Decyzja wykonawcza 2020/1035 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2020/1035
z dnia 3 czerwca 2020 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 16 lipca 2020 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 oraz, w odniesieniu do docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji w roku kalendarzowym 2018, z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 2  i rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 3 , Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziom emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Unii, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji producentów są oparte na rejestracjach nowy pojazdów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w państwach członkowskich w roku kalendarzowym 2018.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji swoje dane za 2018 r., jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na dzień 28 lutego 2019 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo członkowskie nie były korygowane.

(4) W dniu 24 czerwca 2019 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 95 producentów samochodów osobowych i 67 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2018 r.

(5) Wstępne dane notyfikowane przez Komisję obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 4 , jak i dla lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 5 . Określenie współczynników korekcji jest częścią procedur korelacji ustanowionych w celu odzwierciedlenia zmiany w regulacyjnej procedurze badań dotyczącej pomiaru indywidualnych poziomów emisji CO2. Służą one zapewnieniu, aby tolerancje proceduralne niezbędne do korelacji wartości emisji CO2 były stosowane zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako sposób na sztuczne zaniżenie tych wartości.

(6) Współczynnik korekcji oblicza się w oparciu o współczynniki odchylenia i weryfikacji określone dla statystycznej próby pojazdów, która powinna być reprezentatywna dla parku nowych pojazdów danego producenta. Biorąc pod uwagę bardzo małą liczbę lekkich pojazdów użytkowych homologowanych zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 6  w 2018 r., próba nie może być uznana za statystycznie reprezentatywną i w związku z tym nie zastosowano żadnych współczynników korekcji przy ustalaniu poziomu emisji producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(7) Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, w szczególności współczynników odchylenia i weryfikacji, na podstawie których oblicza się współczynnik korekcji, oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 60 producentów samochodów osobowych i 34 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienia o błędach. W przypadku dwóch producentów samochodów potwierdzono możliwość zastosowania współczynnika korekcji do ich średnich indywidualnych poziomów emisji. W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631.

(8) W odniesieniu do pozostałych 35 producentów samochodów osobowych i 33 producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku żadnego z tych producentów nie miał zastosowania współczynnik korek- qL

(9) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. Zachowano tylko te zapisy, które obejmują wartości masy i emisji CO2. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 94 producentów samochodów osobowych i 66 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(10) Zgodnie z art. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 7 ust. 7 przedmiotowych rozporządzeń.

(11) Ewidencja zawierająca kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinna zostać uwzględniona przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu.

(12) Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnimi indywidualnymi poziomami emisji a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczonym z uwzględnieniem i wyłączeniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Margines błędu jest stosowany, tak aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to producenta samochodów osobowych Automobili Lamborghini S.p.A. Opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji oblicza się zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(14) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów w danym roku kalendarzowym są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(15) Konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony producenta Dr Ing. h.c. F. Porsche AG w odniesieniu do ewentualnych nieprawidłowości w zakresie emisji CO2 podanych w homologacji typu w odniesieniu do emisji dla dwóch modeli pojazdów. W związku z tym wstępnych danych na lata kalendarzowe 2014-2018 w odniesieniu do grupy Volkswagen i jej członka Dr Ing. h.c. F. Porsche AG nie można potwierdzić ani zmienić.

(16) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 7  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 8  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 9 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, stwierdzono różnicę między poświadczonymi oszczędnościami CO2 wynikającymi z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG, a oszczędnościami zweryfikowanymi przez Komisję - wynosiły one odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(17) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania do celów certyfikacji i weryfikacji oszczędności CO2. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(18) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta w 2018 r., oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących 0,429 g CO2/km na poziomie parku pojazdów - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta Daimler AG. Na tej samej podstawie nie należy uwzględniać oszczędności emisji CO2 przypisanych do tych ekoinnowacji - wynoszących 0,428 g CO2/km na poziomie parku pojazdów - przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji grupy Daimler AG.

