NOWOŚĆ LEX CyberEdukacja Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od wiedzy Umów prezentację
Włącz wersję kontrastową
Zmień język strony
Prawo.pl

Jolanta Kica

Artykuły autora
podatki zlotowki

Czy wydatki na tworzenie strony internetowej stanowią koszty uzyskania przychodu?

Zaliczenie wydatków na tworzenie strony internetowej do kosztów uzyskania przychodu zależy od tego, czy przeniesiono na odbiorcę prawa autorskie do strony.

Jakie skutki podatkowe wywołuje obrót gratisami uzyskanymi od kontrahenta?

Za złożenie zamówienia firma otrzymuje od dostawcy gratisowy towar, np. przy zakupie rur otrzymujemy nożyce do cięcia rur za 1 zł (cena katalogowa takich nożyc to ok 300 zł.). Czy istotny jest sposób zużycia przez spółkę towarów otrzymanych za 1 zł w ramach promocji? Czy spółka może te nożyce przekazać klientom nieodpłatnie, uznaniowo, bez regulaminu akcji promocyjnej? Jakie to może mieć konsekwencje podatkowe dla spółki i dla klienta? Przeczytaj odpowiedź eksperta Vademecum Doradcy Podatkowego.

Podział na obręby jednostek ewidencyjnych powinien zawierać informacje o rewitalizacji

Dokonywany przez starostę podział na obręby jednostek ewidencyjnych (tj. obszarów gruntów), który odbywa się po zasięgnięciu opinii właściwego miejscowo organu do spraw zagospodarowania przestrzennego, powinien zawierać informacje o prowadzonej rewitalizacji.

Podstawą opodatkowania sieci wodociągowej jest jej wartość początkowa

Podstawą opodatkowania podatkiem od nieruchomości sieci wodociągowej, będzie jej wartość początkowa. Za wartość początkową tejże budowli należy uznać jej wartość rynkową z dnia nabycia wskazała ekspertka Vademecum Głównego Księgowego.

Zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej nie skutkuje niższą stawką podatku od nieruchomości

Zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę nie stanowi przesłanki uzasadniającej zastosowanie niższej stawki podatku od nieruchomości, aniżeli stawka przewidziana dla gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - wyjaśnia ekspertka Vademecum Głównego Księgowego.
podatki zlotowki

Księgowanie faktury, w której ujęto zakup prywatny i firmowy

W przepisach ustaw podatkowych nigdzie nie zawarto zakazu zaliczania do kosztów podatkowych tylko części wydatków udokumentowanych jedną fakturą - tłumaczy Jolanta Kica, ekspertKompasu Księgowo-Kadrowego

Wydatki na tworzenie strony internetowej mogą być amortyzowane

W sytuacji, gdy wraz z wytworzeniem strony internetowej sprzedawca usługi przeniesie prawo autorskie do strony- będziemy mieć do czynienia z nabyciem wartości niematerialnej i prawnej, podlegającej amortyzacji. W przeciwnym razie, wydatki bez względu na ich wartość, należy zaliczyć bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu - wyjaśnia ekspert Vademecum Głównego Księgowego.

Na jakim PIT podatnik powinien rozliczyć dochody ze stosunku pracy oraz dochody z działalności?

Pytanie pochodzi z publikacji Vademecum Głównego KsięgowegoMam umowę o pracę w spółce komandytowej, w której jestem wspólnikiem komandytariuszem. Na koniec roku mam ze swojej spółki PIT-11 i mam udziały w tej spółce komandytowej i tam płaciłem zaliczki na podatek dochodowy. Mam również udziały w spółce z o.o., w której jestem jedynym wspólnikiem i płaciłem tam składki zdrowotne. Jaki PIT złożyć jako zeznanie roczne? Czy mogę tam odliczyć składki na ubezpieczenie zdrowotne od wszystkich źródeł dochodu?

Jakie skutki na gruncie podatku dochodowego nastąpią w związku z wystąpieniem różnic kursowych w części dotyczącej naliczonego na fakturze VAT?

Pytanie pochodzi z publikacji Vademecum Głównego KsięgowegoOtrzymujemy fakturę VAT stanowiącą koszt uzyskania przychodu od kontrahenta polskiego wyrażoną w walucie obcej. Zapłata faktury następuje w kwocie brutto w tej samej walucie obcej. Czy w wyniku zapłaty powstałe dodatnie bądź ujemne różnice kursowe stanowią w całości odpowiednio koszty bądź przychody podatkowe?

Nagroda pożegnalna dla pracownika nie jest opodatkowana PIT

Nagrody i upominki otrzymywane przez pracowników przy specjalnych okazjach nie stanowią przychodu ze stosunku pracy. Mogą więc podlegać opodatkowaniu na zasadach przewidzianych w ustawie o podatku od spadków i darowizn - wyjaśnia ekspert Vademecum Głównego Księgowego.