(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2009/C 125/06)
(Dz.U.UE C z dnia 5 czerwca 2009 r.)
Nr pomocy: XA 220/08
Państwo członkowskie: Królestwo Niderlandów
Region: Prowincja Brabancja Północna (Provincie Noord- Brabant)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Subsidieregeling Duurzame Landbouw in Noord-Brabant
Podstawa prawna: Algemene subsidieverordening provincie Noord-Brabant, ASV, en de subsidieverordening inrichting landelijk gebied 2007, de ILG-verordening.
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1857/2006 system pomocy przewiduje sumę nieprzekraczającą 8,09 mln EUR w okresie 2008-2013. Wydatki w ramach tego rozporządzenia dotyczą realizacji następujących celów strategicznych:
- A: Stymulacja zrównoważonego rolnictwa - okres 2008-2013 - do 3,91 mln EUR
- B: Zwiększenie zdolności produkcyjnych rolnictwa ekologicznego oraz wymiany wiedzy między rolnictwem ekologicznym i zwyczajnym - okres 2008-2011 - do 0,68 mln EUR
- C: Polepszenie jakości powietrza w pobliżu gospodarstw rolnych - okres 2008-2011 - do 3,50 mln EUR.
Roczne (maksymalne) wydatki w ramach systemu pomocy:
2008 r.: 1,43 mln EUR
2009 r.: 1,70 mln EUR
2010 r.: 2,51 mln EUR
2011 r.: 2,31 mln EUR
2012 r.: 0,06 mln EUR
2013 r.: 0,08 mln EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Program pomocy na rzecz zrównoważonego rolnictwa w Północnej Brabancji (Subsidieregeling Duurzame Landbouw in Noord-Brabant) został sporządzony w celu osiągnięcia celów strategicznych (A - C), zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1857/2006. Maksymalna intensywność pomocy na inwestycje w gospodarstwach rolnych (art. 4) wynosi 40 %. Maksymalna kwota pomocy początkowej na utworzenie grup producentów (art. 9) nie przekracza 400.000 EUR. Maksymalna kwota pomocy na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości (art. 14) i zapewniania wsparcia technicznego w sektorze rolnym (art. 15) wynosi 100 % kosztów kwalifikowalnych.
Data realizacji: 1 lipca 2008 r., po opublikowaniu zestawienia informacji przez Komisję Europejską.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Program pomocy trwa przynajmniej przez cały czas obecnego okresu programowania, do 1 stycznia 2012 r., zaś odnośnie do celu A, do 1 stycznia 2014 r.
Cel pomocy:
Kwalifikowalne działania:
- Inwestycje w gospodarstwach rolnych w rozumieniu art. 4, do maksymalnej wysokości 40 % kosztów kwalifikowalnych. Pomoc jest przyznawana na zmniejszenie kosztów produkcji (ust. 3 lit. a)), na poprawę i przestawienie produkcji (ust. 3 lit. b)), na poprawę jakości (ust. 3 lit. c)) oraz na zachowanie i poprawę norm z zakresu środowiska naturalnego lub poprawę warunków higieny lub norm w zakresie dobrostanu zwierząt (ust. 3 lit. d)). Koszty kwalifikowalne obejmują koszty budowy, pozyskania lub ulepszenia nieruchomości (ust. 4 lit. a)), koszty zakupu lub zakupu w formie leasingu maszyn i sprzętu (ust. 4 lit. b)) oraz koszty ogólne związane m. in. z wydatkami wymienionymi wcześniej (ust. 4 lit. c)). Maksymalna intensywność pomocy na koszty inwestycji w zakresie oczyszczania powietrza - 35 %. Pomocy nie udziela się gospodarstwom rolnym znajdującym się w trudnej sytuacji. Pomocy nie udziela się niezgodnie z zasadami organizacji rynków. Maksymalna kwota pomocy przyznawanej jednemu gospodarstwu nie przekracza 400.000 EUR w okresie trzech lat podatkowych. Kryteria wymienione w rozporządzeniu 1857/2006, w szczególności w jego art. 4 ust. 2-10 zostały spełnione.