(19) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku I.
2. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku II.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

FRANCJA

2)
ALFA ROMEO SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

3)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova

WŁOCHY

4)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

NIEMCY

5)
SOCIÉTÉ DES AUTOMOBILES ALPINE

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

6)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

WŁOCHY

7)
ASTON MARTIN LAGONDA LTD

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road Gaydon

CV35 0DB Warwickshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

8)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

9)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

10)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

11)
AUTOMOBILES CITROËN

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

FRANCJA

12)
AUTOMOBILES PEUGEOT

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

FRANCJA

13)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Praga 3

CZECHY

14)
BEE BEE AUTOMOTIVE

182 RT Beaugé

72700 Rouillon

FRANCJA

15)
BENTLEY MOTORS LTD

Pyms Lane

CW1 3PL

Crewe Cheshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

16)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

FRANCJA

17)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

18)
BMW M GMBH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

19)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

NIEMCY

20)
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.S

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

21)
CATERHAM CARS LIMITED

2 Kennet Road

DA1 4QN Dartford

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

22)
CHEVROLET ITALIA SPA

Reprezentowany w Unii przez:

Intertrust, Grüneburgweg 58-62

60322 Frankfurt am Main

NIEMCY

23)
FCA US LLC

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

24)
CNG-TECHNIK GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

25)
AUTOMOBILE DACIA SA 1

Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

26)
DAIHATSU MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe

Avenue du Bourget, 60

1140 Brussels BELGIA

27)
DAIMLER AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

28)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi,18

43040 Varano de'Melegari (PR)

WŁOCHY

29)
DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria Sr.l. Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D'Elsa (FI)

WŁOCHY

30)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

NIDERLANDY

31)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

32)
DR MOTOR COMPANY SRL

S S 85 Venafrana km 37500

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

33)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

WŁOCHY

34)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

WŁOCHY

35)
FCA ITALY SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

36)
FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

37)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

38)
FORD MOTOR COMPANY

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

39)
FORD-WERKE GMBH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

40)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

NIDERLANDY

41)
GONOW AUTO CO LTD

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

WŁOCHY

42)
GOUPIL INDUSTRIE SA

Route de Villeneuve

47320 Bourran

FRANCJA

43)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

NIEMCY

44)
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

45)
HONDA AUTOMOBILE THAILAND CO LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

46)
HONDA MOTOR CO. LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

47)
HONDA TURKIYE AS

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

48)
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

49)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

50)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

51)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

52)
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

53)
ISUZU MOTORS LIMITED

Bist 12

2630 Aartselaar

BELGIA

54)
ITALDESIGN GIUGIARO SPA

via A. Grandi 25

10024 Moncalieri (TO)

WŁOCHY

55)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

56)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Abbey Road Whitley

CV3 4LF Coventry

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

57)
KIA MOTORS CORPORATION

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

NIEMCY

58)
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

NIEMCY

59)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Valhall Park

262 74 ÄNGELHOLM

SZWECJA

60)
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG

Stallhofnerstraße 3

5230 Mattighofen

AUSTRIA

61)
LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

NIEMCY

62)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

WŁOCHY

63)
LONDON EV COMPANY

Li Close, Ansty Park,

CV7 9RF Coventry

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

64)
LOTUS CARS LIMITED

Hethel Norwich

NR14 8EZ Norfolk

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

65)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

66)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

67)
MAN TRUCK & BUS AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

68)
MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

69)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

WŁOCHY

70)
MAZDA MOTOR CORPORATION

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

NIEMCY

71)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Chertsey Road Woking

GU21 4YH Surrey

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

72)
MERCEDES-AMG GMBH

Zimmer 229 HPC F 403

Mercedesstr. 137/1

70327 Stuttgart

NIEMCY

73)
MFTBC

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

74)
MG MOTOR UK LIMITED

Westar House, 139-151 Marylebone Road

NW1 5QE London

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

75)
MICRO-VETT SRL

Via Lago Maggiore, 48

36077 Altavilla Vicentina (VI)

WŁOCHY

76)
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

77)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

78)
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

79)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTH

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

80)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Pickersleigh Road Malvern Link

WR14 2LL Worcestershire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

81)
NISSAN INTERNATIONAL SA

Renault Nissan Representation Office

Avenue des Arts 40

1040 Brussels

BELGIA

82)
NOBLE AUTOMOTIVE LTD

24a Centurion Way

Meridian Business Park

LE19 1WH Leicester

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

83)
ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

84)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

85)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell'Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

