Przepisy ogólne
Sposób prowadzenia ewidencji, ksiąg kontroli i innych dokumentacji
Księgi kontroli nad produkcją alkoholu etylowego, obrotem nim i jego zużyciem
Rodzaje dokumentacji, o której mowa w art. 138o ustawy, szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w tej dokumentacji, oraz jej wzory
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji wyrobów akcyzowych wysyłanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji wyrobów akcyzowych dostarczanych na terytorium kraju przez sprzedawcę za pośrednictwem przedstawiciela podatkowego
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji dokumentów handlowych
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencji wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie
Szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w pozostałych ewidencjach
Protokoły, o których mowa w art. 138m ust. 1 ustawy
Przepis końcowy
KSIĘGA KONTROLI
przerobu alkoholu etylowego na ocet w .................................... za rok ............ .
(miejsce prowadzenia działalności)
................................................................
(nazwa i adres podmiotu)
KSIĘGA KONTROLI
przerobu alkoholu etylowego na ocet w ............................................................. za rok .......... .
(miejsce prowadzenia działalności)
| Data | Obroty alkoholem etylowym | Obroty denaturatem octowym | Obroty zacierem | Przychody octu luzem | Uwagi | ||||||||||||||||
| numer referencyjny e-DD albo lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-DD | dm3 100 % vol | dm3 100% | dm3 | % vol | dm3 | dm3 | % vol | dm3 | w przeliczeniu na ocet 10 % w dm3 | ||||||||||||
|
przyjęto wg e-DD albo dokumentu zastępującego e-DD |
pobrano do produkcji | pozostaje alkoholu etylowego | suma dziennych pozostałości | ilość użytego alkoholu etylowego | ilość otrzymanego denaturatu octowego | zawartość alkoholu etylowego | ilość pobrana do sporządzenia zacieru | pozostaje denaturatu octowego | ilość użytego denaturatu octowego | ilość otrzymanego zacieru | zawartość alkoholu etylowego | ilość zacieru pobranego do produkcji | przerobiono zacieru | pozostaje zacieru | z produkcji własnej | inny przychód | razem | ||||
| brutto | netto | ||||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
)
Księga kontroli
rektyfikacji i odwadniania alkoholu etylowego w .............................. za rok ......... .
(miejsce prowadzenia działalności)
...................................................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Księga kontroli
rektyfikacji i odwadniania alkoholu etylowego ..................................................................................... za rok .......... .
(miejsce prowadzenia działalności)
| Data | Data i numer dokumentu | Pobrano do rektyfikacji alkoholu etylowego w dm3 100 % vol | |||||||||||
| alkohol etylowy surowy | ogółem | w tym dodatkowe oczyszczanie alkoholu rektyfikowanego | |||||||||||
| Pobrano do odwodnienia w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | Otrzymano z aparatów rektyfikacyjnych w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | ||||||||||||
| Alkohol etylowy surowy | porektyfikat | ogółem | rektyfikaty | porektyfikat | |||||||||
| Otrzymano z aparatów odwadniających w dm 3 alkoholu etylowego 100 % vol | Uwagi | ||||||||||||
| pośl. gat. | fuzle | ogółem | alkohol odwodniony | ||||||||||
| II | III końcowy | ||||||||||||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od stosowanych technologii, rodzaju oraz ilości działów produkcyjnych.
)
Księga kontroli
produkcji i rozlewu napojów spirytusowych w ................. za rok ................
(miejsce prowadzenia działalności)
...........................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Księga kontroli
produkcji i rozlewu napojów spirytusowych w ......................................................................... za rok ............ .
(miejsce prowadzenia działalności)
| Data | Numery i symbole dokumentów | Pobrano z magazynu w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | Produkcja napojów spirytusowych (obroty wewnętrzne) w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | ||||||||||||||||||||||
| rodzaje alkoholu etylowego | półprodukty | zużyto alkoholu etylowego | zużyto półproduktów |
maderyzacja alkoholu etylowego |
|||||||||||||||||||||
| razem | razem | razem | razem | pobrano z maderyzacji | przekazano do maderyzacji | ||||||||||||||||||||
| Produkcja napojów spirytusowych (obroty wewnętrzne) w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | Pozostało w dziale produkcji | ||||||||||||||||||||||||
| sporządzono półproduktów | sporządzono zestawów napojów spirytusowych | rozlano napojów spirytusowych i przekazano do magazynu | zlewki | rodzaje alkoholu | |||||||||||||||||||||
| razem | przekazano do magazynu | razem | razem | zwrócono do magazynu |
przekazano do ............. |
||||||||||||||||||||
| w dm3 alkoholu etylowego 100 % vol | Uwagi | |||||||||||||||
| etylowego | zestawów napojów spirytusowych | półproduktów | zlewki | inne | ||||||||||||
| razem | razem | razem | ||||||||||||||
UWAGA:
Liczba kolumn, jaką musi zawierać księga, może być różna od określonej wzorem w zależności od stosowanych technologii, rodzaju oraz ilości działów produkcyjnych.
