Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64a załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych)Nałożenie nowych zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na trasach w norwegii
(2005/C 166/09)
(Dz.U.UE C z dnia 7 lipca 2005 r.)
1. WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, Norwegia zdecydowała nałożyć, z dniem 1 kwietnia 2006 r., zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na następujących trasach:
1. Lakselv - Tromsø v.v.
2. Andenes - Bodø v.v., Andenes - Tromsø v.v.
3. Svolvær - Bodø v.v.
4. Leknes - Bodø v.v.
5. Røst - Bodø v.v.
6. Narvik (Framnes) - Bodø v.v.
7. Brønnøysund - Bodø v.v., Brønnøysund - Trondheim v.v.
8. Sandnessjøen - Bodø v.v., Sandnessjøen - Trondheim v.v.
9. Mo i Rana - Bodø v.v., Mo i Rana - Trondheim v.v., Mosjøen - Bodø v.v., Mosjøen - Trondheim v.v.
10. Namsos - Trondheim v.v., Rørvik - Trondheim v.v.
11. Florø - Oslo v.v., Florø - Bergen v.v.
12. Førde - Oslo v.v., Førde - Bergen v.v.
13. Sogndal - Oslo v.v., Sogndal - Bergen v.v.
14. Sandane - Oslo v.v., Sandane - Bergen v.v., Ørsta-Volda - Oslo v.v., Ørsta-Volda - Bergen v.v.
15. Fagernes - Oslo v.v.
16. Røros - Oslo v.v.
2. W STOSUNKU DO POSZCZEGÓLNYCH TRAS STOSUJE SIĘ NASTĘPUJĄCE SPECYFIKACJE
2.1. Lakselv - Tromsø v.v.
2.1.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 750 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 150 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej dwie z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwie z wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Tromsø -Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Tromsø ma być nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 19.30.
– Pierwszy odlot z Tromsø ma być nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Lakselv nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.1.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.2 Andenes - Tromsø v.v., Andenes - Bodø v.v.
2.2.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
Łącznie Andenes - Bodø v.v. i Andenes-Tromsø v.v.:
– Minimum cztery codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
– Ogólny popyt na podróże lotnicze zostaje uwzględniony przy sporządzaniu rozkładu liczby codziennych usług powrotnych pomiędzy Andenes - Bodø v.v. i Andenes - Tromsø v.v.
Andenes - Bodø v.v.:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Andenes - Tromsø v.v.:
– Minimum jedna codzienna usługa powrotna.
Zdolność przewozowa:
– W przypadku Andenes - Bodø v.v. i Andenes - Tromsø v.v. łącznie, w obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 615 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tej trasie, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej trzy z czterech wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery z pięciu wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Andenes - Bodø v.v., Andenes-Tromsø v.v. combined:
– Co najmniej trzy usługi od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery usługi w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi do/z Oslo.
Andenes - Bodø v.v.:
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
Andenes - Tromsø v.v.:
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Tromsø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.2.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.3 Svolvær - Bodø v.v.
2.3.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum sześć codziennych usług powrotnych od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 1000 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 225 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej pięć z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć z wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej pięć codziennych usług od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć usług w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
2.3.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.4 Leknes - Bodø v.v.
2.4.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum sześć codziennych usług powrotnych od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 1.200 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 265 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej pięć z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć z wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej pięć codziennych usług od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć usług w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.
2.4.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.5 Røst - Bodø v.v.
2.5.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 30 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej jedna z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku realizowana jest bez międzylądowania. W sobotę i niedzielę łącznie, co najmniej połowa wymaganych lotów będzie realizowana bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Co najmniej jedną codzienną usługę należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo v. v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.5.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.6 Narvik (Framnes) - Bodø v.v.
2.6.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 380 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 75 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.6.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.7 Brønnøysund - Bodø v.v., Brønnøysund - Trondheim v.v.
2.7.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Bodø v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są w ramach usług z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø ma być nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.7.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 550 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 130 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.7.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.8 Sandnessjøen - Bodø v.v., Sandnessjøen - Trondheim v.v.