WŁOCHY

86)
PGO AUTOMOBILES

ZA de la Pyramide

30380 Saint Christol-Les-Alès

FRANCJA

87)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

WŁOCHY

88)
DR ING HCF PORSCHE AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

89)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

FRANCJA

90)
RENAULT SAS

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

91)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

FRANCJA

92)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

93)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

WŁOCHY

94)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

President Building

37 A avenue J.F. Kennedy

1855 Luxembourg

LUKSEMBURG

95)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

96)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

FRANCJA

97)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

98)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt/M

NIEMCY

99)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

NIEMCY

100)
SUBARU CORPORATION

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIA

101)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

102)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

103)
TECNO MECCANICA IMOLA SPA

via Selice provinciale,

42/E 40026 Imola Bologna

WŁOCHY

104)
TESLA MOTORS LTD

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

NIDERLANDY

105)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

106)
UAZ

Moskovskoye shosse,

92 432034 Ulyanovsk

ROSJA

107)
UNIVERS VE HELEM

14 rue Federico Garcia Lorca

32000 Auch

FRANCJA

108)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

109)
VOLVO CAR CORPORATION

Automotive Regulatory Compliance (Dep 58800)

PVE reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

SZWECJA

Sporządzono w Brukseli dnia 3 czerwca 2020 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  10  

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 poszczególnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
ADIDOR VOITURES SAS DMD 100 1301,10 155,900 0,000 1,000
ALFA ROMEO SPA P3 78696 1519,81 127,881 135,823 -7,942 0,000 1,000 0,000
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG D 663 1930,56 200,919 218,000 -17,081 0,000 1,000 0,000
SOCIÉTÉ DES AUTOMOBILES ALPINE P10 1533 1163,38 139,738 119,534 20,201 0,000 1,000 0,003
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE DMD 1 1600,00 242,000 0,000 1,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 2096 1858,37 262,180 297,000 -34,820 0,000 1,000 0,000
AUDI AG P14 675059 1563,21 127,279 137,806 -10,527 0,000 1,000 0,000
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT P14 4519 1400,83 146,996 130,385 16,611 0,000 1,000 0,000
AUDI SPORT GMBH P14 13361 1698,14 195,848 143,972 51,876 0,000 1,000 0,000
AUTOMOBILES CITROËN P9 626462 1199,54 108,035 121,186 -13,151 0,000 1,000 0,000
AUTOMOBILES

PEUGEOT

P9 982942 1265,18 106,936 124,186 -17,250 0,000 0,989 0,000
AVTOVAZ JSC P10 3874 1268,16 181,385 124,322 57,063 0,000 1,000 0,000
BEE BEE AUTOMOTIVE DMD 3 759,67 0,000 0,000 1,000
BENTLEY MOTORS LTD D 2859 2458,08 271,047 286,000 -14,953 0,000 1,000 0,000
BLUECAR SAS DMD 415 1499,19 0,000 0,000 1,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 963438 1586,85 125,035 138,886 -13,851 0,267 1,000 0,000
BMW M GMBH P1 14599 1732,90 189,521 145,561 43,960 0,040 1,000 0,000
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD DMD 42 1843,62 218,452 0,000 1,000
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.S P14 19 2070,00 516,000 160,966 355,034 0,000 1,000 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 120 621,96 138,367 0,000 1,000
CHEVROLET ITALIA SPA 2 1324,00 96,500 126,874 -30,374 0,000 1,000 0,000
FCA US LLC P3 162851 1592,89 142,728 139,162 3,566 0,007 1,000 0,000
CNG-TECHNIK

GMBH

P4 615 1608,55 118,081 139,878 -21,797 0,000 1,000 0,000
AUTOMOBILE DACIA SA P10 381173 1168,18 118,433 119,753 -1,322 0,000 1,000 0,002
DAIHATSU MOTOR CO LTD DMD 5 1271,20 176,000 0,000 1,000
DAIMLER AG P2 929 187 1 601,16 132,947 139,540 - 6,594 0,781 1,000 0,001
FABBRICA DALLARA SRL DMD 3 1010,00 220,667 0,000 1,000
DFSK MOTOR CO LTD DMD 18 1543,06 211,556 0,000 1,000
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN

BV

DMD 6 866,83 178,000 0,000 1,000
DR AUTOMOBILES SRL DMD 995 1399,45 156,198 0,000 1,000
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 446 1264,39 151,471 0,000 1,000
FERRARI SPA D 2899 1714,30 281,353 289,000 -7,647 0,000 1,000 0,000
FCA ITALY SPA P3 710420 1181,29 119,853 120,352 -0,499 0,003 1,000 0,000
FORD INDIA PRIVATE LIMITED P4 37257 1087,83 115,107 116,081 -0,974 0,000 1,000 0,000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P4 1 2277,00 228,000 170,426 57,574 0,000 1,000 0,000
FORD MOTOR COMPANY P4 25430 1604,16 164,667 139,677 24,875 0,000 1,024 0,115
FORD-WERKE

GMBH

P4 926639 1418,92 126,733 131,212 -4,496 0,014 1,035 0,017
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC D 2728 1884,67 257,338 267,000 -9,662 0,000 1,000 0,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 19 1655,53 197,895 0,000 1,000
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD P5 6 1294,83 124,333 125,541 -1,208 0,000 1,000 0,000
HONDA MOTOR CO. LTD P5 87718 1292,33 122,757 125,427 -2,670 0,126 1,000 0,000
HONDA AUTOMOBILE THAILAND CO LTD P5 12 1327,42 125,417 127,030 -1,613 0,000 1,000 0,000
HONDA TURKIYE AS P5 497 1367,32 130,599 128,854 1,745 0,200 1,000 0,000
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P5 42967 1502,68 134,341 135,040 -0,699 0,043 1,000 0,000
HYUNDAI MOTOR COMPANY P6 145300 1402,69 114,279 130,470 -16,197 0,000 1,000 0,006
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SA- NAYI VE TICARET AS P6 161170 1060,81 116,553 114,846 1,706 0,000 1,000 0,001
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P6 218567 1432,92 136,500 131,852 4,644 0,000 1,000 0,004
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH P6 2205 1501,39 144,088 134,981 9,107 0,000 1,000 0,000
ITALDESIGN GIU- GIARO SPA DMD 1 1625,00 287,000 0,000 1,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P12/ND 227361 1981,10 155,414 178,025 -22,617 0,037 1,000 0,006
KIA MOTORS CORPORATION P7 331126 1294,67 114,242 125,534 -11,299 0,000 1,000 0,007
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P7 151023 1431,15 136,109 131,771 4,334 0,000 1,000 0,004
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB DMD 1 1483,00 381,000 0,000 1,000
KTM-SPORTMO- TORCYCLE AG DMD 60 890,00 197,200 0,000 1,000
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 953 1286,15 215,534 0,000 1,000
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI

SPA

D 1420 1810,61 336,404 315,000 21,404 0,000 1,000 0,000
LONDON EV COMPANY DMD 33 2302,88 28,545 0,000 1,000
LOTUS CARS LIMITED D 687 1158,64 207,897 225,000 -17,103 0,000 1,000 0,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P11/ND 85918 1227,81 124,668 123,114 1,554 0,000 1,000 0,000
MAHINDRA & MA- HINDRA LTD D 1043 1419,14 158,123 171,000 -12,877 0,000 1,000 0,000
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P11/ND 14025 968,48 104,549 123,114 -18,565 0,000 1,000 0,000
MASERATI SPA D 7192 2131,48 218,326 239,000 -20,701 0,000 1,000 0,027
MAZDA MOTOR CORPORATION P13 224027 1 337,55 134,325 127,493 6,832 0,196 1,000 0,000
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 986 1516,66 251,133 265,000 -13,867 0,000 1,000 0,000
MERCEDES-AMG

