Sprawa T-583/20: Skarga wniesiona w dniu 23 września 2020 r. - Italia Wanbao-ACC/Komisja.

Skarga wniesiona w dniu 23 września 2020 r. - Italia Wanbao-ACC/Komisja
(Sprawa T-583/20)

Język postępowania: włoski

(2020/C 378/52)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2020 r.)

Strony

Strona skarżąca: Italia Wanbao-ACC Srl (Borgo Vabelluna, Włochy) (przedstawiciele: adwokaci P. Ferrari i F. Fili)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o:

Tytułem żądania głównego
Stwierdzenie nieważności decyzji Komisji Europejskiej z dnia 15 maja 2020 r, sprawa M.8947, Nidec/Whirlpool (Embraco Business), C(2020) 3118 final, opublikowanej w dniu 14 lipca 2020 r. (zwanej dalej "decyzją 2").
Tytułem żądania ewentualnego
Stwierdzenie nieważności decyzji 2 w części, w której nakazuje odstąpienie od zakazu ponownego przejęcia w rozumieniu pkt 5 zobowiązań w odniesieniu do aktywów, patentów, praw własności intelektualnej i know-how, praw do technologii, projektów dotyczących rozwoju, umów i stosunków z klientami i dostawcami, wykazów klientów, innych danych, informacji i pracowników związanych z wersją VSD gamy Delta.
W każdym wypadku
Obciążenie Komisji kosztami niniejszego postępowania.
Podjęcie wszelkich innych środków, jakie Trybunał uzna za stosowne.

Zarzuty i główne argumenty

Niniejsza skarga dotyczy decyzji Komisji z dnia 15 maja 2019 r. usuwającej warunek "wykluczający ponowne przejęcie" spośród warunków dotyczących przejęcia przez Nidec Corporation kontroli nad sektorem sprężarek chłodniczych należącym do Whirlpool Corporation [sprawa M.8947 - Nidec/Whirlpool (EMBRACO BUSINESS)], który to warunek przewidziano w decyzji z dnia 12 kwietnia 2019 r. uznającej koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym, lecz poddając to uznanie pewnym warunkom.

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.

1.
Zarzuty pierwszy i drugi dotyczące błędnego zastosowania i interpretacji przepisów prawnych, a także przeinaczenia dowodów
Skarżąca podnosi w tym względzie, że zmiana zobowiązań strukturalnych, takich jak rozpatrywane w niniejszej sprawie, może zostać zatwierdzona przez Komisję wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, to znaczy kiedy mają miejsce zmiany sytuacji rynkowej (i) o istotnej wadze, (ii) mające stały charakter oraz (iii) nieprzewidywalne. Ponadto (iv) przestał istnieć problem z zakresu konkurencji, który spowodował przyjęcie zobowiązań. Warunki wskazane w ppkt (i)-(iv) są łączne. Tymczasem żaden z tych warunków nie jest spełniony w niniejszej sprawie.
W odniesieniu do warunku dotyczącego istotnej wagi, o którym mowa w ppkt (i) oraz w odniesieniu do ustania problemów z zakresu konkurencji związanych z przyjęciem zobowiązań, o którym mowa w ppkt (iv), analiza dowodów przeprowadzona przez Komisję okazuje się, zdaniem skarżącej, zupełnie przeinaczona, a interpretacja oraz ocena tych dowodów oczywiście pozbawiona sensu.
2.
Zarzuty trzeci i czwarty dotyczące niewystarczającego charakteru postępowania dowodowego i niewystarczającego uzasadnienia oraz sprzeczności z wcześniejszymi decyzjami.
Skarżąca podnosi w tym względzie, że zawarta w decyzji analiza udziałów w rynku koncentruje się jedynie na danych dotyczących ilości, a zupełnie nie uwzględnia danych dotyczących wartości. Taka postawa nie tylko prowadzi do częściowej analizy, ale wydaje się również sprzeczna z decyzją Komisji z dnia 12 kwietnia 2019 r., sprawa M.8947, C(2019) 2734 final.
Skarżąca podnosi także, nadal w odniesieniu do danych dotyczących udziałów w rynku, że ponadto, iż decyzja 2 opiera się wyłącznie na oszacowaniach przedstawionych przez Nidec, to znaczy jedyny podmiot gospodarczy na rynku, który jest zresztą bezpośrednio zainteresowaną stroną. Komisja powinna była co najmniej zgromadzić dane również od innych podmiotów gospodarczych (poprzez żądania udzielenia informacji, tak zwane "testy rynkowe").

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.378.41

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Sprawa T-583/20: Skarga wniesiona w dniu 23 września 2020 r. - Italia Wanbao-ACC/Komisja.
Data aktu: 09/11/2020
Data ogłoszenia: 09/11/2020