2.8.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Bodø v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadtow odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø ma być nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.8.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 110 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są w ramach usług z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.8.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.9 Mo i Rana - Bodø v.v., Mo i Rana - Trondheim v.v., Mosjøen - Bodø v.v., Mosjøen - Trondheim v.v.
2.9.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Bodø v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 525 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 125 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø ma być nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.9.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 650 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są w ramach usług z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.9.3 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Bodø v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 60 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane loty realizowane są w ramach usług z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bodø ma być nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Bodø ma być nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.9.4 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 400 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 100 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.
2.9.5 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.10 Namsos - Trondheim v.v., Rørvik - Trondheim v.v.
2.10.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Namsos - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 320 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 80 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej dwie z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwie z wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Namsos nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.10.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Rørvik - Trondheim v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 65 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej jedna z wymaganych usług codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jedna z wymaganych usług w sobotę i niedzielę łącznie realizowana jest bez międzylądowania. Pozostałe usługi realizowane są z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo v.v.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Trondheim ma być nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.
– Pierwszy odlot z Trondheim ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Rørvik nie wcześniej niż o godz. 17.00.
2.10.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.11 Florø - Oslo v.v., Florø - Bergen v.v.
2.11.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Oslo v.v:
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 820 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 205 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 21.00.
– Pierwszy odlot z Oslo ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.30.
2.11.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Bergen v.v:
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum pięć codziennych usług powrotnych od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 950 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 180 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 20.00.
– Pierwszy odlot z Bergen ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.00.
2.11.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.12 Førde - Oslo v.v., Førde - Bergen v.v.
2.12.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Oslo v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum cztery codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć usług powrotnych w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 680 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 170 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.12.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Bergen v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 180 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 35 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Co najmniej jedna z wymaganych usług realizowana jest bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen ma być nie później niż o godz. 10.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen ma być nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.12.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.13 Sogndal - Oslo v.v., Sogndal - Bergen v.v.
2.13.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Oslo v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 425 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.13.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Bergen v.v.
Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.
Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 190 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 40 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Co najmniej jedna z wymaganych usług realizowana jest bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen ma być nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen ma być nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.13.3 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.14 Sandane - Oslo v.v., Sandane - Bergen v.v., Ørsta-Volda - Oslo v.v., Ørsta-Volda - Bergen v.v.
2.14.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Oslo v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum trzy codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 225 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 45 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej jeden z wymaganych lotów codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania. Pozostałe usługi mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą samolotu, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.14.2 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Bergen v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 100 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 25 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, wymagane usługi mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą samolotu, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen ma być nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen ma być nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.14.3 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Oslo v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum cztery codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 100 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, co najmniej jeden z wymaganych lotów codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania. Pozostałe usługi mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą samolotu, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Oslo ma być nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.
– Pierwszy odlot z Oslo ma być nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 17.30.
2.14.4 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Bergen v.v.
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług codziennych obowiązuje w obu kierunkach.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum dwie usługi powrotne w sobotę i niedzielę łącznie.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 100 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 25 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– W obu kierunkach, wymagane usługi mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą samolotu, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Pierwszy przylot do Bergen ma być nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.
– Pierwszy odlot z Bergen ma być nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 16.30.
2.14.5 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.
2.15 Fagernes - Oslo v.v.
2.15.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług obowiązuje w obu kierunkach, codziennie z wyjątkiem sobót.
Częstotliwości:
– Minimum dwie codzienne usługi powrotne od poniedziałku do piątku oraz minimum jedna usługa powrotna w niedzielę.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 15 miejsc w niedzielę.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):
– Odlot z Fagernes nie później niż o godz. 8.00 oraz pomiędzy 16.00-17.00.
– Odlot z Oslo pomiędzy 9.00-9.45 oraz pomiędzy 17.00-18.00.
2.15.2 Kategoria samolotu
Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać samolot zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.
