(2005/C 75 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 24 marca 2005 r.)
Centrum Tłumaczeń dla Organów Unii Europejskiej z siedzibą w Luksemburgu jest niezależnym organem ustanowionym na mocy rozporządzenia Rady nr 2965/94 z dnia 28 listopada 1994 r., ostatnio zmienionego rozporządzeniem Rady nr 1645/2003 z dnia 18 czerwca 2003 r. Centrum poszukuje kandydatów na obsadzenie następującego stanowiska:
DYREKTOR (k/m)
Centrum
Misją Centrum jest zaspokajanie potrzeb w zakresie tłumaczeń zdecentralizowanych organów wspólnotowych oraz instytucji i organów, które zawarły z nim dobrowolną umowę. Jego misja ma również wymiar międzyinstytucjonalny na szczeblu UE. Centrum bierze udział w pracach Międzyinstytucjonalnego Komitetu ds. Tłumaczeń Pisemnych i Ustnych jako pełnoprawny członek. Komitet ten ma na celu promowanie współpracy między służbami w oparciu o zasadę pomocniczości, racjonalizację metod pracy oraz przyczynianie się do osiągania korzyści skali w dziedzinie tłumaczeń.
Centrum posiada Zarząd, w skład którego wchodzą: po jednym przedstawicielu z każdego Państwa Członkowskiego, z każdej instytucji, organu lub podmiotu, które zawarły z Centrum umowę o współpracy, oraz dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej. Zarządowi przewodniczy jeden z przedstawicieli Komisji. W roku budżetowym 2005 Centrum dysponuje budżetem w wysokości ok. 28 mln EUR oraz zatwierdzoną liczbą 181etatów.
Od 2003 r. Centrum jest członkiem Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością.
Centrum jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans w odniesieniu do zatrudnienia.
Mianowanie na stanowisko
Dyrektor jest mianowany przez Zarząd na okres pięciu lat na podstawie listy kandydatów przedstawionej przez Komisję Europejską. Jego kadencja może być odnowiona.
Zakres obowiązków
Dyrektor jest odpowiedzialny za wypełnianie następujących zadań:
– kierowanie Centrum i wdrażanie decyzji Zarządu;
– opracowanie strategii Centrum i jego programu prac, zgodnie z decyzjami Zarządu;
– efektywne reprezentowanie Centrum na najwyższym szczeblu w kontaktach z instytucjami i organami Unii Europejskiej, jak również uczestniczenie w tworzeniu wizerunku Centrum;
– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności w zakresie kierowania personelem Centrum;
– przygotowanie prac Zarządu oraz zdawanie sprawy Zarządowi z wypełniania powierzonych obowiązków; sporządzanie preliminarza dochodów i wydatków Centrum oraz rocznego sprawozdania z działalności, które przekazywane są Zarządowi do zatwierdzenia;
– sprawowanie ogólnej odpowiedzialności za sprawy finansowe Centrum, zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich.
Kwalifikacje
Kandydaci winni spełniać wszystkie poniższe warunki:
– posiadać obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej i w pełni korzystać z praw obywatelskich;
– posiadać ukończone studia wyższe, potwierdzone świadectwem ukończenia studiów;
– wykazać minimum 15 lat doświadczenia zawodowego (liczone od momentu uzyskania dyplomu ukończenia studiów), z czego co najmniej pięć lat na stanowisku obejmującym odpowiedzialność za kierowanie personelem i za sprawy finansowe;
– posiadać biegłą znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalającą znajomość co najmniej jednego innego języka urzędowego UE. Znajomość innych języków urzędowych UE będzie dodatkowym atutem. Językami roboczymi Centrum są języki angielski i francuski;
– posiadać zadowalającą wiedzę na temat międzyinstytucjonalnych ram Unii Europejskiej;
– posiadać umiejętność kierowania organizacją wspólnotową oraz motywowania jej pracowników;
– posiadać umiejętność współdziałania oraz prowadzenia negocjacji na najwyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Wspólnoty Europejskiej oraz władzami publicznymi;
– dawać gwarancje moralności i niezależności niezbędne do pełnienia obowiązków związanych ze stanowiskiem;
– dodatkowym atutem będzie wiedza w dziedzinie lingwistyki.
Warunki zatrudnienia
Dyrektor podlega przepisom rozporządzeń regulujących warunki zatrudnienia pracowników Centrum (rozporządzenie Rady (WE) nr 2965/94 z późniejszymi zmianami). W tym kontekście wymagane jest, aby w momencie mianowania kandydat posiadał obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej.
Miejsce zatrudnienia
Luksemburg
Wynagrodzenie
Rekrutacja odbędzie się na poziomie A*14. Wynagrodzenie będzie oparte na skali wynagrodzeń obowiązującej we Wspólnocie. Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym, zwolnione jest natomiast z podatku krajowego.
Zgłoszenia
Zainteresowane osoby winny skorzystać z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej Centrum
(http://www.cdt.eu.int/cdt/ewcm.nsf/vEmList? Openview&lst=ffet-5ywnvl&lstc=ffet-5ywnvm#).
Wypełniony i podpisany formularz, wraz z listem motywacyjnym, życiorysem w języku francuskim lub angielskim oraz kserokopiami dokumentów poświadczających (dyplomów, świadectw pracy lub wszelkich innych dokumentów potwierdzających deklaracje zawarte w formularzu), należy przesłać drogą pocztową. Zalecane jest przesłanie życiorysu w formacie zgodnym z obowiązującym w Unii Europejskiej, który można pobrać ze strony internetowej http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp. Kompletne dossier należy przesłać drogą pocztową, najlepiej listem poleconym najpóźniej do dnia 6 maja 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres:
Monsieur Karl-Johan Lönnroth
Président du conseil d'administration
Centre de traduction des organes de l'Union européenne
(Référence "Directeur")
1, rue du Fort Thüngen
L-1499 Luxembourg
Zgłoszenia przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.
Niedostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów powoduje automatyczne odrzucenie zgłoszenia.
Wstępnie wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną na podstawie porównawczej oceny ich kwalifikacji właściwych dla niniejszego stanowiska.
Ważne informacje dla kandydatów:
– kandydaci powinni posłużyć się formularzem zgłoszeniowym wspomnianym w niniejszym ogłoszeniu;
– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń lub innych formularzy złożonych w ramach wcześniejszych zgłoszeń;
– dokumenty poświadczające nie będą zwracane kandydatom;
– wyłonieni kandydaci, którzy otrzymają propozycję pracy, będą musieli przedstawić oryginały dyplomów, zaświadczeń o ukończonych studiach i świadectw pracy;
– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłoszenie wszelkich zmian w adresie, z zaznaczeniem numeru referencyjnego niniejszego ogłoszenia o naborze.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.75A.1 |
| Rodzaj: | Powiadomienie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora. |
| Data aktu: | 24/03/2005 |
| Data ogłoszenia: | 24/03/2005 |