Przepisy ogólne
Ustawa określa zasady i tryb sprawowania nadzoru nad ogólnym bezpieczeństwem produktów w celu zapewnienia bezpieczeństwa produktów wprowadzanych do obrotu lub udostępnianych na rynku.
Ustawę stosuje się do produktów wprowadzanych do obrotu lub udostępnianych na rynku w zakresie określonym w art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2023/988".
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
Producenci, importerzy, podmioty gospodarcze oraz dostawcy internetowych platform handlowych przy wykonywaniu obowiązków, o których mowa odpowiednio w art. 9 ust. 7, art. 11 ust. 4, art. 19 lit. d, art. 21 oraz art. 22 ust. 9 lit. d rozporządzenia 2023/988, posługują się językiem polskim.
Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego ogłasza dwa razy w roku, według stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia każdego roku, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", numery i tytuły Polskich Norm, będących transpozycją norm europejskich, uznanych przez Komisję Europejską za zgodne z przepisami dotyczącymi ogólnego bezpieczeństwa produktów, do których odniesienia Komisja Europejska opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów
Przepisy ogólne
Prezes Urzędu okresowo monitoruje oraz ocenia skuteczność kontroli spełniania przez produkty ogólnych wymagań bezpieczeństwa, z uwzględnieniem rodzajów kontrolowanych produktów i badanych ryzyk.
Minister właściwy do spraw gospodarki przekazuje podmiotom gospodarczym informacje, o których mowa w art. 17 ust. 2 rozporządzenia 2023/988, za pośrednictwem punktu kontaktowego do spraw produktów, o którym mowa w art. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/515 z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie wzajemnego uznawania towarów zgodnie z prawem wprowadzonych do obrotu w innym państwie członkowskim oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 764/2008 (Dz. Urz. UE L 91 z 29.03.2019, str. 1).
Prezes Urzędu i wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej mogą uczestniczyć we wzajemnych ocenach, o których mowa w art. 12 rozporządzenia 2019/1020, w zakresie ogólnego bezpieczeństwa produktów.
Prezes Urzędu prowadzi akcje sprawdzające, o których mowa w art. 32 rozporządzenia 2023/988, na zasadach określonych w tym przepisie. W tym celu Prezes Urzędu może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o przeprowadzenie kontroli.
Prezes Urzędu może wspierać dobrowolne protokoły ustaleń, o których mowa w art. 38 rozporządzenia 2023/988, z dostawcami internetowych platform handlowych oraz z organizacjami reprezentującymi konsumentów lub podmioty gospodarcze, poprzez zawieranie porozumień w celu zwiększenia bezpieczeństwa produktów.
Organy celne współpracują z Prezesem Urzędu oraz wojewódzkimi inspektorami Inspekcji Handlowej w zakresie niezbędnym do realizowania działań w obszarze ogólnego bezpieczeństwa produktów, w tym udostępniają na ich wniosek dane dotyczące podmiotów gospodarczych dokonujących przywozu produktów z państw trzecich, w tym informacje objęte tajemnicą celną.
Prezes Urzędu publikuje na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów treść decyzji, które wydaje na podstawie przepisów ustawy, z wyłączeniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa oraz innych informacji podlegających ochronie na podstawie odrębnych przepisów. Publikacja treści decyzji jest opatrzona informacją, czy decyzja jest prawomocna.
Postępowanie kontrolne
W toku kontroli wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej może w szczególności:
Podmiot gospodarczy będący w posiadaniu dokumentów objętych zakresem kontroli przeprowadzanej u innego podmiotu gospodarczego jest obowiązany, na żądanie wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, do ich udostępnienia.
Kontrola produktów oferowanych do sprzedaży na odległość
Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej może dokonać zakupu kontrolnego produktu oferowanego do sprzedaży na odległość, w ilościach niezbędnych do przeprowadzenia badań, w celu ustalenia, czy produkt jest produktem bezpiecznym i zgodnym z przepisami rozporządzenia 2023/988.
- kwalifikuje go jako próbkę produktu. Przepisu art. 25 nie stosuje się.
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli w sposób zdalny zawiera poza elementami wskazanymi w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej także imię i nazwisko, o których mowa w art. 34 ust. 2, jeżeli kontrola obejmuje dokonanie zakupu kontrolnego.
Do kontroli prowadzonej w sposób zdalny stosuje się przepisy art. 22-24 i art. 26-29.
Postępowanie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktu
Prezes Urzędu może w toku prowadzonego postępowania lub w celu wstępnego zbadania zasadności jego wszczęcia:
Jeżeli w toku postępowania Prezes Urzędu stwierdzi, że istnieją uzasadnione okoliczności wskazujące, że produkt stwarza poważne ryzyko, oraz że jest konieczne podjęcie natychmiastowego działania mającego na celu ochronę zdrowia lub życia konsumentów, zakazuje, w drodze decyzji, stronie postępowania udostępniania na rynku produktu, oferowania go lub prezentowania do czasu zakończenia postępowania. Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.
