów inwestycji kwalifikujących się do pomocy, maksymalnie 150.000 EUR

Data realizacji: Pomoc będzie mogła być przyznawana po opublikowaniu obwieszczenia publicznego w Dzienniku Urzędowym Regionu Lazio (BURL)

Czas trwania programu: Do 31 grudnia 2006 r.

Cel pomocy: Zwiększenie korzystania przez MŚP położone na obszarach regionu Lazio objętych Celem 2 ze specjalistycznych usług zewnętrznych w zakresie systemów jakości i ochrony środowiska, marketingu oraz systemów informatycznych i informacyjnych

Sektor(-y) gospodarki: Sektory mogące korzystać z niniejszego programu pomocy określone są w załączniku A do środka IV.1 - Pomoc dla MŚP w ramach uzupełnienia programu

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Agenzia Sviluppo Lazio SpA

Via Bellini, 22

IT-00198 Roma

Numer pomocy: XS 96/02

Państwo Członkowskie: Włochy

Nazwa programu pomocy: Pomoc dla konsorcjów i spółdzielni udzielających wzajemnych gwarancji kredytowych

Podstawa prawna:

– Decreto legislativo 31 marzo 1998, n. 114 art. 24

– Decreto 30 marzo 2001, n. 400 - Regolamento recante i criteri e le modalità per il finanziamento delle società finanziarie per lo sviluppo delle imprese operanti nel commercio, nel turismo e nei servizi. Pubblicato su G.U. n. 260 dell'8 novembre 2002

Roczne wydatki planowane w ramach programu: Łączny wkład Państwa wyniesie 38.424.393 EUR i zostanie uzupełniony środkami prywatnymi w wysokości 2.324.056 EUR. Szacuje się, że środki ogółem w wysokości 40.748.449 EUR będą mogły zapewnić gwarancje wzajemne na łączną kwotę 500 mld EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Zważywszy, że gwarancje wzajemne i gwarancje udzielane są na podstawie realnej oceny ryzyka oraz że gwarancje wzajemne zapewniają pokrycie maksymalnie 90 % kwoty gwarantowanej przez fundusze gwarancyjne, które z kolei gwarantują kwotę nieprzekraczającą 60 % każdej pożyczki (ewentualnie podwyższone odpowiednio do 80 % i 85 % w przypadku pożyczek dla podmiotów zlokalizowanych w regionach określonych w art. 92 ust. 3 lit. a) Traktatu WE lub dla podmiotów, które zawarły kontrakty regionalne lub pakty terytorialne), szacuje się, że maksymalna intensywność pomocy będzie znacznie poniżej pułapu przewidzianego dla małych przedsiębiorstw, czyli 7,5 % ekwiwalentu dotacji brutto (ESB)

Data realizacji: 31 lipca 2002 r.

Czas trwania programu pomocy: czerwiec 2006 r.

Cel pomocy: Pomoc ma na celu:

a) zwiększenie dostępności wspólnego funduszu gwarancyjnego instytucji finansowych przeznaczonego na udzielanie gwarancji na rzecz funduszy gwarancyjnych spółek finansowych w granicach i według kryteriów określonych w dekrecie ministerialnym nr 248 z 31 marca 1999 r. zgodnie z przepisami art. 15 Ustawy nr 266 z dnia 7 sierpnia 1997 r.;

b) wspieranie fuzji konsorcjów i spółdzielni określonych w art. 9 ust. 9 dekretu z mocą ustawy nr 697 z dnia 1 października zmienionego ustawą nr 887 z dnia 29 listopada 1982 r. poprzez zwiększenie dostępności do funduszu ryzyka konsorcjum i/lub spółdzielni wynikające z fuzji

Sektor gospodarki: MŚP działające w sektorze handlu, turystyki i usług dla biznesu

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Ministero delle attività produttive. Direzione generale per il coordinamento degli incentivi alle imprese.

Ufficio D1 Interventi nel commercio

Via Molise, 2

IT-00187 Roma

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.305.24

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Informacje przekazane przez Państwa Członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Data aktu: 02/12/2005
Data ogłoszenia: 02/12/2005