2.16 Røros - Oslo v.v.
2.16.1 Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu wykonania usług obowiązuje w obu kierunkach, codziennie z wyjątkiem sobót.
Częstotliwości:
– Minimum sześć usług powrotnych tygodniowo.
Zdolność przewozowa:
– W obu kierunkach, w ofercie znajdzie się co najmniej 275 miejsc tygodniowo.
– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.
– Liczba miejsc w ofercie nie może ulec zmniejszeniu, jeżeli do obsługi tej trasy wykorzystuje się samolot zarejestrowany na 100 lub więcej pasażerów.
Przebieg trasy:
– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania, jeżeli wykorzystuje się samolot zarejestrowany na mniej niż 100 pasażerów. Jeżeli wykorzystuje się samolot zarejestrowany na 100 lub więcej pasażerów, wymagane usługi realizowane są w ramach lotów z maksymalnie jednym międzylądowaniem.
Rozkłady lotów:
Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.
3. DO WSZYSTKICH TRAS STOSUJE SIĘ NASTĘPUJĄCE SPECYFIKACJE
3.1 Warunki techniczne i operacyjne
Szczególną uwagę przewoźników zwraca się na warunki techniczne i operacyjne obowiązujące na lotniskach. W celu uzyskania dodatkowych informacji, należy skontaktować się z:
Luftfartstilsynet (Urząd Lotnictwa Cywilnego), P O Box 8050 Dep, N-0031 Oslo,
telefon (47-23) 31 78 00
3.2 Taryfy
Dla każdego kolejnego roku działalności, maksymalna taryfa jest korygowana w dniu 1 kwietnia w granicach wyznaczonych przez indeks cen konsumpcyjnych dla okresu rocznego kończącego się 15 lutego danego roku, który to indeks publikowany jest przez Urząd Statystyczny Norwegii (http://www.ssb.no).
Przewoźnik odpowiada za udostępnienie biletów po cenie nieprzekraczającej maksymalnej podstawowej taryfy w jedną stronę, w ramach przynajmniej jednego kanału sprzedaży. Przewoźnik odpowiada również za bieżące informowanie klientów o możliwości uzyskania takich biletów.
Przewoźnik jest stroną krajowych porozumień międzyliniowych obowiązujących w dowolnym czasie, a w jego ofercie znajdują się wszelkie zniżki dostępne na mocy takowych porozumień.
Maksymalna podstawowa taryfa w jedną stronę (w pełni elastyczna) w roku działalności rozpoczynającym się od 1 kwietnia 2006 r. nie może przekroczyć następujących stawek:
1. Lakselv - Tromsø 1.144,- NOK [koron norweskich]
2. Andenes - Tromsø 676,- NOK
Andenes - Bodø 1.419,- NOK
3. Svolvær - Bodø 783,- NOK
4. Leknes - Bodø 783,- NOK
5. Røst - Bodø 783,- NOK
6. Narvik (Framnes) - Bodø 1.144,- NOK
7. Brønnøysund - Bodø 1.327,- NOK
Brønnøysund - Trondheim 1.287,- NOK
8. Sandnessjøen - Bodø 1.139,- NOK
Sandnessjøen - Trondheim 1.419,- NOK
9. Mo i Rana - Bodø 834,- NOK
Mo i Rana - Trondheim 1.572,- NOK
Mosjøen - Bodø 1.139,- NOK
Mosjøen - Trondheim 1.419,- NOK
10. Namsos - Trondheim 880,- NOK
Rørvik - Trondheim 1.119,- NOK
11. Florø - Oslo 1.607,- NOK
Florø - Bergen 987,- NOK
12. Førde - Oslo 1.607,- NOK
Førde - Bergen 987,- NOK
13. Sogndal - Oslo 1.388,- NOK
Sogndal - Bergen 987,- NOK
14. Sandane - Oslo 1.607,- NOK
Sandane - Bergen 1.185,- NOK
Ørsta-Volda - Oslo 1.607,- NOK
Ørsta-Volda - Bergen 1.363,- NOK
15. Fagernes - Oslo 788,- NOK
16. Røros - Oslo 1.755,- NOK
4. DODATKOWE WARUNKI WYNIKAJĄCE Z PROCEDURY PRZETARGOWEJ
W wyniku procedury przetargowej ograniczającej posiadanie dostępu do tras do jednego przewoźnika stosuje się dodatkowo następujące warunki:
Taryfy:
– Wszelkie taryfy za połączenia do/od innych usług lotniczych znajdują się w ofercie na równych warunkach dla wszystkich przewoźników. Zwolnione z powyższej zasady są taryfy za połączenia do/od innych usług realizowanych przez danego oferenta, pod warunkiem że taryfa wynosi maksymalnie 40 % w pełni elastycznej taryfy.