)
Księga kontroli
produkcji i rozchodu alkoholu etylowego w .......................... za rok ................
(miejsce prowadzenia działalności)
.....................................................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Księga kontroli
produkcji i rozchodu alkoholu etylowego w ................................................................................................................................................................... za rok .......... .
(miejsce prowadzenia działalności)
| Data | Zacier | Magazyn alkoholu etylowego | Uwagi | |||||||
| w kadzi zacierowej | odfermentowany | końcowe wskazania licznika objętości | dzienny uzysk alkoholu etylowego dm3 | rozchody |
zapas alkoholu etylowego w magazynie dm3 |
ubytki alkoholu etylowego opodatkowane dm3 100 % vol |
||||
| ilość dm3 |
ekstrakt pozorny % mas |
nr kadzi |
nr dokumentu przewozu lub według innego dokumentu |
alkoholu etylowego dm3 100 % vol | ||||||
)
Karta gotowania warki nr .............
.......................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Karta gotowania warki nr ...........
...............................................
(gatunek piwa)
| ....................................... | .................................... | ||||
| (data i godzina rozpoczęcia ) | (data i godzina zakończenia) | ||||
| Zużycie surowców | |||||
| słodu | |||||
| gatunek | kg | ||||
| Razem | |||||
| innych | |||||
| Razem | |||||
| Przekazano do fermentacji: | |||||
| hl | % mas | ||||
| brzeczka wybita | |||||
| dodatek wody | |||||
| razem | |||||
...............................................................(podpis przedstawiciela podmiotu)1)
Objaśnienia:
1) Dotyczy karty prowadzonej w formie papierowej.
)
Księga kontroli
produkcji piwa w ........................ za rok ................
(miejsce prowadzenia działalności)
.................................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Księga kontroli
produkcji piwa w ......................................................... za rok ..........
(miejsce prowadzenia działalności)
| Miesiąc | Przychody w hl | Rozchody w hl |
Stan piwa w hl |
|||||||||||||||
| z produkcji | inne przychody |
razem (kol. 4+5+6+8) |
wysyłka piwa | degust. | laborat. | zniszczono | ubytki piwa | inne rozchody | razem (kol. od 10 do 16) | |||||||||
|
brzeczka wybita |
straty ogółem | piwo po uwzględnieniu strat | syrop | zwroty |
dokument nr |
ilość | w mag. | w transp. | ||||||||||
| dzień | ||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |
| 1 | ||||||||||||||||||
| 2 | ||||||||||||||||||
| 30 | ||||||||||||||||||
| 31 | ||||||||||||||||||
| Razem m-c bieżący | ||||||||||||||||||
| Z przeniesienia (od pocz. roku) | ||||||||||||||||||
| Do przeniesienia (od pocz. roku) | ||||||||||||||||||
| Stan rzeczywisty zapasów piwa wg inwentaryzacji: | ||||||||||||||||||
| Różnice inwentaryzacyjne (nadwyżka/strata) | ||||||||||||||||||
)
Metryczka nastawu nr …... pojemnik nr …
..........................................................................
(nazwa i adres podmiotu)Metryczka nastawu nr …... pojemnik nr …....
z dnia ............................... ........ r.
Rodzaj ...............................................
............................................................................
(podpis przedstawiciela podmiotu)1)
| Kontrola fermentacji | ||||||
| data |
nr analizy |
alk. % vol |
kwas. ogólna |
kwas. lotna | ekstr. rzecz. | uwagi |
Uwagi:
Nastaw rozdysponowano - patrz metryczka nastawu nr .........
Nastaw połączono - patrz metryczka nastawu nr .........
Objaśnienia:
1) Dotyczy metryczki prowadzonej w formie papierowej.