- Grupy producentów lub stowarzyszenia producentów w rozumieniu art. 9. Kwota pomocy początkowej nie przekracza 400.000 EUR. Kryteria wymienione w rozporządzeniu 1857/2006, w szczególności w jego art. 9 ust. 2-6 zostały spełnione.
- Wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości w rozumieniu art. 14. Kwota przyznanej pomocy nie przekracza 100 % kosztów kwalifikowalnych. Kryteria wymienione w rozporządzeniu (WE) nr 1857/2006, w szczególności w jego art. 14 ust. 2-6 zostały spełnione.
- Wspieranie rozwoju wiedzy i przekazywania jej rolnikom oraz pracownikom gospodarstw, zgodnie z art. 15, w celu promowania zrównoważonego rolnictwa. Kwota przyznanej pomocy nie przekracza 100 % kosztów kwalifikowalnych. Kryteria wymienione w rozporządzeniu (WE) nr 1857/2006, w szczególności w jego art. 15 ust. 2-4, zostały spełnione.
Sektor(y) gospodarki: Wszystkie sektory (pierwotnej) produkcji rolnictwa i ogrodnictwa, jeśli chodzi o małe i średnie przedsiębiorstwa, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1857/2006.
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
Postbus 90151
5200 MC's-Hertogenbosch
NEDERLAND
Strona internetowa:
http://www.brabant.nl/sitecore/content/Applicaties/SIS/Zoek.aspx?q=219-08&qsd=A12&qvv
Inne informacje:
Udzielanie dotacji w ramach przedmiotowego środka pomocy podlega ogólnym warunkom przewidzianym w rozporządzeniu (WE) nr 1857/2006 oraz rozporządzeniu w sprawie budżetu inwestycji na terenach wiejskich (ILG) oraz ogólnym zasadom ogólnego rozporządzenia prowincjonalnego w sprawie subwencji (ASV) (zob. art. 7 Subsidieregeling Duurzame Landbouw in Noord-Brabant):
a) Dotacja zostaje przyznana jedynie na działania, których wykonanie po otrzymaniu dotacji jest zapewnione, jak wynika przynajmniej z końcowej oceny oraz wiążących zobowiązań dotyczących wkładu finansowego innych zainteresowanych stron.
b) Działania związane z badaniami, monitorowaniem i praktycznym wykonaniem doświadczeń mogą być kwalifikowalne jedynie wtedy, gdy celem ich jest konkretny wkład na rzecz zrównoważonego rolnictwa w prowincji Północna Brabancja.
c) W przypadku projektów, o których mowa w art. 3 ust. 2 lit. a), wysokość dotacji wynosi nie więcej niż 50.000 EUR na jedno gospodarstwo.
d) W przypadku instalacji oczyszczania powietrza, maksymalna wysokość pomocy, o której mowa w art. 3 ust. 4 wynosi 35 % kosztów inwestycji bezpośrednio związanych z instalacją i uruchomieniem urządzenia. Zarząd prowincji (Gedeputeerde Staten) może obniżyć ten pułap na mocy bardziej szczegółowych rozporządzeń.
e) W przypadku innych projektów dotacje na inwestycje wynoszą:
- nie więcej niż 40 %, o ile ma zastosowanie art. 4 rozporządzenia (WE) 1857/2006;
f) W przypadku pozostałych projektów wysokość dotacji mająca na celu pokrycie kosztów kwalifikowalnych innych niż koszty na inwestycje w gospodarstwach rolnych w rozumieniu rozporządzenia wynosi:
- nie więcej niż 400.000 EUR, o ile ma zastosowanie art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006;
- nie więcej niż 100 %, o ile ma zastosowanie art. 14 lub 15 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.
Szczegóły dotyczące tego programu pomocy znajdują się na wyżej wymienionej stronie internetowej.