GMBH

P2 3382 1702,64 252,533 144,178 108,355 0,000 1,000 0,000
MG MOTOR UK LIMITED D 8974 P1305,

06

133,461 146,000 -12,539 0,000 1,000 0,000
MICRO-VETT SRL DMD 1 1367,00 0,000 0,000 1,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P8 93803 1605,87 128,699 139,756 -11,057 0,000 1,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P8 1823 1506,39 134,607 135,209 -0,602 0,000 1,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTH P8 34410 929,90 99,856 108,864 -9,008 0,000 1,000 0,000
MORGAN TECHNOLOGIES LTD DMD 427 1081,44 194,419 0,000 1,000
NISSAN INTERNATIONAL SA 478323 1369,89 115,098 128,971 -13,873 0,000 1,000 0,000
NOBLE AUTOMOTIVE LTD D 3 1416,00 336,333 338,000 -1,667 0,000 1,000 0,000
ADAM OPEL GMBH P9 28237 1340,68 122,002 127,636 -5,644 0,000 1,000 0,010
OPEL AUTOMOBILE GMBH P9 834250 1310,00 125,586 126,234 -0,648 0,005 1,000 0,000
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 2 1489,00 343,000 0,000 1,000
PGO AUTOMOBILES DMD 9 1163,89 169,000 0,000 1,000
DR ING HCF PORSCHE AG P14 63874 1855,42 181,861 151,160 30,701 0,145 1,000 0,000
PSA AUTOMOBILES SA P9 46177 1526,33 120,427 136,121 -15,694 0,000 1,000 0,000
RENAULT SAS P10 1247559 1314,05 110,494 126,419 -15,926 0,000 1,000 0,001
RENAULT TRUCKS DMD 96 2185,65 182,188 0,000 1,000
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 606 2570,57 327,853 183,842 144,011 0,000 1,000 0,000
SEAT SA P14 436731 1273,55 117,468 124,569 -7,101 0,000 1,000 0,000
SECMA SAS DMD 43 683,14 133,233 0,000 1,000
SKODA AUTO AS P14 688387 1324,22 117,110 126,884 -9,779 0,075 1,000 0,005
SSANGYONG MOTOR COMPANY ND 14372 1664,63 164,017 167,573 -3,556 0,000 1,000 0,000
SUBARU CORPORATION ND 32371 1580,98 160,843 164,616 -3,773 0,000 1,000 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION P11/ND 120434 979,50 109,573 123,114 -13,541 0,000 1,000 0,000
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P11/ND 17534 883,68 98,545 123,114 -24,569 0,000 1,000 0,000
TECNO MECCANICA IMOLA SPA DMD 2 712,00 0,000 0,000 1,000
TESLA MOTORS LTD 19017 2331,98 0,000 172,939 -172,93

39

0,000 1,000 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P13 734897 1341,77 102,128 127,686 -25,558 0,000 1,000 0,000
VOLKSWAGEN AG P14 1666765 1410,03 119,790 130,806 -11,017 0,000 1,000 0,001
VOLVO CAR CORPORATION 288764 1759,24 132,233 146,765 -14,532 0,000 1,000 0,000

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające zinnowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
BMW GROUP P1 978643 1589,64 126,123 139,014 -12,891 0,263 1,000 0,000
DAIM

LER AG

P2 932 569 1 601,53 133,380 139,557 - 6,178 0,779 1,000 0,001
FCA ITALY SPA P3 951967 1279,69 124,430 124,849 -0,419 0,003 1,000 0,000
FORD-WERKE

GMBH

P4 989942 1411,34 127,464 130,866 -3,415 0,013 1,035 0,013
HONDA MOTOR EUROPE LTD P5 131200 1361,51 126,581 128,588 -2,007 0,099 1,000 0,000
HYUNDAI P6 527242 1311,13 124,310 126,286 -1,980 0,000 1,000 0,004
KIA P7 482149 1337,42 121,092 127,487 -6,400 0,000 1,000 0,005
MITSUBISHI MOTORS P8 130036 1425,60 121,150 131,517 -10,367 0,000 1,000 0,000
PSA-OPEL P9 2518068 1269,33 113,926 124,376 -10,451 0,001 0,997 0,001
RENAULT P10 1634139 1279,77 112,541 124,853 -12,313 0,000 1,000 0,001
SUZUKI POOL P11/ND 237911 1061,46 113,916 123,114 -9,199 0,000 1,000 0,001
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P12/ND 227361 1981,10 155,414 178,025 -22,617 0,037 1,000 0,006
TOYOTA-MAZDA P13 958924 1340,78 109,650 127,641 -17,991 0,046 1,000 0,000
VW GROUP PC P14 3548716 1414,82 121,849 131,025 -9,176 0,017 1,000 0,000

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2018 (drobny producent).