)
Karta kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego nr ......
.....................................................
(nazwa i adres podmiotu) Data ............................ ....... r.
Karta kupażu lub wytwarzania wyrobu winiarskiego nr .......
| Rodzaj .............................. | Typ ............................. | Pojemnik nr .......................... | ||||||||||
| Nr poj. | Składniki zużyte | Ilość | Analiza | Skład chemiczny | Uwagi | |||||||
| kg | litrów | data | nr |
alk. % vol |
kwas. og. | kwas. lot. |
ekstr. całk. |
|||||
| Razem (analiza) | ||||||||||||
|
Zużyte składniki dodatkowe |
||||||||||||
| Razem (analiza) | ||||||||||||
|
Straty technologiczne |
||||||||||||
| Ilość skupażowana | ||||||||||||
.........................................................................
(podpis przedstawiciela podmiotu)1)
| Lp. | Data | Nr dowodu | Przekazano do |
Stan litrów |
|||
| miejsce | nr poj. | rozchód litrów | straty techn. | ||||
Objaśnienia:
1) Dotyczy karty prowadzonej w formie papierowej.
)
Księga kontroli
rozlewu wyrobów winiarskich w ....................... za rok ................
(miejsce prowadzenia działalności)
..........................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Księga kontroli
rozlewu wyrobów winiarskich w ........................................................................................................... za rok ......... .
(miejsce prowadzenia działalności)
| Data | Przychód | Rozchód |
Stan litrów |
|||||||||||||||
| z kupażowni lub leżakowni | zwroty z |
razem litrów |
przekazano do magazynu |
ubytki litrów |
razem rozchód litrów |
|||||||||||||
|
nr dow. |
prod. litrów |
mag. litrów |
nr dow. |
butelki o pojemności | inne opakowania |
razem litrów |
||||||||||||
| nr dow. | litrów |
0,75 l szt. |
1,0 l szt. |
...... l szt. |
..... l szt. |
..... l szt. |
..... l szt. |
..... l szt. |
||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
)
EWIDENCJA BANDEROL PODATKOWYCH PROWADZONA PRZEZ PODMIOTY OBOWIĄZANE DO OZNACZANIA WYROBÓW AKCYZOWYCH BANDEROLAMI
EWIDENCJA BANDEROL PODATKOWYCH PROWADZONA PRZEZ PODMIOTY OBOWIĄZANE DO OZNACZANIA WYROBÓW AKCYZOWYCH BANDEROLAMI
.............................................................................................
nazwa i adres podmiotu obowiązanego do oznaczania
EWIDENCJA1)
banderol podatkowych na ......................2) wyroby akcyzowe .............................3) w opakowaniach jednostkowych .........................4)
| Lp. | Banderole wydane przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy*) | Data wykorzy-stania banderol do naniesie-nia |
Data wysłania banderol poza teryto- rium kraju |
Nazwa i adres produ- centa zagra- niczne- go | Liczba banderol | Banderole pozostałe | ||||||||||||||
| data wyda-nia | właściwy naczelnik urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy | ozna- czenie bande- roli5) | Liczba banderol wydanych |
wyda- nych do oznacza- nia |
wysła-nych poza teryto-rium kraju | wykorzys- tanych do naniesie- nia i nie- uszko- dzonych | uszkodzonych | utraconych | zniszczonych | |||||||||||
| bez liczby z kolumn 6 i 7 |
za zwró- cone niewy- korzysta- ne i nie- uszko- dzone |
w ramach norma-tywu strat | przy ozna- czaniu | poza ozna- czaniem | przy ozna- czaniu | poza ozna- czaniem | przy ozna- czaniu | poza ozna- cza- niem | data | licz- ba | ||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| Suma: | X | X | X | X | ||||||||||||||||
| Zwrot banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu skarbowego*) | Adnotacje właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu skarbowego | ||||||
| banderole nieuszkodzone i niewykorzystane | banderole uszkodzone | ||||||
| data zwrotu banderol | liczba zwróconych banderol | data zwrotu banderol | liczba banderol uszkodzonych | ||||
| przy oznaczaniu | poza oznaczaniem | ||||||
| 22 | 23 | 24 | 23 | 26 | 27 | ||
| X | X | X | |||||
| ................................................................................... | ........................................................................................... | ||||||
| podpis podmiotu obowiązanego do oznaczania 6) | pieczęć właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego 6) | ||||||
Objaśnienia:
1) Wypełnia podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy. Ewidencja jest prowadzona odrębnie dla każdej serii banderol.
