ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2020/1589
z dnia 22 lipca 2020 r.
zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie i producentów
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a) i b),
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 określono dane, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie w odniesieniu do nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii po raz pierwszy.
(2) Aby ułatwić dopasowanie danych zgłoszonych w odniesieniu do każdego pojazdu ciężkiego przez państwa członkowskie do danych zgłoszonych przez producentów, państwa członkowskie powinny zgłaszać dodatkowe parametry dotyczące specyfikacji technicznych pojazdów.
(3) Aby umożliwić weryfikację jakości danych zgłaszanych przez producentów pojazdów ciężkich, państwa członkowskie powinny również zgłaszać stopkę ze skrótem kryptograficznym dokumentacji producenta podaną w świadectwie zgodności pojazdu.
(4) W pkt 2 części B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 określono dane, które mają być monitorowane i zgłaszane przez producentów dla każdego nowego pojazdu ciężkiego.
(5) W celu zapewnienia jednolitego zgłaszania informacji dotyczących producentów części, oddzielnych zespołów technicznych lub układów należy dodać odniesienia do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/2400 2 .
(6) Aby umożliwić Komisji weryfikację jakości danych zgłoszonych przez producentów w odniesieniu do emisji CO2 i zużycia paliwa przez dany silnik, producenci powinni również zgłaszać numer homologacji typu silnika.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik I do rozporządzenia (UE) 2018/956,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
1 Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do określania emisji CO 2 i zużycia paliwa przez pojazdy ciężkie i zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE oraz rozporządzenie Komisji (UE) nr 582/2011 (Dz.U. L 349 z 29.12.2017, s. 1).