(Dz.U.UE C z dnia 26 października 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Dział | DG RELEX: Stosunki Zewnętrzne |
| Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
| Nazwa stanowiska | Dyrektor generalny |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 15 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
| TERMIN ZGŁOSZEŃ | 18 listopada 2020 r. - godz. 12.00 czasu brukselskiego |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje i prowadzi wszelkie praktyczne działania niezbędne do dobrego przygotowania i przebiegu posiedzeń Rady Europejskiej i Rady.
Dyrekcja Generalna ds. Stosunków Zewnętrznych (DG RELEX) składa się obecnie z dwóch dyrekcji: RELEX.1 zajmującej się handlem, rozwojem i bezpieczeństwem oraz RELEX.2 zajmującej się polityką sąsiedztwa i reagowaniem kryzysowym. Obie dyrekcje wspierają również prace Rady do Spraw Zagranicznych. W nadchodzących latach Dyrekcja Generalna prawdopodobnie zostanie poddana reorganizacji.
Dyrekcja Generalna koordynuje organizację posiedzeń Rady do Spraw Zagranicznych, która zbiera się średnio dwanaście razy w roku, oraz posiedzeń tych jej składów, które zajmują się handlem, obroną i rozwojem, spotykających się dwa razy w roku i, ponadto, na posiedzeniach nieformalnych. DG zajmuje się również koordynacją przygotowań do prowadzonych na forum Rady do Spraw Ogólnych dyskusji dotyczących rozszerzenia, mających miejsce dwa razy w roku. Te posiedzenia Rady są przygotowywane przez Coreper i kilka grup roboczych zajmujących się dossier ustawodawczymi i nieustawodawczymi, a także stosunkami międzynarodowymi dotyczącymi tych dossier.
Co oferujemy
Oferujemy ambitne zadania na stanowisku dyrektora generalnego w Dyrekcji Generalnej RELEX w ciekawym - pod względem politycznym - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem ponad stu osób o wysokich kwalifikacjach.
Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem sekretarza generalnego i we współpracy z dyrektorami obu dyrekcji RELEX - profesjonalne zarządzanie Dyrekcją Generalną i jej zasobami, organizowanie i koordynowanie jej działalności oraz wspieranie i motywowanie personelu. Osoba na tym stanowisku opracowuje i wdraża strategię oraz program prac Dyrekcji Generalnej, wytycza jej cele i zapewnia ich realizację zgodnie z wymaganym harmonogramem i z odpowiednimi normami jakości. Wspiera skuteczną komunikację i współpracę, zarówno w ramach Dyrekcji Generalnej i z innymi dyrekcjami generalnymi, jak i z innymi służbami Sekretariatu.
Dyrektor zajmuje się doradztwem politycznym i proceduralnym na wysokim szczeblu, dla sekretarza generalnego oraz prezydencji Rady Europejskiej, Rady i Coreperu na temat wszystkich aspektów dossier wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji Generalnej oraz bierze udział w posiedzeniach, a w stosownych przypadkach w briefingach lub negocjacjach, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć stosowne rozwiązanie. W związku z tym będą Państwo pomagać prezydencjom w negocjacjach i zapewniać skuteczną komunikację i współpracę z instytucjami, agencjami i innymi organami UE - w szczególności z Europejską Służbą Działań Zewnętrznych - w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji Generalnej.
Osoba na stanowisku dyrektora generalnego zapewnia ogólną koordynację strategiczną, w tym z innymi dyrekcjami generalnymi w zakresie polityki i celów, które należy osiągnąć.
Funkcja ta łączy się z częstymi wyjazdami za granicę, w tym poza UE.
Kogo szukamy
Szukamy menedżera ze znacznym doświadczeniem w kształtowaniu polityki UE i w procesie legislacyjnym UE oraz z rozległą wiedzą na temat kwestii instytucjonalnych UE. Dodatkowym atutem będzie znajomość obszarów wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji generalnej.
Kadra kierownicza w Sekretariacie ma za zadanie doradzać swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzać pracownikami i zasobami finansowymi oraz reprezentować Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ponadto osoba mająca zająć przedmiotowe stanowisko musi mieć:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko należy spełniać następujące warunki:
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać z pomocy ośrodka oceny zintegrowanej (assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek odnośnie do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie zgłoszeń oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na bazie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób, które miałyby zostać zaproszone na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Ponieważ pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Po przeprowadzeniu rozmów komisja wybierze osoby, które wezmą udział w ocenie zintegrowanej oraz w drugiej rozmowie kwalifikacyjnej z doradczą komisją selekcyjną.
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
Uwaga: Powyższy harmonogram ma charakter wyłącznie orientacyjny i wiąże się z konsekwencjami środków ograniczających wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19.
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze ogłoszenie jest publikowane zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 4 (stanowisko kierownicze wyższego szczebla).
Stanowisko to zostało opublikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 18 listopada 2020 r. o godz. 12.00 czasu brukselskiego.
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 5 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/162/20 RELEX)
Przed wysłaniem zgłoszenia należy dokładnie sprawdzić, czy spełnione są wszystkie wymogi wymienione w sekcji pt. "Polityka rekrutacyjna" powyżej, gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Aby wniosek był ważny, musi on zawierać następujące dokumenty w formacie PDF (Uwaga: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie są akceptowane):
Niewłączenie tych dokumentów powoduje, że wniosek jest nieważny.
Wszystkie załączone do wniosku dokumenty uzupełniające muszą być kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.), opatrzone nazwą (w języku angielskim lub francuskim) i zebrane według powyższego objaśnienia. Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo e-mail z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Prosimy pamiętać, że nigdy nie można całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego jeżeli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia, prosimy o kontakt w celu sprawdzenia, czy Państwa zgłoszenie dotarło do Sekretariatu. W tym celu należy pisać na adres: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, osoby, które nie otrzymają potwierdzenia odbioru zgłoszenia, zachęcamy do kontaktu z nami w tygodniu następującym po tej dacie.
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat prowadzi politykę równych szans (zob. załącznik II).
Sekretariat uznaje, że właściwa równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest ważnym czynnikiem motywacyjnym dla wielu osób i że coraz częściej oczekuje się, że elastyczne warunki pracy będą częścią nowoczesnego środowiska pracy. W związku z tym oferuje bardzo dobry pakiet statutowych elastycznych warunków pracy i, takich jak opieka pozaszkolna i żłobek.
Jako pracodawca Sekretariat zobowiązuje się do zapewniania równouprawnienia płci oraz do zapobiegania wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Aktywnie zachęca, by zgłaszały się wszystkie wykwalifikowane osoby kandydujące z różnorodnych środowisk, o każdym stopniu sprawności i z jak najszerszego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równość płci, Sekretariat zachęca do zgłaszania się kobiety.
Osoby z niepełnosprawnościami mogą otrzymać wsparcie podczas procedury rekrutacyjnej. Więcej informacji można otrzymać, przesyłając e-mail na adres: Equal.opportunities@consilium.europa.eu.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania z zażaleniem, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2020.358A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/162/20. |
| Data aktu: | 26/10/2020 |
| Data ogłoszenia: | 26/10/2020 |