2) Należy wpisać odpowiednio: importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo albo wyprodukowane na terytorium kraju.
3) Należy wpisać odpowiednio: tytoniowe (papierosy lub tytoń) albo spirytusowe, albo winiarskie, albo susz tytoniowy, albo płyn do papierosów elektronicznych, albo wyroby nowatorskie.
4) W przypadku banderol na wyroby spirytusowe, winiarskie, tytoniowe (tytoń) oraz susz tytoniowy należy wpisać odpowiednio rodzaj i/lub zawartość opakowania jednostkowego, np.: "butelki do 0,2 1 włącznie" dla banderol na wyroby spirytusowe albo "do 0,5 1 włącznie" dla banderol na wyroby winiarskie, albo "do 200 g włącznie" dla banderol na wyroby tytoniowe (tytoń) oraz susz tytoniowy.
5) Należy wpisać serię, zakres numerów ewidencyjnych (od... do....) i rok wytworzenia banderoli.
6) Dotyczy ewidencji prowadzonej w formie papierowej.
*) Wypełnia się także w przypadku wydania banderol przez wytwórcę znaków akcyzy lub zwrotu banderol do wytwórcy znaków akcyzy.
)
EWIDENCJA BANDEROL PODATKOWYCH PROWADZONA PRZEZ PODMIOT PROWADZĄCY SKŁAD PODATKOWY, KTÓREMU BANDEROLE ZOSTAŁY PRZEKAZANE W CELU NANIESIENIA ICH NA OPAKOWANIA JEDNOSTKOWE
EWIDENCJA BANDEROL PODATKOWYCH PROWADZONA PRZEZ PODMIOT PROWADZĄCY SKŁAD PODATKOWY, KTÓREMU BANDEROLE ZOSTAŁY PRZEKAZANE W CELU NANIESIENIA ICH NA OPAKOWANIA JEDNOSTKOWE
.............................................................................................
nazwa i adres podmiotu prowadzącego skład podatkowy,
w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela,
o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu,
o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy
EWIDENCJA1)
banderol podatkowych na .....................2) wyroby akcyzowe ....................3) w opakowaniach jednostkowych..................4) ......................5)
| Lp. | Banderole otrzymane od właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy |
Data wyko- rzystania banderol do naniesie-nia |
Liczba banderol | Stan banderol | ||||||||||
| data otrzymania | oznaczenie banderoli6) | liczba banderol otrzymanych | Wydanych do oznaczania | wykorzystanych do naniesienia i nieuszkodzonych | uszkodzonych | utraconych | zniszczonych | data | liczba | |||||
| przy oznaczaniu | poza oznaczaniem | przy oznaczaniu | poza oznaczaniem | przy oznaczaniu | poza oznaczaniem | |||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| Suma: | X | |||||||||||||
| Zwrot banderol do właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy | ||||
| Banderole nieuszkodzone i niewykorzystane | Banderole uszkodzone | |||
| data zwrotu banderol | liczba zwróconych banderol | data zwrotu banderol | liczba banderol uszkodzonych | |
| przy oznaczaniu | poza oznaczaniem | |||
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| X | X | |||
| ............................................................ | .................................................... | |
|
podpis podmiotu prowadzącego skład podatkowy, w którym magazynowane są wyroby akcyzowe właściciela, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy7) |
pieczęć właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego7) |
Objaśnienia:
1) Ewidencja jest prowadzona odrębnie dla każdej serii banderol.
2) Należy wpisać odpowiednio: importowane, nabywane wewnątrzwspólnotowo albo wyprodukowane na terytorium kraju.
3) Należy wpisać odpowiednio: tytoniowe (papierosy lub tytoń) albo spirytusowe, albo winiarskie, albo susz tytoniowy, albo płyn do papierosów elektronicznych, albo wyroby nowatorskie.
4) W przypadku banderol na wyroby spirytusowe, winiarskie, tytoniowe (tytoń) oraz susz tytoniowy należy wpisać odpowiednio rodzaj i/lub zawartość opakowania jednostkowego, np.: "butelki do 0,21 włącznie" dla banderol na wyroby spirytusowe albo "do 0,5 1 włącznie" dla banderol na wyroby winiarskie, albo "do 200 g włącznie" dla banderol na wyroby tytoniowe (tytoń) oraz susz tytoniowy.