– W ramach przedmiotowych lotów nie można ani uzyskiwać ani realizować punktów premiowych z tytułu programów stałego klienta.
– Zniżki socjalne przyznaje się zgodnie z wytycznymi określonymi przez norweskie Ministerstwo Transportu, opublikowanymi w załączniku B do niniejszego zawiadomienia.
Warunki transferu:
– Wszelkie warunki wyznaczone przez przewoźnika w odniesieniu do transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, łącznie z czasami przesiadek oraz tranzytowymi odprawami biletowymi i bagażowymi, są obiektywne i niedyskryminacyjne.
5. ZASTĄPIENIE I ZNIESIENIE POPRZEDNICH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU WYKONYWANIA USŁUG PUBLICZNYCH
Niniejsze zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych zastępują poprzednie zobowiązania, które opublikowano:
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 87 z dnia 10 kwietnia 2003 r., w odniesieniu do tras:
– Lakselv - Tromsø v.v.
– Andenes - Tromsø v.v., Andenes - Bodø.
w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 112 z dnia 9 maja 2002 r., w odniesieniu do tras:
– Svolvær - Bodø v.v. (opublikowane jako (6A))
– Leknes - Bodø v.v. (opublikowane jako (6B))
– Røst - Bodø v.v. (opublikowane jako (7))
– Brønnøysund - Bodø v.v., Brønnøysund - Trondheim v.v. (opublikowane jako (9A))
– Sandnessjøen - Bodø v.v., Sandnessjøen - Trondheim v.v. (opublikowane jako (9B))
– Mo i Rana - Bodø v.v., Mo i Rana - Trondheim v.v., Mosjøen - Bodø v.v., Mosjøen - Trondheim v.v. (opublikowane jako (10A))
– Namsos - Trondheim v.v., Rørvik - Trondheim v.v. (opublikowane jako (10B))
– Florø - Oslo v.v., Florø - Bergen v.v. (opublikowane jako (11))
– Førde - Oslo v.v., Førde - Bergen v.v. (opublikowane jako (12))
– Sogndal - Oslo v.v., Sogndal - Bergen v.v. (opublikowane jako (13A))
– Sandane - Oslo v.v., Sandane - Bergen v.v., Ørsta-Volda - Oslo v.v., Ørsta-Volda - Bergen v.v. (opublikowane jako (13B))
– Fagernes - Oslo v.v. (opublikowane jako (14))
– Røros - Oslo v.v. (opublikowane jako (15)).
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 248 z dnia 7 października 2004 r., w odniesieniu do tras:
– Narvik (Framnes) - Bodø v.v.
Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych opublikowane z Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 112 z dnia 9 maja 2002 r. dotyczące trasy Stokmarknes - Bodø v.v. (opublikowane jako (5)) zostają zniesione z mocą od 1 kwietnia 2006 r.
6. INFORMACJE
Więcej informacji można uzyskać w: Ministerstwie Transportu i Komunikacji, P O Box 8010 Dep, N-0030 Oslo
Telefon (47-22) 24 83 53, faks (47-22) 24 56 09
Dokumentacja ta jest również dostępna na stronie internetowej: http://www.odin.dep.no/sd/engelsk/aktuelt
ZAŁĄCZNIKI