Ogłoszenie o naborze PE/298/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Zasobów

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/298/S

DYREKTOR (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Zasobów

(C/2023/376)

(Dz.U.UE C z dnia 25 października 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (dyrektorki) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Zasobów, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwany dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 569,31 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor(-ka) będzie wykonywał(-a) następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich, uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

- minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

- i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 10 listopada 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf- listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/298/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/298/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony

Dyrekcja ds. Zasobów

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 45 osób: 26 urzędników, 4 pracowników zatrudnionych na czas określony i 15 pracowników kontraktowych)

11.10.2023

- Kształtowanie i prowadzenie polityki zarządzania personelem uwzględniającej specyfikę DG SAFE i przystosowanej do jej potrzeb, zakładającej optymalizację zasobów ludzkich w poszczególnych obszarach działalności, a także konsolidacja rocznej organizacji operacyjnej zadań nadzoru i prewencji w Brukseli, Strasburgu i Luksemburgu;

- budżetowe i finansowe zarządzanie umowami, programowaniem i zamówieniami DG SAFE wraz z koordynacją, wsparciem, doradztwem i pomocą dla wszystkich służb DG SAFE w celu zapewnienia przygotowania i wykonania budżetu oraz programowania i działań następczych w odniesieniu do przetargów DG;

- dopilnowanie rozwoju, funkcjonowania i konserwacji systemów informatycznych związanych ze szczególnymi potrzebami DG SAFE poprzez proaktywne monitorowanie, zarządzanie i sprawozdawczość w zakresie programu/sys- temu informatycznego DG;

- opracowanie programu profesjonalizacji pracowników ochrony i zarządzania umiejętnościami, dostosowanego do potrzeb DG SAFE, i ustanowienie potrzeb szkoleniowych DG poprzez przyjęcie rocznego planu szkoleń. Dbanie o prawidłową realizację umów z zewnętrznymi usługodawcami w dziedzinie wstępnego i ustawicznego szkolenia personelu. Wspieranie zdolności DG w jej inicjatywach w zakresie zwiększania świadomości w kwestiach bezpieczeństwa;

- różne zadania związane z zarządzaniem i koordynacją na poziomie dyrektora.

DZIAŁ SZKOLEŃ

- Organizowanie specjalnych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania;

- sporządzenie planu szkoleń DG i monitorowanie jego prawidłowego wdrożenia, tak aby zrealizować cele szkoleniowe;

- opracowanie programu szkoleń dla wszystkich pracowników DG SAFE w celu utrzymania ich profesjonalizmu i skuteczności;

- określenie potrzeb szkoleniowych DG w celu pozyskania i utrzymania umiejętności i technik ochrony w celu sprostania wymogom bezpieczeństwa PE;

- udział w inicjatywach komunikacyjnych, szkoleniach i kampaniach uświadamiających dla użytkowników budynków instytucji w dziedzinie kultury bezpieczeństwa i ochrony.

DZIAŁ DS. ZASOBÓW KADROWYCH

- Skuteczne i strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi DG: przebieg kariery zawodowej urzędników i pozostałych pracowników (konkursy, nabór, ocena pracownika, mobilność, działania zewnętrzne, dymisje, świadczenia itd.), warunki pracy, stanowiska w schemacie organizacyjnym (rewaloryzacja stanowisk, zmiany stanowisk przez pracowników ("Ringbook") itd.) oraz pule budżetowe DG (podróże służbowe, pracownicy kontraktowi, pracownicy tymczasowi);

- konsolidacja rocznej organizacji operacyjnej 700 pracowników DG SAFE w Brukseli, Strasburgu i Luksemburgu w synergii ze służbami operacyjnymi w celu zaspokojenia potrzeb instytucji w zakresie bezpieczeństwa w zależności od działalności parlamentarnej, a także zagwarantowania pracownikom możliwości godzenia życia zawodowego i prywatnego. Określenie ewentualnych potrzeb w zakresie przeglądu narzędzi informatycznych i metodologii planowania w celu spełnienia wymogów instytucji;

- zarządzanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji, wyposażeniem i roczną dostawą odzieży służbowej i ochronnej dla ponad 700 pracowników ochrony i koordynatorów. Zapewnienie pracownikom DG, a w szczególności pracownikom ochrony, możliwie najlepszych warunków pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami;

- udział w przekrojowych działaniach sprawozdawczych dotyczących np. metryk HR, rocznych i okresowych sprawozdań z działalności, zarządzania ryzykiem, planu ciągłości działania, kwestii równości i różnorodności itp.

DZIAŁ DS. BUDŻETU

- Koordynacja, wspieranie użytkowników systemu zarządzania finansami i Webcontract, doradztwo i pomoc służbom operacyjnym w przygotowaniu i wykonaniu budżetu. Monitorowanie budżetowe, monitorowanie realizacji umów, inicjowanie operacji budżetowych (zobowiązania, płatności, odzyskiwanie i zwrot środków) i związanych z umowami, przygotowanie formularzy zamówienia i umów szczegółowych oraz zarządzanie dochodami przeznaczonymi na określony cel. Regulowanie wydatków biur kontaktowych PE i wystaw "Europa Experience";

- sporządzanie i monitorowanie rocznego programu zamówień. Wsparcie dla pełnego cyklu procedur w oparciu o specyfikę techniczną służb operacyjnych: sporządzanie i konsolidacja dokumentów, uruchamianie procedur, nawiązywanie kontaktów z oferentami, ocena i udzielanie zamówień aż do momentu podpisania umów. Koordynacja, wsparcie i pomoc dla wszystkich służb w zakresie monitorowania umów (aneksy, rozstrzyganie sporów, sankcje itp.);

- kontrolowanie ex ante procedur przetargowych i wszystkich aktów budżetowych, dbanie o należyte sporządzanie finansowego spisu inwentarza oraz przechowywanie wszystkich aktów budżetowych i dokumentów potwierdzających oraz dokumentów związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych;

- sporządzanie okresowych sprawozdań i wnoszenie wkładu w roczne sprawozdania z działalności i program prac, sporządzanie odpowiedzi na rezolucje budżetowe, kwestionariusze Parlamentu (komisje BUDG i CONT) oraz uwagi organów kontroli (audytor wewnętrzny, Trybunał Obrachunkowy);

- monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności oraz metryk działu (zamówienia publiczne, budżet i finanse). Monitorowanie minimalnych standardów kontroli wewnętrznej, w tym funkcji krytycznych, oraz rejestru ryzyka;

- reprezentowanie DG SAFE w różnych strukturach: Forum Zamówień Publicznych, międzydyrekcyjnej grupie sterującej ds. finansów (wraz z podgrupami).

DZIAŁ DS. POLITYKI IT

- Dopilnowanie instalacji, eksploatacji i utrzymania centralnych systemów informacyjnych DG oraz zarządzania nimi;

- zapewnianie użytkownikom wsparcia informatycznego i właściwego funkcjonowania peryferyjnego sprzętu informatycznego DG;

- projektowanie, opracowywanie i utrzymywanie konkretnych aplikacji dla bezpieczeństwa.

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.376

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/298/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Zasobów
Data aktu: 25/10/2023
Data ogłoszenia: 25/10/2023