1 Dz.U. C 303 z 19.8.2016, s. 54.
2 Dz.U. C 125 z 21.4.2017, s. 10, pkt 3.9.
3 C. Degryse, Digitalisation of the economy and its impact on labour markets [Cyfryzacja gospodarki i jej wpływ na rynki pracy], dokument roboczy, luty 2016 r., s. 7.
4 Dz.U. C 303 z 19.8.2016, s. 54; Dz.U. C 283 z 10.8.2018, s. 39; Dz.U. C 81 z 2.3.2018, s. 145; Dz.U. C 125 z 21.4.2017, s. 10; Dz.U. C 237 z 6.7.2018, s. 1; Dz.U. C 75 z 10.3.2017, s. 33.
5 OECD Employment Outlook 2019 [Perspektywy zatrudnienia na rok 2019], s. 55.
6 Z. Kilhoffer et. al., Study to gather evidence on the working conditions of platform workers [Badanie służące zebraniu informacji na temat warunków pracy osób pracujących za pośrednictwem platform internetowych], grudzień 2019 r., s. 45.
7 Tamże, s. 47.
8 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 48.
9 2015 r.: wartości w wysokości 28,1 mld EUR i 3,6 mld EUR, za Z. Kilhoffer, op.cit., s. 48.
10 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 15.
11 Eurofound 2018, Employment and working conditions of selected types of platform work [Zatrudnienie i warunki pracy wybranych rodzajów pracy za pośrednictwem platform internetowych], s. 9.
12 Tamże, s. 15.
13 MOP, Policy responses to new forms of work. International governance of digital labour platforms [Środki polityczne w odniesieniu do nowych form pracy. Międzynarodowe zarządzanie platformami pracy], kwiecień 2019 r.
14 Zob. przypis 1.
15 Zob. przypis 1.
16 Komunikat Komisji "Europejski program na rzecz gospodarki dzielenia się", COM(2016) 356 final.
17 EU-OSHA 2017 Protecting Workers in the Online Platform Economy. An overview of regulatory and policy developments in the EU [Ochrona pracowników w gospodarce platform internetowych: przegląd zmian przepisów i strategii politycznych w UE].
18 Dz.U. C 283 z 10.8.2018, s. 39, pkt 3.4.
19 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 48-98.
20 COLLEEM (COLLaborative Economy and Employment - Gospodarka współpracy i zatrudnienie). Zob.: Komisja Europejska, Platform Workers in Europe [Osoby pracujące za pośrednictwem platform internetowych w Europie], 2018, s. 4.
21 Komisja Europejska, Europejski program na rzecz gospodarki dzielenia się, 2016 r., s. 11-13.
22 Dz.U. C 75 z 10.3.2017, s. 33, pkt 4.4.2.
23 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 227.
24 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 85.
25 Orzeczenie Sądu Najwyższego nr 1663/2020 (Włochy) i nr 17-20.079 z 28 listopada 2018 r. (Francja).
26 Między innymi w konwencji nr 102 z 1952 r. wraz z późniejszymi dostosowaniami.
27 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 125-176.
28 Chociaż autorzy klasyfikują rokowania zbiorowe jako instrumenty miękkie, to faktem jest, że w wielu państwach członkowskich układy zbiorowe mają moc prawną i są zaliczane do twardych instrumentów.
29 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 107.
30 Dz.U. C 75 z 10.3.2017, s. 34, pkt 1.4 oraz Dz.U. C 283 z 10.8.2018, s. 39, pkt 5.1.2.
31 Z. Kilhoffer, op. cit., s. 227.
32 MOP, op. cit.
33 MOP, Globalna Komisja ds. Przyszłości Pracy Work For a Brighter Future [Praca na rzecz lepszej przyszłości], Genewa, 2019 r.
34 Dz.U. C 125 z 21.4.2017, s. 10, pkt 3.9.
35 Dz.U. C 458 z 19.12.2014, s. 43.
36 OECD, Employment Outlook 2019 [Perspektywy zatrudnienia na 2019 r.], s. 32-36.
37 ETUI, 2019 r., dokument roboczy 2019.10, edycja: Isabelle Daugareilh, Christophe Degryse i Philippe Pochet, The platform economy and Social law: Key issues in comparative perspective, s. 57.
38 Zob. opinia ECO/500 "Podatki w gospodarce współpracy - obowiązki sprawozdawcze", przyjęta w lipcu 2020 r. (Dz.U. C 364 z 28.10.2020, s. 62).
39 Dz.U. C 458 z 19.12.2014, s. 43.
40 Zob. przypis 1.