(Sprawy połączone T-339/16, T-352/16 i T-391/16) 1 Środowisko naturalne - Rozporządzenie (UE) 2016/646 - Emisja zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 6) - Określenie nieprzekraczalnych wartości (NTE) dla emisji tlenków azotu podczas badań w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) - Skarga o stwierdzenie nieważności - Uprawnienia lokalnego organu ochrony środowiska do ograniczenia ruchu niektórych pojazdów - Bezpośrednie oddziaływanie - Dopuszczalność - Brak kompetencji Komisji - Przestrzeganie norm prawnych wyższego rzędu - Dostosowanie w czasie skutków stwierdzenia nieważności - Odpowiedzialność pozaumowna - Naprawienie zarzucanej szkody wizerunkowej i szkody wynikającej z naruszenia dobrego imienia
(2019/C 82/48)
Języki postępowania: hiszpański i francuski
(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2019 r.)
Strony
Strona skarżąca w sprawie T-339/16: Ville de Paris (miasto Paryż, Francja) (przedstawiciel: J. Assous, adwokat)
Strona skarżąca w sprawie T-352/16: Ville de Bruxelles (miasto Bruksela, Belgia) (przedstawiciele: M. Uyttendaele i S. Kaisergruber, adwokaci)
Strona skarżąca w sprawie T-391/16: Ayuntamiento de Madrid (miasto Madryt, Hiszpania) (przedstawiciel: F. Zunzunegui Pastor, adwokat)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: A. C. Becker, E. Sanfrutos Cano i J.-F. Brakeland, pełnomocnicy)
Przedmiot
Po pierwsze, oparte na art. 263 TFUE żądania stwierdzenia nieważności rozporządzenia Komisji (UE) 2016/646 z dnia 20 kwietnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 692/2008 w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 6) (Dz.U. 2016, L 109, s. 1), a po drugie, oparte na art. 268 TFUE żądanie naprawienia szkody, którą miasto Paryż miało ponieść w wyniku przyjęcia tego rozporządzenia.
Sentencja