W dniu 15 czerwca 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której Google, LLC ("Google") przejmie, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wyłączną kontrolę nad przedsiębiorstwem Fitbit, Inc. ("Fitbit") w drodze zakupu akcji ("proponowana transakcja").W dniu 8 lipca 2020 r. dopuściłem Privacy International jako zainteresowaną stronę trzecią na podstawie art. 18 ust. 4 zdanie drugie rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, art. 11 lit. c) i art. 16 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 3 i art. 5 decyzji 2011/695/UE.
W dniu 4 sierpnia 2020 r. Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw ("decyzja na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)").
W dniu 21 sierpnia 2020 r. przedsiębiorstwo Google przedstawiło pisemne uwagi dotyczące decyzji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c).
W dniu 2 września 2020 r. dopuściłem Europejską Organizację Konsumentów (BEUC) jako zainteresowaną stronę trzecią.
W dniach 22 września i 16 października 2020 r. Komisja i Google uzgodniły, że termin przeprowadzenia przez Komisję dochodzenia zostanie przedłużony łącznie o 15 dni roboczych na podstawie art. 10 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
W celu rozwiązania stwierdzonych przez Komisję problemów w zakresie konkurencji w dniu 28 września 2020 r. przedsiębiorstwo Google przedstawiło zobowiązania zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
W dniu 29 września 2020 r. Komisja rozpoczęła test rynku w odniesieniu do wspomnianych zobowiązań. Komisja przekazała Google'owi szczegółowe informacje zwrotne na temat wyniku testu rynku w drodze kilku rozmów zdalnych w październiku i na początku listopada 2020 r.
W dniu 4 listopada 2020 r. przedsiębiorstwo Google przedstawiło, na podstawie art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, zmienione zobowiązania.
W rezultacie w projekcie decyzji uznaje się, że planowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG, pod warunkiem pełnego przestrzegania zmienionych zobowiązań.
Podsumowując, uznaję, że w niniejszym postępowaniu przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych stron.
Bruksela, 4 grudnia 2020 r.
1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1) ("rozporządzenie wykonawcze do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").