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 przyznano odstępstwo na rok kalendarzowy 2018 (producent niszowy).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2018 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średnie indywidualne poziomy emisji CO2" (g CO2/km) oznaczają średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H),

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I). Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 392,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od którego odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korygujący obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); AC2 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 poszczególnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Margines błędu
ALFA ROMEO SPA 3 1616,00 122,667 161,013 -38,346 0,000 0,000
ALKE SRL DMD 34 1096,65 0,000 0,000
JIANGSU AOXIN NEW ENERGY AUTOMOBILE CO LTD DMD 3 1171,67 0,000 0,000
AUDI AG P8 1 237 1700,40 132,193 168,862 -36,669 0,000 0,000
AUDI SPORT GMBH P8 4 1585,00 192,000 158,130 33,870 0,000 0,000
AUTOMOBILES CITROËN P10 156 785 1638,78 132,161 163,131 -30,970 0,000 0,000
AUTOMOBILES PEUGEOT P10 176 718 1675,98 134,975 166,591 -31,616 0,000 0,000
AVTOVAZ JSC P7 326 1283,71 216,890 130,110 86,780 0,000 0,000
BEE BEE AUTOMOTIVE DMD 1 755,00 0,000 0,000
BLUECAR SAS DMD 5 1325,00 0,000 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG DMD 142 1933,20 161,000 0,000
BMW M GMBH DMD 163 2066,35 167,742 0,000
FCA US LLC P2 4 1681,50 147,250 167,104 -19,854 0,000 0,000
CNG- TECHNIK GMBH P3 5 1714,40 141,800 170,164 -28,364 0,000 0,000
AUTOMOBILE DACIA SA P7 30 544 1270,26 119,307 128,859 -9,552 0,000 0,000
DAIMLER AG P1 152 530 2151,97 187,662 210,858 -23,199 0,000 0,003
DFSK MOTOR CO LTD DMD 505 1259,47 182,531 0,000
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 23 1204,70 0,000 0,000
FCA ITALY SPA P2 143 455 1681,92 149,882 167,143 -17,261 0,000 0,000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P3 44 561 2277,28 216,090 222,512 -6,422 0,000 0,000
FORD MOTOR COMPANY P3 308 2196,27 208,519 214,978 -6,459 0,000 0,000
FORD-WERKE GMBH P3 250 171 1982,08 161,564 195,058 -33,495 0,000 0,001
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION P1 564 2089,22 243,333 205,022 38,311 0,000 0,000
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC P4 364 1884,77 176,225 186,008 -9,783 0,000 0,000
GONOW AUTO CO LTD D 12 991,25 160,167 175,000 -14,833 0,000 0,000
GOUPIL INDUSTRIE SA DMD 477 1090,22 0,000 0,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 193 1938,99 243,202 0,000
HONDA MOTOR CO. LTD DMD 13 1439,54 133,154 0,000
HYUNDAI MOTOR COMPANY P9 2 061 2296,79 212,560 224,326 -11,766 0,000 0,000
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE P9 30 999,67 112,800 103,694 9,106 0,000 0,000
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P9 48 1414,23 111,229 142,248 -31,019 0,000 0,000
ISUZU MOTORS LIMITED 12 572 2064,51 195,424 202,724 -7,300 0,000 0,000
IVECO SPA 20 117 2423,87 203,975 236,145 -32,170 0,000 0,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITED 1 610 2325,62 188,3 227,007 -38,737 0,000 0,030
KIA MOTORS CORPORATION P5 1 076 1467,89 122,808 147,239 -24,431 0,000 0,000
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P5 316 1397,71 122,801 140,712 -17,911 0,000 0,000
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 5 1250,60 214,200 0,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD DMD 2 1509,66 111,000 0,000
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 206 1899,05 207,782 0,000
MAN TRUCK & BUS AG P8 4 999 2208,39 200,974 216,105 -15,131 0,000 0,000
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 60 1508,28 142,800 0,000
MFTBC P1 103 2475,15 238,379 240,914 -2,535 0,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P6/D 423 1840,39 176,934 190,000 -13,066 0,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P6/D 2 1765,00 167,500 190,000 -22,500 0,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTH P6/D 15 645 1934,39 187,475 190,000 -2,525 0,000 0,000
NISSAN INTERNATIONAL SA 50 758 1899,13 162,292 187,344 -25,058 0,000 0,006
ADAM OPEL GMBH 16 896 1509,68 142,775 151,125 -8,355 0,000 0,005
OPEL AUTOMOBILE GMBH P10 63 580 1870,26 168,492 184,659 -16,190 0,000 0,023
PIAGGIO & C SPA D 3 528 1096,22 150,196 155,000 -4,804 0,000 0,000
DR ING HCF PORSCHE AG P8 35 1910,71 179,886 188,421 -8,535 0,000 0,000
PSA AUTOMOBILES SA P10 8 675 1428,54 112,147 143,579 -31,432 0,000 0,000
RENAULT SAS P7 232 645 1741,78 149,397 172,710 -23,314 0,000 0,001
RENAULT TRUCKS 8 439 2326,70 208,896 227,108 -18,212 0,000 0,000
ROMANITAL SRL DMD 56 1259,20 155,000 0,000
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD DMD 171 2178,66 246,988 0,000
SEAT SA P8 172 1183,85 107,256 120,823 -13,567 0,000 0,000
SKODA AUTO AS P8 3 924 1261,69 112,210 128,062 -15,852 0,000 0,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 1 088 2104,94 202,024 210,000 -7,976 0,000 0,000
STREETSCOOTER GMBH DMD 14 1588,86 0,000 0,000
SUBARU CORPORATION DMD 28 1609,75 156,714 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION DMD 9 1083,33 131,000 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 40 369 1923,84 166,188 189,642 -23,456 0,000 0,002
UAZ DMD 1 2070,00 287,000 0,000
UNIVERS VE HELEM DMD 10 1062,00 0,000 0,000
VOLKSWAGEN AG P8 202 567 1911,00 164,161 188,448 -24,287 0,000 0,000
VOLVO CAR CORPORATION DMD 394 1669,99 118,863 0,000