Prezes Urzędu wydaje decyzję o umorzeniu postępowania, jeżeli:
W zakresie nieuregulowanym ustawą do postępowania stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyłączeniem art. 31.
Postępowanie wobec dostawców internetowych platform handlowych oraz dostawców usług społeczeństwa informacyjnego
Decyzje, o których mowa w art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1, podlegają natychmiastowemu wykonaniu.
W zakresie nieuregulowanym ustawą do postępowania wobec dostawców internetowych platform handlowych oraz dostawców usług społeczeństwa informacyjnego stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyłączeniem art. 10 § 1 oraz art. 31.
Postępowanie w odniesieniu do produktów zgłoszonych do procedury celnej dopuszczenia do obrotu
Organy celne przeprowadzają kontrolę produktów wprowadzanych na rynek Unii Europejskiej, o której mowa w art. 25 ust. 3 rozporządzenia 2019/1020, w zakresie spełniania przez te produkty ogólnych wymagań bezpieczeństwa.
Zasady postępowania organów celnych w przypadku stwierdzenia podczas kontroli celnej produktów wprowadzanych do obrotu, które mają zostać objęte procedurą celną dopuszczenia do obrotu, istnienia uzasadnionych okoliczności wskazujących, że produkt stwarza ryzyko lub jest niezgodny z przepisami rozporządzenia 2023/988, określają przepisy art. 26 ust. 1 lit. a, b, d oraz e, ust. 2-4, art. 27 i art. 28 rozporządzenia 2019/1020.
Administracyjne kary pieniężne
Producent, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2023/988 wprowadza do obrotu produkt niezgodny z ogólnym wymaganiem bezpieczeństwa określonym w art. 5 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 1 000 000 zł.
Producent, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 9 ust. 2, 5, 6 lub 11 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 100 000 zł.
Producent, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 9 ust. 3 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 40 000 zł.
Producent, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 9 ust. 7, ust. 8 lit. a i b lub art. 20 ust. 1 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
Upoważniony przedstawiciel, który nie wykonuje zadań, o których mowa w art. 10 ust. 2 lit. a, b, c lub d rozporządzenia 2023/988, określonych w upoważnieniu otrzymanym od producenta, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 40 000 zł.
Importer, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 11 ust. 2 rozporządzenia 2023/988 wprowadza do obrotu produkt niezgodny z ogólnym wymaganiem bezpieczeństwa określonym w art. 5 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 1 000 000 zł.
Importer, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 11 ust. 2 rozporządzenia 2023/988 wprowadza do obrotu produkt niezgodny z wymaganiami określonymi w art. 9 ust. 2, 5 lub 6 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 100 000 zł.
Importer, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 11 ust. 3 lub 9 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 100 000 zł.
Importer, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 11 ust. 4, ust. 8 lit. b, c lub art. 20 ust. 3 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
Importer, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 11 ust. 6 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 40 000 zł.
Dystrybutor, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 12 ust. 3 rozporządzenia 2023/988 udostępnia na rynku produkt niezgodny z ogólnym wymaganiem bezpieczeństwa określonym w art. 5 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 500 000 zł.
Dystrybutor, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 12 ust. 3 rozporządzenia 2023/988 udostępnia na rynku produkt niezgodny z wymaganiami określonymi w art. 9 ust. 5, 6 lub art. 11 ust. 3 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 100 000 zł.
Dystrybutor, który wbrew obowiązkowi określonemu w art. 12 ust. 3 rozporządzenia 2023/988 udostępnia na rynku produkt niezgodny z wymaganiami określonymi w art. 9 ust. 7 lub art. 11 ust. 4 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
Dystrybutor, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 12 ust. 4 lit. b lub art. 20 ust. 3 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
Podmiot gospodarczy, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 15 ust. 2 lub 3 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 50 000 zł.
Podmiot gospodarczy, o którym mowa art. 16 ust. 1 rozporządzenia 2023/988, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 16 ust. 3 tego rozporządzenia, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 50 000 zł.
Podmiot gospodarczy, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 19 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 500 000 zł.
Podmiot gospodarczy, który na żądanie wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej nie udostępnia dokumentów, o których mowa w art. 24, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 50 000 zł.
Podmiot gospodarczy, który na żądanie Prezesa Urzędu nie udziela informacji, o których mowa w art. 42 pkt 2, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 100 000 zł.
Podmiot gospodarczy, który uniemożliwia rozpoczęcie lub utrudnia wojewódzkiemu inspektorowi Inspekcji Handlowej prowadzenie czynności kontrolnych, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 300 000 zł.