5) Należy wpisać nazwę i adres właściciela wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, lub podmiotu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy.
6) Należy wpisać serię, zakres numerów ewidencyjnych (od... do...) i rok wytworzenia banderoli.
7) Dotyczy ewidencji prowadzonej w formie papierowej.
)
PROTOKÓŁ W SPRAWIE UTRATY, ZNISZCZENIA, USZKODZENIA, ZDJĘCIA, ZNISZCZENIA USZKODZONYCH LUB ZNISZCZONYCH BANDEROL
PROTOKÓŁ W SPRAWIE UTRATY, ZNISZCZENIA, USZKODZENIA, ZDJĘCIA,
ZNISZCZENIA USZKODZONYCH LUB ZNISZCZONYCH BANDEROL
...................................................................
(nazwa i adres podmiotu obowiązanego do oznaczania)
...................................................................
(numer identyfikacji podatkowej (NIP),
numer akcyzowy podatnika*))
PROTOKÓŁ
z dnia .....................................
w sprawie utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia,
zniszczenia uszkodzonych lub zniszczonych*) banderol1)
......................................................................................................
sporządzony w2) ...................................................................... przez3)
............................................................................................................................................
1. Opis okoliczności utraty, zniszczenia, uszkodzenia, zdjęcia, zniszczenia uszkodzonych lub
zniszczonych banderol*)
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
2. W przypadku protokołu ze zdjęcia banderol określenie łącznej liczby zdjętych banderol
............................. szt., w tym:
1) seria: ..................., numeracja od ........................... do ..................... liczba banderol …….……...szt.
2) seria: ..................., numeracja od ........................... do ..................... liczba banderol ……….…...szt.
3) seria: ..................., numeracja od ........................... do ..................... liczba banderol ……….…...szt.
4) seria: ..................., numeracja od ........................... do ..................... liczba banderol ……….…...szt.
5) seria: ..................., numeracja od ........................... do ..................... liczba banderol ……….…...szt.
3. Na tym protokół zakończono, nie wnosząc zastrzeżeń/ wnosząc następujące zastrzeżenia*)
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
4. Protokół sporządzono w .................... egzemplarzach, które przekazano
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
....................................
....................................
....................................
podpisy osób uczestniczących4)
Objaśnienia:
1) Należy podać rodzaj banderoli (podatkowa, legalizacyjna).
2) Należy podać miejscowość.
3) Należy podać podmiot, u którego nastąpiła utrata, zniszczenie, zdjęcie lub uszkodzenie banderol.
4) Protokół jest podpisywany przez dwie osoby reprezentujące podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych
znakami akcyzy albo przez jedną osobę, jeżeli zapewnienie reprezentacji dwuosobowej nie jest możliwe, oraz przez
obecnego przy tych zdarzeniach upoważnionego do przeprowadzenia kontroli przedstawiciela naczelnika urzędu celno-
-skarbowego, jeżeli jest obecny.
*) Niepotrzebne skreślić.
)
PROTOKÓŁ W SPRAWIE WYDANIA LUB ZWROTU BANDEROL
PROTOKÓŁ W SPRAWIE WYDANIA LUB ZWROTU BANDEROL
PROTOKÓŁ
nr ........................
z dnia .................................
w sprawie wydania lub zwrotu*) banderol1)
.............................................................................
sporządzony w2)................................................................................................................................................
pomiędzy3).........................................................................................................................................................
reprezentowanym przez4) .................................................................................................................................
a.........................................................................................................................................................................
reprezentowanym przez4).................................................................................................................................
| rok wytworzenia | seria | zakres numerów ewidencyjnych (od ... do ...) | liczba (w sztukach) | nr upoważnienia do odbioru banderol5) |
Zwrot banderol wynika ze stwierdzenia wystąpienia następujących wad fizycznych6):
...........................................................................................................................................................................
Na tym protokół zakończono nie wnosząc zastrzeżeń/ wnosząc następujące zastrzeżenia*)
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
Protokół sporządzono w ............... jednobrzmiących egzemplarzach.
| ................................................... | |
| ................................................... | |
| ................................................... | |
| ................................................... | |
| podpisy osób uczestniczących7) |
Objaśnienia:
1) Należy podać rodzaj banderoli (podatkowa, legalizacyjna).
