Aleksandra Zaliwska

Artykuły autora

Omnibus na straży uczciwości - czyli koniec z fałszywymi opiniami w sieci

Rynek i konsument Nowe technologie Prawo unijne

Polecenia to najlepsza forma reklamy oferowanych do sprzedaży towarów lub usług. Aktualnie biznes przeniósł się w znacznym stopniu do świata online i dotychczasowe przekazywanie sobie rekomendacji „z ust do ust” zastępują zamieszczane w sieci internet opinie. Czy jednak faktycznie pochodzą one od kupujących, którzy nabyli dany produkt lub usługę i chcą podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ich temat?

11.07.2022

Regulamin sklepu online - ważny dla przedsiębiorcy i klienta

Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Regulamin sklepu to jeden z kluczowych dokumentów w biznesie online. Klient musi mieć możliwość zapoznania się z nim przeglądając stronę, jeszcze przed decyzją o zakupie czy skorzystaniu z usług. Regulamin służy jednak nie tylko kupującym, ale także sprzedającym - źle sformułowany może być źródłem poważnych kłopotów w relacjach z klientami - pisze radca prawny Aleksandra Zaliwska.

18.06.2022

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli dyrektywa Omnibus dużo zmieni w e-commerce

Prawo cywilne Rynek i konsument

W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy konsumenci mogą czuć się zagrożeni takimi nieuczciwymi praktykami - pisze radca prawny Aleksandra Zaliwska.

05.02.2022

Warto przeprowadzić badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego

Prawo cywilne Prawo unijne Ochrona konkurencji

Już na etapie pomysłu wprowadzania nowej marki na rynek, wybierania nazwy, pod jaką będziemy działać czy domeny internetowej warto jest pomyśleć o przyszłości. W tym celu dobrze jest „zbadać” czy nowa marka ma szansę na uzyskanie prawnej ochrony w postaci rejestracji znaku towarowego - pisze radca prawny Aleksandra Zaliwska, partner w kancelarii KZ Legal.

08.07.2021