(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2020/C 447/03)
(Dz.U.UE C z dnia 23 grudnia 2020 r.)
Decyzje o udzieleniu zezwolenia
| Odniesienie do decyzji (1) | Data wydania decyzji | Nazwa substancji | Posiadacz zezwolenia | Numer zezwolenia | Zastosowanie objęte zezwoleniem | Data upływu okresu przeglądu | Uzasadnienie decyzji | ||
| C(2020) 8797 | 18 grudnia 2020 r. |
Trójtlenek chromu Nr WE 215-607-8, nr CAS 1333-82-0 |
Chemservice GmbH; Herrnsheimer Hauptstrasse 1b 67550 Worms, Niemcy Atotech Deutschland GmbH, Erasmusstraße 20, 10553, Berlin, Niemcy Boeing Distribution Inc., Schillingweg 40, 2153PL, Nieuw-Ven- nep, Noord-Holland, Niderlandy Prospere Chemical Logistic OÜ, Lao 21, 74114 Maardu, Estonia CROMITAL S.P.A., Strada Quattro, Pal. A7, 20090, Assago (MI), Włochy Elementis Chromium LLP, Eaglescliffe, TS16 0QG, Stockton on Tees, Zjednoczone Królestwo MacDermid Enthone GmbH, Elisabeth-Sel- bert-Str. 4, 40764, Langenfeld, Niemcy Chemservice GmbH Atotech Deutschland GmbH Boeing Distribution Inc. Prospere Chemical Logistic OÜ CROMITAL S.P.A. Elementis Chromium LLP MacDermid Enthone GmbH Chemservice GmbH Atotech Deutschland GmbH Boeing Distribution Inc. Prospere Chemical Logistic OÜ CROMITAL S.P.A. Elementis Chromium LLP MacDermid Enthone GmbH Chemservice GmbH Atotech Deutschland GmbH Boeing Distribution Inc. Prospere Chemical Logistic OÜ CROMITAL S.P.A. Elementis Chromium LLP MacDermid Enthone GmbH Chemservice GmbH Atotech Deutschland GmbH Boeing Distribution Inc. Prospere Chemical Logistic OÜ CROMITAL S.P.A. Elementis Chromium LLP MacDermid Enthone GmbH |
REACH/20/18/0 REACH/20/18/1 REACH/20/18/2 REACH/20/18/3 REACH/20/18/4 REACH/20/18/5 REACH/20/18/6 REACH/20/18/7 REACH/20/18/8 REACH/20/18/9 REAC- H/20/18/10 REAC- H/20/18/11 REAC- H/20/18/12 REAC- H/20/18/13 REAC- H/20/18/14 REAC- H/20/18/15 REAC- H/20/18/16 REAC- H/20/18/17 REAC- H/20/18/18 REAC- H/20/18/19 REAC- H/20/18/20 REAC- H/20/18/21 REAC- H/20/18/22 REAC- H/20/18/23 REAC- H/20/18/24 REAC- H/20/18/25 REAC- H/20/18/26 REAC- H/20/18/27 REAC- H/20/18/28 REAC- H/20/18/29 REAC- H/20/18/30 REAC- H/20/18/31 REAC- H/20/18/32 REAC- H/20/18/33 REACH/20/18/34 |
Sporządzanie mieszanin wyłącznie do zastosowań od REACH/20/18/7 do REACH/20/18/34 Nakładanie funkcjonalnej powłoki chromowej, jeżeli do zamierzonego zastosowania niezbędna jest którakolwiek z następujących kluczowych funkcji: odporność na zużycie, twardość, grubość warstwy, odporność na korozję, współczynnik tarcia lub wpływ na morfologię powierzchni Obróbka powierzchniowa do zastosowań w przemyśle lotniczym i kosmicznym, niezwiązana z nakładaniem funkcjonalnej powłoki chromowej lub funkcjonalnej powłoki chromowej o charakterze dekoracyjnym, jeżeli do zamierzonego zastosowania niezbędna jest którakolwiek z następujących kluczowych funkcji: odporność na korozję / aktywne hamowanie korozji, odporność chemiczna, twardość, poprawa przyczepności (przyczepność do kolejnej powłoki albo farby), odporność na temperaturę, odporność na kruche pękanie, odporność na zużycie, właściwości powierzchni uniemożliwiające osadzanie się organizmów, grubość warstwy, elastyczność i rezys- tywność Obróbka powierzchniowa (z wyjątkiem pasywacji stali platerowanej cyną (cynowanie elektrolityczne - ETP)) do zastosowań w architekturze, motoryzacji, produkcji i obróbce powierzchniowej metali oraz inżynierii ogólnej, niezwiązanych z nakładaniem funkcjonalnej powłoki chromowej albo z nakładaniem funkcjonalnej powłoki chromowej o charakterze dekoracyjnym, jeżeli do zamierzonego zastosowania niezbędna jest którakolwiek z następujących kluczowych funkcji: odporność na korozję / aktywne hamowanie korozji, grubość warstwy, odporność na wilgoć, poprawa przyczepności (przyczepność do kolejnej powłoki albo farby), rezystyw- ność, odporność chemiczna, odporność na zużycie, przewodność elektryczna, kompatybilność z substratem, właściwości (termo-) optyczne (wygląd), odporność na działanie wysokich temperatur, bezpieczeństwo żywności, napięcie powłoki, izolacja elektryczna lub prędkość osadzania Pasywacja stali platerowanej cyną (cynowanie elektrolityczne - ETP |
21 września 2024 r | Zgodnie z art. 60 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 korzyści społecznoekonomiczne przeważają nad ryzykiem dla zdrowia człowieka wynikającym z zastosowania danej substancji oraz nie istnieją odpowiednie alternatywne substancje lub technologie. | ||
| (1) Decyzja jest dostępna na stronie internetowej Komisji Europejskiej pod adresem: http://ec.europa.eu/growth/sectors/chemicals/reach/about/index_en.htm. | |||||||||
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2020.447.5 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Streszczenie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie zezwoleń na wprowadzanie do obrotu lub na stosowanie substancji wymienionych w załączniku XIV do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) ( Dz.U. C 396 z 30.12.2006 ). |
| Data aktu: | 18/12/2020 |
| Data ogłoszenia: | 23/12/2020 |