Zawiadomienie o wolnych miejscach na trzy stanowiska na przewodniczących Izb Odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory) VEXT/04/520/A*/BoA, VEXT/04/521/A*/BoA, VEXT/04/522/A*/BoA.

ZAWIADOMIENIE O WOLNYCH MIEJSCACH NA TRZY STANOWISKA NA PRZEWODNICZĄCYCH IZB ODWOŁAWCZYCH URZĘDU HARMONIZACJI W RAMACH RYNKU WEWNĘTRZNEGO

(Znaki towarowe i wzory)

VEXT/04/520/A*/BoA, VEXT/04/521/A*/BoA, VEXT/04/522/A*/BoA

(2004/C 221 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 3 września 2004 r.)

1.

OPIS URZĘDU

Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany "Urzędem", został ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11 z 14.1.1994).

Urząd posiada osobowość prawną i niezależność techniczną, administracyjną i finansową i pozostaje odpowiedzialny za administrowanie wspólnotowym znakiem towarowym i systemami wzoru wspólnotowego. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej.

Ogólna liczba wniosków o wspólnotowy znak towarowy zgłoszonych do końca grudnia 2003 r. wyniosła ok. 345.000, z czego ok. 57.000 zgłoszono w 2003 r. W tym samym roku zarejestrowano 9.500 wzorów wspólnotowych. Budżet Urzędu na rok 2004 wynosi około 171 milionów euro, a liczba zatrudnionych pracowników kształtuje się w granicach 650 osób.

Językami urzędowymi są: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Siedziba Urzędu mieści się w Alicante w Hiszpanii.

2.

IZBY ODWOŁAWCZE

Izby Odwoławcze odpowiedzialne są za decyzje w sprawie odwołań od decyzji ekspertów, Wydziałów Sprzeciwów, Wydziału Administracji Znakami Towarowymi i Prawnego oraz Wydziałów Unieważnień. Członkowie Izb Odwoławczych są niezależni. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez Izbę składającą się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi być prawnikami. Zgodnie z wymaganiami służbowymi członkowie mogą być mianowani do kilku Izb Odwoławczych.

Obecnie w skład Izb Odwoławczych wchodzi prezes, trzech przewodniczących oraz jedenastu członków wraz ze swoimi asystentami prawnymi i sekretarzami. Sekretariat i Służba Naukowa zapewniają usługi pomocnicze.

Na koniec grudnia 2003 r. ogólna liczba zarejestrowanych odwołań wyniosła ok. 5.200, z czego ok. 4.200 stanowiło sprawy zamknięte. Ogółem, ok. 66 % wszystkich spraw było prowadzonych w języku angielskim jako języku postępowania, następnie w niemieckim (20 %), francuskim (6 %), hiszpańskim (5 %) i włoskim (2 %).

3.

STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów na trzy stanowiska przewodniczących Izb Odwoławczych.

4.

MIANOWANIE

Przewodniczący Izb Odwoławczych mianowani są na okres pięciu lat przez Radę Unii Europejskiej działającą na wniosek Rady Administracyjnej Urzędu. Ich kadencja jest odnawialna.

Przewidywana data podjęcia obowiązków: 1 listopada 2005 r.-1 marca 2006 r.

5.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

Pięcioletni kontrakt dla członka personelu czasowego przyznawany jest zgodnie z art. 2(a) Warunków Zatrudnienia Innych Urzędników Wspólnot Europejskich, w kategorii A*, grupa 13.

Każdy z przewodniczących Izb Odwoławczych, którego kadencja będzie przedłużona w wyniku procedury selekcyjnej i którego wynagrodzenie w chwili odnowienia jest wyższe niż początkowe wynagrodzenie grupy A*13, utrzyma swoją dotychczasową grupę i wynagrodzenie.

Każdy członek Izb Odwoławczych mianowany przewodniczącym w wyniku procedury selekcyjnej i którego wynagrodzenie w chwili odnowienia jest wyższe niż początkowe wynagrodzenie grupy A*13, utrzyma swoją dotychczasową grupę i wynagrodzenie.

Okres zatrudnienia kończy się bądź z datą określoną w kontrakcie, bądź na prośbę członka personelu czasowego, po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, nie naruszając odpowiednich postanowień wyżej wymienionych Warunków Zatrudnienia.