2) Należy podać miejscowość i miejsce dokonania czynności np. I Urząd Skarbowy w Białymstoku.
3) Należy podać strony czynności np. I Urząd Skarbowy w Białymstoku.
4) Należy podać imiona i nazwiska osób uczestniczących w czynności.
5) Jeżeli dotyczy.
6) W przypadku wystąpienia wad fizycznych należy zakreślić kwadrat oraz wskazać wady fizyczne.
7) Protokół jest podpisywany przez dwie osoby reprezentujące każdą ze stron dokonujących czynności objętych protokołem, a jeżeli zapewnienie przez strony reprezentacji dwuosobowej nie jest możliwe – przez jedną osobę z każdej strony.
*) Niepotrzebne skreślić.
)
Protokół nr ....... ....... ustalenia ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni
.................................................
(nazwa i adres podmiotu)
Protokół nr ....... .......
ustalenia ilości alkoholu etylowego podczas jego wydania z gorzelni
w gorzelni ……….......................................... woj. ......................... z dnia ....................................... r. przeprowadzonego przez: ..................................................,
(imię i nazwisko przedstawiciela podmiotu)
w obecności przedstawicieli naczelnika urzędu celno-skarbowego: ..........................................
..........................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................... ,
......................................................................................................................................................... ,
Moc alkoholu etylowego ustalono przyrządem pomiarowym nr ...........................................................
Dane identyfikacyjne odbiorcy alkoholu etylowego oraz dane identyfikacyjne dotyczące środka transportowego …….…...……..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Zapas alkoholu etylowego w magazynie
| Naczynia | Moc alkoholu etylowego |
Stwierdzona ilość alkoholu etylowego |
Poprawka dm3/ 100 dm3 (tabl.) |
Ilość alkoholu etylowego dm3 w 20 °C netto |
Ilość alkoholu etylowego dm3 100 % vol |
|||||
| nr zbiornika lub beczek | pojemność | wskazanie przyrządu pomiarowego |
w temp. °C |
% vol w 20 °C |
odczyt ze skali mm |
dm3 brutto |
temp. °C tara |
|||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| A. Przed wydaniem | ||||||||||
| Razem | ||||||||||
| B. Po wydaniu | ||||||||||
| Razem | ||||||||||
| Różnica (A-B) - ilość wydana | ||||||||||
2. Napełnianie alkoholem etylowym naczyń służących do transportu (beczki, autocysterny, inne*))
|
Nr dokumentu |
Rodzaj naczyń (beczki, autocysterny, inne*)) |
Ustalenie ilości alkoholu etylowego |
Oznaczanie mocy alkoholu etylowego |
Objętość alkoholu etylowego dm3 w 20 °C |
Ilość alkoholu etylowego dm3 100 % vol |
|||||
|
Liczba naczyń nr komory autocysterny |
łączna masa naczyń w kg | |||||||||
| brutto | tara | netto | ||||||||
|
zmierzona objętość alkoholu etylowego dm3 |
w temp. °C |
poprawka dm3/100dm3 (tabl.) |
wskazanie przyrządu pomiarowego |
w temp. °C |
% vol w 20°C |
|||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| Razem |
Moc średnia (rubr. 11 : 10 x 100) |
|||||||||
3. Sprawdzenie ustaleń między pomiarem alkoholu etylowego w magazynie a napełnieniem naczyń służących do transportu.
| Poz. | Wyszczególnienie |
Ilość alkoholu etylowego dm3 w 20 °C |
Ilość alkoholu etylowego dm3 100 % vol |
| 1 | Zapas alkoholu etylowego w magazynie przed wydaniem (pkt 1, poz. 10A i 11A) | ||
| 2 |
Otrzymano z odpędu - stan końcowy licznika objętości .................... podczas nalewu - stan początkowy licznika objętości .................... - alkohol etylowy o średniej mocy .......... % vol (pkt 2) |
||
| 3 | Razem (poz. 1 + 2) | ||
| 4 | Zapas w magazynie po wydaniu (pkt 1, poz. 10B i 11B) | ||
| 5 | Różnica (poz. 3 - 4) | ||
| 6 | W napełnionych naczyniach ustalono alkoholu etylowego (pkt 2 poz. 10 i 11) | ||
| 7 |
Wg. pomiarów w magazynie ilość alkoholu etylowego jest większa (+) lub mniejsza (-) niż w naczyniach transportowych (poz. 5 - 6) |
Protokół sporządzono w trzech egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w gorzelni.