Osoba odpowiedzialna w rozumieniu art. 16 ust. 1 rozporządzenia 2023/988 lub art. 4 ust. 1 rozporządzenia 2019/1020, która nie wykonuje obowiązku określonego w art. 20 ust. 4 rozporządzenia 2023/988, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
Dostawca internetowej platformy handlowej, który nie wykonuje obowiązków określonych w art. 22 ust. 1 lub 2 rozporządzenia 2023/988, lub który nie wykonał w terminie decyzji, o której mowa w art. 52 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 1 000 000 zł.
Dostawca internetowej platformy handlowej, który wbrew obowiązkom określonym w art. 22 ust. 12 rozporządzenia 2023/988, nie współpracuje z organami nadzoru rynku, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 1 000 000 zł.
Dostawca usług społeczeństwa informacyjnego, który nie wykonał w terminie decyzji, o której mowa w art. 53 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 1 000 000 zł.
Kontrolowany, który na żądanie wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej nie przedstawia dokumentów, specyfikacji technicznych, danych lub informacji, o których mowa w art. 23 pkt 1, lub informacji, o których mowa w art. 23 pkt 2 lub 3, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 50 000 zł.
Kontrolowany, który na żądanie wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej nie dostarcza produktu, o którym mowa w art. 31 ust. 1, podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 200 000 zł.
W przypadku uchylenia albo stwierdzenia nieważności decyzji o nałożeniu administracyjnej kary pieniężnej albo zmiany tej decyzji polegającej na obniżeniu jej wysokości uiszczona kara albo jej odpowiednia część podlega zwrotowi w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja lub orzeczenie o zwrocie tej kary stały się ostateczne. W przypadku zwrotu kary lub jej odpowiedniej części odsetek nie nalicza się.
Przepisy zmieniające
W ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2025 r. poz. 229) wprowadza się następujące zmiany:
"1b) przeprowadzanie kontroli produktów w rozumieniu art. 3 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1, z późn. zm. 2 ) na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 listopada 2025 r. o nadzorze nad ogólnym bezpieczeństwem produktów (Dz. U. poz. 1826);";
"2. Wobec wyrobów niespełniających, z uwagi na zagrożenia stwarzane przez substancje chemiczne lub ich mieszaniny zawarte w tych wyrobach, ogólnych wymagań bezpieczeństwa określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającym rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającym dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1, z późn. zm.), stosuje się przepisy o nadzorze nad ogólnym bezpieczeństwem produktów.".
W ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2023 r. poz. 215) w art. 44 uchyla się ust. 2.
W ustawie z dnia 7 maja 2009 r. o towarach paczkowanych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2255 oraz z 2025 r. poz. 1168) w art. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) produkt - produkt w rozumieniu art. 3 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1, z późn. zm.);".
W ustawie z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2025 r. poz. 1480 i 1795) w art. 21 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) określające firmę producenta w rozumieniu art. 3 pkt 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1, z późn. zm.) i jego adres, a także państwo siedziby wytwórcy, jeżeli ma on siedzibę poza terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej i państw członkowskich Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;".
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
Produkty objęte zakresem przepisów ustawy uchylanej w art. 102 mogą być udostępniane na rynku, jeżeli są zgodne z przepisami tej ustawy i zostały wprowadzone do obrotu przed dniem 13 grudnia 2024 r.
Przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 9 i art. 28 ust. 2 ustawy uchylanej w art. 102 zachowują moc, jednak niedłużej niż przez okres 24 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Pierwszą krajową strategię nadzoru rynku w zakresie ogólnego bezpieczeństwa produktów, o której mowa w art. 13 ust. 1 rozporządzenia 2019/1020, sporządza się w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Traci moc ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2021 r. poz. 222).
Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (Dz. Urz. UE L 135 z 23.05.2023, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 2024/2748 z 08.11.2024);
2) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1020 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie nadzoru rynku i zgodności produktów oraz zmieniającego dyrektywę 2004/42/WE oraz rozporządzenia (WE) nr 765/2008 i (UE) nr 305/2011 (Dz. Urz. UE L 169 z 25.06.2019, str. 1, Dz. Urz. UE L 191 z 28.07.2023, str. 1, Dz. Urz. UE L 2024/1252 z 03.05.2024, Dz. Urz. UE L 2024/90589 z 01.10.2024, Dz. Urz. UE L 2024/2847 z 20.11.2024, Dz. Urz. UE L 2025/14 z 08.01.2025 oraz Dz. Urz. UE L 2025/40 z 22.01.2025).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2025.1826 |
| Rodzaj: | Ustawa |
| Tytuł: | Nadzór nad ogólnym bezpieczeństwem produktów |
| Data aktu: | 07/11/2025 |
| Data ogłoszenia: | 19/12/2025 |