6.

WYMAGANIA PODSTAWOWE

Kandydaci muszą wykazać się obywatelstwem jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.

Kandydaci nie mogą być karani ani uznani winnymi popełnienia przestępstw.

7.

MINIMALNE WYMAGANIA W ZAKRESIE KWALIFIKACJI I DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO

Kandydaci muszą być zdolni do pracy w wielojęzycznym środowisku (organ Unii Europejskiej). Wiele spraw musi być rozstrzygniętych w rozsądnych granicach czasowych i w sposób kolegialny.

Minimalne wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

a) wyższe wykształcenie (najlepiej wydział prawa),

b) minimum 15 lat doświadczenia zawodowego, odpowiadającego kategorii stanowiska, liczonego od daty otrzymania wyżej wspomnianego dyplomu do daty zamknięcia zgłoszeń, z czego co najmniej osiem lat powinno być w sferze ochrony własności intelektualnej, a w szczególności w dziedzinie znaków towarowych,

c) gruntowna znajomość jednego z języków Wspólnoty i zadowalająca znajomość drugiego języka Wspólnoty. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu, tj.: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

8.

INNE KWALIFIKACJE

Doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata będzie dodatkowym atutem.

Gruntowna znajomość angielskiego lub niemieckiego będzie atutem.

9.

SKŁADANIE PODAŃ

Aby zgłoszenie było ważne, kandydaci muszą je wysłać pod następujący adres:

Chairman of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

Apartado de Correos 77

E - 03080 Alicante

SPAIN

najpóźniej do północy dnia 15 października 2004 (data stempla pocztowego stanowić będzie dowód wysłania) wraz z następującymi dokumentami:

a) formularz zgłoszeniowy opatrzony datą i podpisany. Formularz jest dostępny na stronie internetowej Urzędu: http://oami.eu.int.

Należy zwłaszcza upewnić się, czy wszystkie części formularza zostały wypełnione. Niekompletne formularze zgłoszeń (na przykład zawierające uwagi typu "patrz CV w załączeniu") nie zostaną wzięte pod uwagę;

b) odpowiednie załączniki odnoszące się do przedstawionych wymagań, minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego:

1) kopia dokumentu tożsamości (tj. paszport lub dowód osobisty);

2) kopie dyplomów ukończenia studiów;

3) kopie zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego wspomnianego w punkcie 7.

Inne dokumenty, zwłaszcza życiorys, nie będą brane pod uwagę. W szczególności należy zwrócić uwagę na to, że wszelkie kwalifikacje zawodowe nie poparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami zatrudnienia załączonymi do zgłoszenia nie zostaną wzięte pod uwagę, co może spowodować jego odrzucenie. W szczególności, nie zostanie wzięte pod uwagę odwołanie do dokumentacji dołączonej do poprzednich wniosków lub do akt osobowych kandydatów wewnętrznych.

Zgłoszenia należy wysłać listem poleconym. Koperta oraz cała korespondencja powinna być oznaczona następującym numerem referencyjnym: VEXT/04/520-521-522/A*/BoA.

Koperta musi być oznaczona w następujący sposób: "Not to be opened by the mail service".

10.

PROCEDURA SELEKCYJNA

Zgłoszenia na jedno lub dwa stanowiska zostaną automatycznie uznane za zgłoszenia na wszystkie trzy stanowiska.

Selekcja będzie przeprowadzona pod kontrolą Rady Administracyjnej.

Wnioski kandydatów, którzy nie spełniają wszystkich podstawowych wymagań lub nie posiadają minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego, zostaną odrzucone.

Kandydaci wybrani do rozmowy kwalifikacyjnej zobowiązani będą do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności.

11.

POZOSTAŁE INFORMACJE

Dalsze informacje można uzyskać od:

Juan Ramón Rubio

Director

Human Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office 1A-3/20-21

E - 03080 Alicante

SPAIN

Tel. (+34) 965 13 94 21

Fax (+34) 965 13 99 52.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.221A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Zawiadomienie o wolnych miejscach na trzy stanowiska na przewodniczących Izb Odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory) VEXT/04/520/A*/BoA, VEXT/04/521/A*/BoA, VEXT/04/522/A*/BoA.
Data aktu: 03/09/2004
Data ogłoszenia: 03/09/2004