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające zinnowacji ekologicznych Margines błędu
DAIMLER P1 153 197 2151,96 187,901 210,857 -22,959 0,000 0,003
FCA ITALY SPA P2 143 459 1681,92 149,882 167,143 -17,261 0,000 0,000
FORD-WERKE GMBH P3 295 045 2026,89 169,848 199,226 -29,378 0,000 0,000
GROUPE PSA P10 405 758 1686,76 138,652 167,593 -28,942 0,000 0,001
HYUNDAI P9 2 139 2258,80 208,887 220,793 -11,906 0,000 0,000
KIA P5 1 392 1451,96 122,806 145,757 -22,951 0,000 0,000
MITSUBISHI MOTORS P6/D 16 070 1931,89 187,195 190,000 -2,805 0,000 0,000
RENAULT P7 263 515 1686,56 145,993 167,575 -21,582 0,000 0,000
VOLKSWAGEN GROUP LCV P8 212 938 1904,20 163,839 187,815 -23,976 0,000 0,000

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2018 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2018 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średnie indywidualne poziomy emisji CO2" (g CO2/km) oznaczają średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach, oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 510/2011 i przy M0 równym 1 766,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 2 ust. 4, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od którego odejmuje się margines błędu określony w kolumnie I.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości od poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 10a ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 293/2012 11 .

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); AC2 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).
6 Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (Ue) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1).
7 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
8 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
9 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
10 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/344 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.62.12) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 marca 2022 r.
11 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 293/2012 z dnia 3 kwietnia 2012 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 98 z 4.4.2012, s. 1).

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.227.37

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2020/1035 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
Data aktu: 03/06/2020
Data ogłoszenia: 16/07/2020