Nadanie statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

ZARZĄDZENIE Nr 37
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 14 czerwca 2011 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych

Na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (Dz. U. z 2019 r. poz. 662) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT

URZĘDU REJESTRACJI PRODUKTÓW LECZNICZYCH,

WYROBÓW MEDYCZNYCH I PRODUKTÓW BIOBÓJCZYCH
§  1. 
1. 
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, zwanego dalej "Prezesem Urzędu".
2. 
Siedzibą Urzędu jest miasto stołeczne Warszawa.
§  2. 
Prezesa Urzędu, w przypadku czasowej niemożności wykonywania zadań lub w czasie jego nieobecności, zastępuje wyznaczony przez niego Wiceprezes Urzędu.
§  3. 
1. 
W skład Urzędu wchodzą:
1)
departamenty - do realizacji merytorycznych zadań Urzędu;
2)
biura - do realizacji zadań w zakresie obsługi Urzędu;
3) 1
 (uchylony);
4)
samodzielne stanowisko - do realizacji zadań w zakresie audytu wewnętrznego i kontroli.
2. 
Pracami komórek, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, kierują dyrektorzy i ich zastępcy.
3.  2
 (uchylony).
4. 
(uchylony).
§  4. 
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) 3
 (uchylony);
2)
Departament Badań Klinicznych Produktów Leczniczych;
3)
Departament Farmakopei;
3a)
Departament Informacji o Produktach Biobójczych oraz Wyrobach Poddanych Działaniu Produktów Biobójczych;
4)
Departament Informacji o Wyrobach Medycznych;
5)
Departament Inspekcji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych;
6)
Departament Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych;
7)
Departament Nadzoru i Badań Klinicznych Wyrobów Medycznych;
8)
Departament Oceny Dokumentacji i Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych Weterynaryjnych;
9)
(uchylony);
10)
Departament Oceny Dokumentacji Produktów Leczniczych;
11)
Departament Prawny;
12)
Departament Rejestracji i Badań Klinicznych Produktów Leczniczych Weterynaryjnych;
13)
Departament Rejestracji i Oceny Dokumentacji Produktów Biobójczych;
14)
Departament Rejestracji Produktów Leczniczych;
15)
Departament Rejestru i Importu Równoległego Produktów Leczniczych;
16)
(uchylony);
17)
Departament Zmian Porejestracyjnych i Rerejestracji Produktów Leczniczych;
17a) 4
 Departament Współpracy Międzynarodowej;
18)
Biuro Dyrektora Generalnego;
18a) 5
 Biuro Prezesa;
18b) 6
 Biuro Organizacji i Jakości;
18c) 7
 Biuro Informatyki;
19)
Biuro Administracyjno-Gospodarcze;
20)
Biuro Finansowo-Księgowe;
20a)
Samodzielne Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego i Kontroli;
21)
(uchylony);
22)
(uchylony);
23)
(uchylony).
§  5. 
Zakres zadań komórek organizacyjnych Urzędu oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny ustalony przez Prezesa Urzędu.
1 Załącznik § 3 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
2 Załącznik § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
3 Załącznik § 4 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
4 Załącznik § 4 pkt 17a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
5 Załącznik § 4 pkt 18a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
6 Załącznik § 4 pkt 18b dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
7 Załącznik § 4 pkt 18c dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2019.681 t.j.

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
Data aktu: 14/06/2011
Data ogłoszenia: 16/07/2019
Data wejścia w życie: 21/06/2011