NOWOŚĆ LEX CyberEdukacja Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od wiedzy Umów prezentację
Włącz wersję kontrastową
Zmień język strony
Prawo.pl
GD_Malwina_Pasternak_00001

Malwina Pasternak-Janik

Artykuły autora
transport samochody

Wdowa nie płaci PIT od sprzedaży spadkowego samochodu

Po śmierci małżonka wdowa nie nabywa ponownie udziałów w samochodzie, który wcześniej należał do wspólnego majątku małżeńskiego. Może więc sprzedać auto bez podatku po upływie pół roku od nabycia do majątku wspólnego. Potwierdził to dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w niedawnej interpretacji.
nowe mieszkanie dom osiedle

Sprzedaż spadkowej nieruchomości bez podatku po upływie pięciu lat

Ustalenie daty nabycia nieruchomości ma istotne znaczenie dla określenia skutków podatkowych ich odpłatnego zbycia. Spadkobierca może sprzedać nieruchomość bez podatku, jeśli upłynęło już pięć od końca roku kalendarzowego, w którym nabył ją spadkodawca. Potwierdza to dyrektor KIS w jednej z najnowszych interpretacji.
kasa terminal platniczy karta kredytowa

Sprzedaż wysyłkowa bez ewidencjonowania na kasie fiskalnej

Jeżeli dostawa towarów odbywa się w systemie wysyłkowym, za pośrednictwem przesyłki kurierskiej lub pocztowej, całość zapłaty zostaje przekazana pocztą lub na konto bankowe, a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana - sprzedaż towarów podlega zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania na kasie.
kalkulator rachunki obliczenia faktury

Moment wykonania usługi reklamowej to nie zawsze moment wystawienia faktury

Za świadczone na rzecz innego podatnika usługi, usługodawca jest zobowiązany wystawić fakturę nie później niż 15. dnia następnego miesiąca. Sytuacja staje się bardziej skomplikowana w przypadku świadczenia usług reklamowych i związanym z nim okresem walidacji. Potwierdza to niedawna interpretacji dyrektora Krajowej Administracji Skarbowej.
butelki plastikowe sklep zakupy polka

Brak obowiązku wystawienia faktury za wykorzystanie Karty Dużej Rodziny

Jeżeli zakupy zrealizowane przy wykorzystaniu Karty Dużej Rodziny służą zabezpieczeniu potrzeb socjalno-bytowych rodzin wielodzietnych, przedsiębiorca nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT nabywcy. Potwierdził to właśnie dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.
zaglowki jachty przystan

Siedziba działalności gospodarczej to nie zawsze miejsce świadczenia usług

Rejsy jachtem organizowane na wodach różnych państw członkowskich Unii Europejskiej stanowią kompleksową usługę o charakterze turystycznym. Uznaje się ją za świadczenie złożone z innych, jednostkowych usług ściśle ze sobą powiązanych i tworzących jedną całość. Zastosowanie mają więc zasady ogólne rozliczania VAT. Potwierdził to właśnie dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.
przedszkole rodzice dzieci

Nie każda szkoła skorzysta ze zwolnienia z CIT

Tylko dochód osiągnięty z tytułu prowadzenia niepublicznej szkoły czy przedszkola, a następnie przeznaczony i wydatkowany na ściśle określone cele oświatowe, będzie korzystał ze zwolnienia od CIT. Wpływy z najmu lokali nie są dochodami „z tytułu prowadzenia szkoły”. Potwierdza to niedawna interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
dentysta gabinet dentystyczny

Usługi dentystyczne zwolnione z VAT

Zwolnieniem od VAT objęte są wyłącznie te usługi w zakresie opieki medycznej, które realizują cel związany z profilaktyką, zachowaniem, ratowaniem, przywracaniem i poprawą zdrowia. Usługi dalekie od spełniania wskazanych celów nie skorzystają z przedmiotowego zwolnienia. Potwierdza to niedawna interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej.
nieruchomosci

Zakup nieruchomości od parafii czasami z PCC

Nabycie nieruchomości od kościelnej osoby prawnej jest zwolnione z PCC pod warunkiem, że nieruchomość nie będzie przeznaczona do działalności gospodarczej. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał jednak, że jeśli nabywca zamierza ją wynajmować, to nie spełnia tego warunku i nie przysługuje mu zwolnienie z podatku.
kgw zespol folklor kolo gospodyn wiejskich

Koło gospodyń wiejskich nie odliczy VAT od zakupów

Koło gospodyń wiejskich nie ma prawnej możliwości odliczenia VAT naliczonego na podstawie faktur i rachunków potwierdzających zakupy zrealizowane w ramach tworzonych projektów. Nabywane towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT, a samo zrzeszenie nie zostało zarejestrowane jako czynny podatnik VAT. Potwierdza to dyrektor KIS.