Do protokołu nie wniesiono uwag/wniesiono następujące uwagi*):
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
*)Niepotrzebne skreślić.
Podpisy:
...........................................................
..................................... ...........................................................
(przedstawiciel podmiotu) (przedstawiciele naczelnika urzędu celno-skarbowego)
)
PROTOKÓŁ NR ..............
...................................................................... ..............................................................
(nazwa i adres podmiotu) (nr zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność w zakresie
wyrobu i przetwarzania alkoholu etylowego1))
PROTOKÓŁ NR ................
skażenia alkoholu etylowego środkiem skażającym/substancjami skażającymi*) ..............................................................
(podać nazwy)
................................................................................................................................... z dnia ................................... r.
(nazwa podmiotu, dla którego dokonano skażenia alkoholu etylowego)
Po sprawdzeniu, że opakowania ze środkiem skażającym/substancjami skażającymi*) są nieuszkodzone i posiadają oryginalne zamknięcia lub nieuszkodzone zamknięcia urzędowe, pracownicy podmiotu dokonującego skażenia:
- ........................................................ - .....................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
- ........................................................ - .....................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
w obecności przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego:
- ........................................................ - .....................................
(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe)
dokonali czynności skażenia alkoholu etylowego.
Przed zastosowaniem środek skażający/substancje skażające*) zostały zbadane w celu identyfikacji przez
......................................................................................... wg orzeczenia/atestu*) nr ............. z dnia .................................... r.
Do skażenia alkoholu etylowego pobrano ...................................... dm3/kg*) alkoholu etylowego o mocy............ % vol w 20 oC, (wskazanie przyrządu pomiarowego ................ w temperaturze pomiaru ............ oC),
co stanowi ........................... dm3 100 % vol, do którego dodano:
1) ........................................................... w ilości ..................... dm3/kg*), o gęstości .................... kg/dm3,
co stanowi ........... dm3/kg*) na 100 dm3 100 % vol alkoholu etylowego,
2) ........................................................... w ilości ..................... dm3/kg*), o gęstości .................... kg/dm3,
co stanowi ........... dm3/kg*) na 100 dm3 100 % vol alkoholu etylowego,
3) ........................................................... w ilości ..................... dm3/kg*), o gęstości .................... kg/dm3,
co stanowi ........... dm3/kg*) na 100 dm3 100 % vol alkoholu etylowego.
Po dodaniu środka skażającego/substancji skażających*) i wymieszaniu otrzymano .................. dm3/kg*) alkoholu etylowego skażonego o mocy pozornej (wskazanie alkoholomierza) .............. w temp. .......... oC.
Na naczynia z alkoholem etylowym skażonym nałożono zamknięcia urzędowe/zabezpieczenia zakładowe podmiotu dokonującego skażenia*) ……............................................................................... .
(podać rodzaj, liczbę i znaki odcisków)
Z otrzymanej mieszaniny pobrano próbkę w ilości 0,5 litra/0,05 litra*), którą zabezpieczono ................................................................................................................................... do przechowania przez okres 3 miesięcy.
(podać sposób zabezpieczenia)
Na przesyłkę alkoholu etylowego wystawiono e-DD o numerze referencyjnym …..…..…, lokalny numer referencyjny umieszczony w dokumencie zastępującym e-DD ……………….. / nie wystawiono e-DD*).
Niniejszy protokół sporządzono w ............ egzemplarzach.
Uwagi: …………………………………………………………..………………..…………………………….……
……..……………………………..……………………………………….………………………………………………
....................................... .......................................... .........................................................
(podpisy pracowników podmiotu (podpis przedstawiciela naczelnika urzędu
biorących udział w czynnościach) celno-skarbowego obecnego przy skażeniu)
____________________________
1) Jeżeli dotyczy
*) Niepotrzebne skreślić.
)
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
Grażyna J. Leśniak 05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
Grażyna J. Leśniak 05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
Grażyna J. Leśniak 04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
Krzysztof Koślicki 02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2019.2534 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Ewidencja i inne dokumentacje dotyczące wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy. |
| Data aktu: | 24/12/2019 |
| Data ogłoszenia: | 30/12/2019 |
| Data wejścia w życie: | 01/01/2020 |








