Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego analityka gospodarczego (grupa zaszeregowania AD 15) - Zatrudnienie na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników - COM/2012/10326.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego analityka gospodarczego (grupa zaszeregowania AD 15)

Zatrudnienie na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników COM/2012/10326

(2012/C 53 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 lutego 2012 r.)

Komisja Europejska poszukuje głównego analityka gospodarczego.

Reprezentujemy

Główny analityk gospodarczy odgrywa czołową rolę we wprowadzaniu w życie unijnych polityk nadzoru gospodarczego i budżetowego, pełniąc funkcję gwaranta jednolitego stosowania reguł, działań następczych z zastosowaniem metodyki analitycznej oraz spójności z precedensami.

Główny analityk gospodarczy zostanie zatrudniony jako główny doradca w grupie zaszeregowania AD 15. Analityk zostaje zatrudniony na czas określony, w tym przypadku na trzy lata, z możliwością jednokrotnego przedłużenia umowy o nie więcej niż dwa kolejne lata.

Stanowisko głównego analityka gospodarczego będzie administracyjnie powiązane z wiceprzewodniczącym odpowiedzialnym za sprawy gospodarcze i monetarne oraz euro. W swojej codziennej pracy analityk będzie podlegać szefowi gabinetu wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za sprawy gospodarcze i monetarne oraz euro.

Oferujemy

Oferujemy pracę na stanowisku głównego analityka gospodarczego, którego zadaniem będzie:

zapewnianie - w ramach art. 7 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 27 października 2011 r. w sprawie wiceprzewodniczącego odpowiedzialnego za sprawy gospodarcze i monetarne oraz euro - szczegółowych informacji zwrotnych na temat projektów dokumentów roboczych służb Komisji oraz innych analitycznych dokumentów towarzyszących ("dokumenty w ramach analizy przygotowawczej"), a także przyszłych decyzji Komisji ("aktów") dotyczących nadzoru budżetowego państw członkowskich, zdefiniowanych jako dokumenty sporządzane w kontekście funkcji zapobiegawczej i naprawczej paktu stabilności i wzrostu oraz rozporządzeń przewidujących wzmocnienie koordynacji i nadzoru dyscypliny budżetowej państw członkowskich w strefie euro,

w tym względzie analityk będzie miał obowiązek:

a)
kontrolować projekty aktów i dokumenty w ramach analizy przygotowawczej, szczególnie pod kątem jednolitego stosowania reguł, metodyki działań następczych oraz spójności z precedensami;
b)
kontrolować spójność projektów aktów z odpowiednimi dokumentami w ramach analizy przygotowawczej,
składać regularne sprawozdania wiceprzewodniczącemu odpowiedzialnemu za sprawy gospodarcze i monetarne oraz euro, jego szefowi gabinetu, dyrektorowi generalnemu Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych oraz zastępcy dyrektora generalnego właściwemu ds. nadzoru gospodarczego i budżetowego państw członkowskich UE ze swoich ustaleń w odniesieniu do jednolitego stosowania reguł, metodyki analitycznej oraz spójności z precedensami, a także wydawać w związku z tym zalecenia dotyczące ulepszenia metodyki.

Główny analityk gospodarczy otrzyma wsparcie personalne w postaci 4 pracowników AD i 2 asystentów w pełnym wymiarze godzin, zapewniających wsparcie sekretarskie lub administracyjne.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

doskonałą znajomością zagadnień gospodarczych, monetarnych i finansowych oraz kompetencjami w tym zakresie,
dogłębną wiedzą na temat międzynarodowych stosunków gospodarczych i finansowych, stabilności finansowej i spraw monetarnych, jak również mechanizmów UE dotyczących dostarczania środków finansowych i zarządzania finansami,
znakomitymi umiejętnościami w zakresie zarządzania oraz solidnym doświadczeniem w zakresie nadzorowania zespołów i ich koordynacji,
solidnym doświadczeniem w zakresie reprezentacji i negocjacji,
dobrą znajomością procedur administracyjnych Komisji,
bardzo dobrą umiejętnością oceny sytuacji politycznej, formułowania strategicznych poglądów oraz wysuwania nowych idei i ich realizacji.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne):

1)
być obywatelem jednego z państw członkowskich UE;
2)
posiadać:
a)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów; lub
b)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;
3)
posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) lub na stanowisku obejmującym doradztwo w zakresie polityki na wysokim szczeblu(2);
4)
biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej określonych w art. 1 rozporządzenia nr 1 z 1958 r.(3) oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;
5)
być w stanie pełnić obowiązki analityka przez cały 3-letni okres umowy przed osiągnięciem wieku emerytalnego, który dla pracowników Unii Europejskiej zatrudnionych na czas określony rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym osoba ta osiąga wiek 65 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Główny analityk gospodarczy zajmuje stanowisko głównego doradcy i zostaje powołany przez Komisję w grupie zaszeregowania AD 15 na okres 3 lat, który może zostać przedłożony jednokrotnie o nie więcej niż 2 lata.

Główny analityk gospodarczy zostanie powołany przez Komisję Europejską zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również: Compilation Document on Senior Officials Policy(4)). W toku procedury wyboru Komisję Europejską wspierać będą doradcy zewnętrzni, w tym międzynarodowej sławy eksperci w dziedzinie koordynacji i nadzoru polityk gospodarczych i budżetowych państw członkowskich.

W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, biorą przed rozmową udział w trwających jeden dzień testach, przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników w odniesieniu do pracowników zatrudnionych na czas określony, zajmujących stanowisko równoważne podstawowemu stanowisku głównego doradcy Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 15.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia sześciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Bruksela.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(5). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie są przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o przebiegu procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Procedura rekrutacyjna, w tym korespondencja z komisjami selekcyjnymi w czasie trwania procedury rekrutacyjnej, będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(6).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(7)z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: H-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 22 marca 2012 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić, przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, w trakcie których zajmowali się doradztwem na wysokim szczeblu, nazwę zajmowanego stanowiska i szczegółowy zakres obowiązków.

(3) Dz.U. 17 z 6.10.1958, s. 385/58.

(4)http://ec.europa.eu/civil_service/docs/official_policy_en.pdf

(5) Termin rejestracji upływa dnia 22 marca 2012 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(6) Komisje selekcyjne zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.

(7) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat - COM/2012/10326, SC11 08/30, 1049 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGÏE.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2012.53A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego analityka gospodarczego (grupa zaszeregowania AD 15) - Zatrudnienie na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników - COM/2012/10326.
Data aktu: 23/02/2012
Data ogłoszenia: 23/02/2012