Nr pomocy: XA 41/09
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Principado de Asturia (Księstwo Asturii)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Asociación española de criadores de ganado vacuno selecto de raza Asturiana de la Montaña (ASEAMO)
Podstawa prawna: Convenio de colaboración entre el Gobierno del Principado de Asturias y la Asociación española de criadores de ganado vacuno selecto de raza Asturiana de la Montaña (ASEAMO) para el desarrollo del programa de conservación y mejora de dicha raza durante el trienio 2009-2011.
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Maksymalna kwota pomocy, która może zostać przyznana w poszczególnych latach obowiązywania umowy o współpracy (convenio de colaboración), wynosi:
| (EUR) | ||
| 2009 | 2010 | 2011 |
| 154.000 | 161.000 | 168.000 |
Maksymalna intensywność pomocy:
Maksymalna intensywność pomocy, która zostanie przyznana w odniesieniu do poszczególnych pozycji programu działań realizowanych przez podmiot otrzymujący pomoc, wynosi:
| Pozycje programu | Maksymalna intensywność pomocy |
| I. Prowadzenie księgi hodowlanej | 100 % |
| II. Badania przeprowadzane w celu określenia wydajności i jakości genetycznej bydła | 70 % |
| III. Wprowadzanie nowatorskich praktyk w zakresie reprodukcji zwierząt | 40 % |
| IV. Wsparcie techniczne | 100 % |
Data realizacji: Począwszy od dnia publikacji numeru, pod którym zarejestrowano wniosek o wyłączenie, na stronie internetowej Komisji - Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju
Obszarów Wiejskich.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: do dnia 31 grudnia 2011 r.
Cel pomocy:
Rozwijanie programu polepszenia jakości genetycznej bydła rasy Asturiana de la Montaña.
Pomoc przyznawana jest na podstawie następujących artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006:
Artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym. Koszty kwalifikowalne: koszty organizacji wystaw monograficznych.
Zgodnie z warunkami określonymi w art. 15 ust. 4 wsparcie techniczne będzie dostępne dla wszystkich właścicieli zwierząt wpisanych do księgi hodowlanej danej rasy, a członkostwo w stowarzyszeniu nie będzie warunkiem dostępu do usługi.
Artykuł 16: Wsparcie dla sektora produkcji zwierzęcej. Koszty kwalifikowalne: koszty prowadzenia księgi hodowlanej, koszty związane z przeprowadzaniem badań w celu określenia jakości genetycznej i wydajności bydła, koszty związane z wprowadzaniem nowatorskich technik reprodukcji zwierząt.
Zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 16 ust. 3 wspomnianego rozporządzenia pomoc przyznaje się w formie rzeczowej za pośrednictwem dotowanych usług i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
Sektor (y) gospodarki: Hodowla bydła
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Consejería de Medio Rural y Pesca del Principado de Asturias
C/Coronel Aranda, s/n, 4a planta
33071 Oviedo (Asturias)
ESPAÑA
Adres internetowy: Tekst umowy o współpracy (convenio de colaboración) dostępny jest na stronie internetowej www.asturias.es http://www.asturias.es/Asturias/descargas/CONVENIOS%20GANADERIA/ASEAMO%2009%20convenio.pdf
Inne informacje: -
Dyrektor generalny ds. Hodowli I sektora rolno-spożywczego
Luis Miguel ÁLVAREZ MORALES
Nr pomocy: XA 42/09
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Principado de Asturia (Księstwo Asturii)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Asociación española de criadores de ganado vacuno selecto de raza Asturiana de los Valles (ASEAVA) (Hiszpańskie stowarzyszenie hodowców bydła czystej rasy Asturiana de los Valles)
Podstawa prawna: Convenio de colaboración entre el Gobierno del Principado de Asturias y la Asociación española de criadores de ganado vacuno selecto de raza Asturiana de los Valles (ASEAVA) para el desarrollo del programa de mejora genética de dicha raza durante el trienio 2009-2011.
