uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt 1 , w szczególności jego art. 13 ust. 3,
(1) W rozporządzeniu (WE) nr 1831/2003 przewidziano udzielanie zezwoleń na stosowanie dodatków w żywieniu zwierząt oraz określono sposób uzasadniania i procedury udzielania takich zezwoleń.
(2) Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 333/2010 zezwolono na stosowanie preparatu Bacillus subtilis C-3102 (DSM 15544) jako dodatku paszowego dla prosiąt odsadzonych od maciory 2 , rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/2312 - dla loch, prosiąt ssących i psów 3 , rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/1081 -dla tuczników 4 , rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2016/897 - dla kur niosek i ryb ozdobnych 5 , rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/893 - dla kurcząt rzeźnych 6 oraz rozporządzeniem Komisji (UE) nr 184/2011 - dla kurcząt odchowywanych na kury nioski, indyków, podrzędnych gatunków ptaków i innych ptaków ozdobnych i łownych 7 .
(3) Dnia 31 sierpnia 2018 r. przedsiębiorstwo Asahi Calpis Wellness Co. Ltd., reprezentowane w Unii Europejskiej przez Asahi Calpis Wellness Co. Ltd. Europe Representative Office, złożyło wniosek zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003, w którym zaproponowało zmianę minimalnej zawartości dodatku paszowego dla kurcząt rzeźnych z dopuszczalnego stężenia 5 × 108 CFU/kg paszy do stężenia 3 × 108 CFU/kg paszy. Do wniosku dołączono odnośne dane na jego poparcie. Komisja przekazała wniosek do Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności ("Urząd").
(4) W opinii z dnia 22 stycznia 2019 r. 8 Urząd stwierdził, że obniżona minimalna zawartość dodatku paszowego o stężeniu 3 × 108 CFU/kg paszy może być skuteczna u kurcząt rzeźnych. Zdaniem Urzędu nie ma potrzeby wprowadzania szczegółowych wymogów dotyczących monitorowania po wprowadzeniu do obrotu. Urząd zweryfikował również sprawozdanie dotyczące metody analizy dodatku paszowego w paszy, przedłożone przez laboratorium referencyjne ustanowione rozporządzeniem (WE) nr 1831/2003.
(5) W dniu 26 marca 2019 r. przedsiębiorstwo Asahi Calpis Wellness Co. Ltd., reprezentowane w Unii Europejskiej przez Asahi Calpis Wellness Co. Ltd. Europe Representative Office, złożyło wniosek zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003, w którym zaproponowało zmianę nazwy swojego przedstawiciela. Wnioskodawca stwierdził, że za jego przedstawiciela w Unii Europejskiej w odniesieniu do dodatku należy uznać Pen & Tec Consulting S.L.U. Do wniosku dołączono odnośne dane na jego poparcie.
(6) Proponowana zmiana warunków zezwolenia ma charakter wyłącznie administracyjny i nie wymaga przeprowadzenia ponownej oceny dodatku. Urząd został poinformowany o wniosku.
(7) Ocena wniosków dowodzi, że warunki udzielenia zezwolenia przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 są spełnione.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 333/2010, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/2312, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/1081, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/897, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/893 i rozporządzenie (UE) nr 184/2011.
(9) Ponieważ względy bezpieczeństwa nie wymagają natychmiastowego zastosowania zmian wprowadzonych niniejszym rozporządzeniem, należy przewidzieć okres przejściowy, podczas którego zapasy preparatu Bacillus subtilis C-3102 (DSM 15544), które są zgodne z przepisami obowiązującymi przed datą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, mogą być nadal wprowadzane do obrotu i stosowane aż do ich wyczerpania.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
| W imieniu Komisji | |
| Ursula VON DER LEYEN | |
| Przewodnicząca |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2020.31.3 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2020/146 zmieniające rozporządzenie (UE) nr 333/2010, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/2312, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/1081, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/897, rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/893 i rozporządzenie (UE) nr 184/2011 dotyczące zezwoleń na stosowanie preparatu Bacillus subtilis C-3102 (DSM 15544) jako dodatku paszowego |
| Data aktu: | 03/02/2020 |
| Data ogłoszenia: | 04/02/2020 |
| Data wejścia w życie: | 24/02/2020 |