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Maksymalna kwota pomocy, która może zostać przyznana w poszczególnych latach obowiązywania umowy o współpracy (convenio de colaboración), wynosi:
| (EUR) | ||
| 2009 | 2010 | 2011 |
| 564.000 | 586.000 | 610.000 |
Maksymalna intensywność pomocy:
Maksymalna intensywność pomocy, która zostanie przyznana w odniesieniu do poszczególnych pozycji programu działań realizowanych przez podmiot otrzymujący pomoc, wynosi:
| Pozycje programu | Maksymalna intensywność pomocy |
| I. Prowadzenie księgi hodowlanej | 100 % |
| II. Badania przeprowadzane w celu określenia wydajności i jakości genetycznej bydła | 70 % |
| III. Wprowadzanie nowatorskich praktyk w zakresie reprodukcji zwierząt | 40 % |
| IV. Wsparcie techniczne | 100 % |
Data realizacji: Począwszy od dnia publikacji numeru, pod którym zarejestrowano wniosek o wyłączenie, na stronie internetowej Komisji - Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju
Obszarów Wiejskich.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: do dnia 31 grudnia 2011 r.
Cel pomocy:
Rozwijanie programu polepszenia jakości genetycznej bydła rasy Asturiana de los Valles.
Pomoc przyznawana jest na podstawie następujących artykułów rozporządzenia (WE) nr 857/2006:
Artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym. Koszty kwalifikowalne: koszty organizowania programów szkoleniowych, koszty dotyczące usług doradczych świadczonych przez podmioty zewnętrzne, koszty rozpowszechniania wiedzy naukowej, wydawania publikacji i przygotowywania stron internetowych.
Zgodnie z warunkami określonymi w art. 15 ust. 4 wsparcie techniczne będzie dostępne dla wszystkich właścicieli zwierząt wpisanych do księgi hodowlanej danej rasy, a członkostwo w stowarzyszeniu nie będzie warunkiem dostępu do usługi.
Artykuł 16: Wsparcie dla sektora produkcji zwierzęcej. Koszty kwalifikowalne: koszty prowadzenia księgi hodowlanej, koszty związane z przeprowadzaniem badań w celu określenia jakości genetycznej i wydajności bydła, koszty związane z wprowadzaniem nowatorskich technik reprodukcji zwierząt.
Zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 16 ust. 3 wspomnianego rozporządzenia pomoc przyznaje się w formie rzeczowej za pośrednictwem dotowanych usług i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
Sektor (y) gospodarki: Hodowla bydła
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Consejería de Medio Rural y Pesca del Principado de Asturias
C/Coronel Aranda, s/n, 4a planta
33071 Oviedo (Asturias)
ESPAÑA
Adres internetowy: Tekst umowy o współpracy (convenio de colaboración) dostępny jest na stronie internetowej www.asturias.es http://www.asturias.es/Asturias/descargas/CONVENIOS%20GANADERIA/ASEAVA%2009%20%20convenio.pdf
Inne informacje: -
Dyrektor generalny ds. Hodowli i sektora rolno-spożywczego
Luis Miguel ÁLVAREZ MORALES
Nr pomocy: XA 52/09
Państwo członkowskie: Hiszpania
Region: Castilla y León (Kastylia-Leon)
Nazwa programu pomocy: Ayudas para realización de cursos/jornadas de formación agraria y agroalimentaria
Podstawa prawna:
Orden AYG/.../2009, de la Consejería de Agricultura y Ganadería por la que se establecen las bases reguladoras de la concesión de ayudas para la realización cursos/jornadas de formación agraria y agroalimentaria
Niniejszy program pomocy objęty jest zwolnieniem przewidzianym w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. i jest zgodny z przepisami art. 15 wymienionego rozporządzenia
Planowane roczne wydatki: 1.800.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: 100 %
Data realizacji: Począwszy od dnia publikacji numeru, pod którym zarejestrowano wniosek o wyłączenie, na stronie internetowej Komisji - Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju
Obszarów Wiejskich.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: do 31.12.2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie techniczne (art. 15 rozporządzenia 1857/2006). Udzielenie wsparcia technicznego na rzecz sektora rolnego poprzez pomoc przeznaczoną na działalność szkoleniową w celu polepszenia kwalifikacji pracowników sektora rolnego i rolno-spożywczego.
Sektory gospodarki: Sektory rolnictwa, hodowli, leśny i rolnospożywczy
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc: Dyrekcja Generalna ds. Uprzemysłowienia i Modernizacji w Rolnictwie
Adres internetowy:
Pełny tekst programu pomocy zostanie opublikowany na stronie internetowej Junta de Castilla y León
Bezpośredni adres internetowy: http://www.jcyl.es/scsiau/Satellite/up/ds/EconomiaEmpleo/pdf;charset=UTF8/134/62/ORDEN_BASES%20publicada.pdf/_?asm=jcyl
Nr pomocy: XA 72/09
Państwo członkowskie: Włochy
Region: Campania
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Indennizzi integrativi regionali per l'abbattimento di animali della specie bufalina affetti da brucellosi, tubercolosi e leucosi enzootica nel territorio della Regione Campania
Podstawa prawna:
Delibera di Giunta Regione Campania n. 1497 del 29 settembre 2006
Delibera di Giunta Regione Campania n. 797 del 9 maggio 2008
Delibera di Giunta Regione Campania n. 1369 del 28 agosto 2008
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 5 mln EUR
Maksymalna intensywność pomocy: 100 % wartości rynkowej ubitych zwierząt
Data realizacji: Począwszy od następnego dnia po opublikowaniu sygnatury wniosku o zwolnienie na stornie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: do dnia 31 grudnia 2012 r. W żadnym przypadku pomoc nie będzie przyznawana po upływie czterech lat od zdarzenia
Cel pomocy:
art. 10 ust. 2
- odszkodowanie uzupełniające dopłatę państwową do wysokości wartości rynkowej ubitych bawołów, zgodnie z biuletynem ISMEA, po odliczeniu odszkodowania otrzymanego na podstawie ustawy nr 615 z dnia 9 czerwca 1964 z późniejszymi zmianami, a także przychodów pochodzących ze sprzedaży mięsa i ewentualnego odszkodowania wypłaconego z tytułu posiadanej polisy ubezpieczeniowej
Sektor(y) gospodarki: hodowla zwierząt
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Azienda Unità Sanitaria Locale Avellino 1 - Grottaminarda
Azienda Unità Sanitaria Locale Avellino 2 - Avellino
Azienda Unità Sanitaria Locale Benevento 1 - Benevento
Azienda Unità Sanitaria Locale Caserta 1 - Caserta
Azienda Unità Sanitaria Locale Caserta 2 - Aversa
Azienda Unità Sanitaria Locale Napoli 1 - Napoli
Azienda Unità Sanitaria Locale Napoli 2 - Pozzuoli
Azienda Unità Sanitaria Locale Napoli 3 - Frattamaggiore
Azienda Unità Sanitaria Locale Napoli 4 - Nola
Azienda Unità Sanitaria Locale Napoli 5 - Pompei
Azienda Unità Sanitaria Locale Salerno 1 - Nocera Superiore
Azienda Unità Sanitaria Locale Salerno 2 - Salerno
Azienda Unità Sanitaria Locale Salerno 3 - Vallo della Lucania
Każdy z ww. organów w odniesieniu do uboju zarażonych bawołów wchodzących w skład istniejącego stada bawołów na terytorium podlegającym jego kompetencjom.
Adres internetowy: Pełny tekst programu pomocy i odpowiednią dokumentację można znaleźć na stronie internetowej: www.izsmportici.it/upload/articoli/100/delibere.zip
Inne informacje: Niniejszy program pomocy nie łączy się z innymi programami pomocy regionalnej z przeznaczeniem na ten sam cel.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.125.13 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
| Data aktu: | 05/06/2009 |
| Data ogłoszenia: | 05/06/2009 |