uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/517 z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie wdrażania i funkcjonowania Domeny Najwyższego Poziomu .eu, zmiany i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 733/2002 oraz uchylenia rozporządzenia Komisji (WE) nr 874/2004 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 1,
(1) Niniejsze rozporządzenie ma na celu ustanowienie kryteriów kwalifikowalności i wyboru oraz procedury wyznaczania Rejestru odpowiedzialnego za organizację Domeny Najwyższego Poziomu .eu, administrowanie i zarządzania nią.
(2) Rejestr powinien być wybierany na podstawie otwartej, przejrzystej i niedyskryminacyjnej procedury wyboru umożliwiającej sprawiedliwy i konkurencyjny proces wyboru. W tym celu i w celu dotarcia do jak największej liczby odpowiednich kandydatów zaproszenie do udziału w procedurze wyboru powinno zostać opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(3) Komisja powinna zorganizować procedurę wyboru w dwóch etapach, aby zapewnić przejrzystość procesu i efektywne wykorzystanie zasobów.
(4) W pierwszym etapie procedury Komisja powinna zweryfikować kwalifikowalność wnioskodawców, aby upewnić się, że spełniają oni minimalne wymogi dotyczące cech Rejestru określone w rozporządzeniu (UE) 2019/517.
(5) W drugim etapie procedury Komisja powinna ustalić ranking kwalifikujących się wnioskodawców na podstawie kryteriów, które zapewniają zgodność organizacji Domeny Najwyższego Poziomu .eu, administrowania i zarządzania nią z celami w zakresie wspierania jednolitego rynku cyfrowego, budowania internetowej tożsamości europejskiej i zachęcania do prowadzenia transgranicznej działalności online. Aby zapewnić osiągnięcie tych celów, Komisja powinna przypisać odpowiednie wagi w procedurze wyboru jakości usług, przydzielonym zasobom ludzkim i technicznym oraz sytuacji finansowej wnioskodawców.
(6) Aby zapewnić odpowiedni i terminowy nadzór nad podstawowymi funkcjami Rejestru, infrastruktura niezbędna do wykonywania takich funkcji powinna znajdować się w Unii. Infrastruktura ta powinna obejmować, między innymi, konieczne oprogramowanie, sprzęt i inną infrastrukturę, które są niezbędne do administracji, funkcjonowania i zarządzania Domeną Najwyższego Poziom.eu, takie jak baza danych rejestracyjnych TLD .eu, baza danych akredytowanych rejestratorów TLD .eu, podstawowy serwer autorytatywny dla TLD .eu, powierzanie danych osobie trzeciej w odniesieniu do plików strefy TLD .eu oraz informacji na temat rejestracji nazw domen, system usług kwerendy publicznej oraz strona internetowa zawierająca aktualne informacje dotyczące polityki i rejestracji w odniesieniu do TLD .eu.
(7) Aby zapewnić odpowiedni poziom zarządzania Domeną Najwyższego Poziomu .eu, w opublikowanym przez Komisję zaproszeniu do udziału w procedurze wyboru należy określić minimalny próg, który muszą osiągnąć wnioskodawcy na podstawie kryteriów wyboru, aby można ich było wyznaczyć jako Rejestr.
(8) W celu zapewnienia przejrzystości procedury Komisja powinna przedstawić uzasadnienie swoich decyzji, które należy przekazać wnioskodawcom.
(9) Wnioskodawca o najwyższej pozycji w rankingu opartym na wyniku oceny powinien zostać wyznaczony jako Rejestr. W przypadku gdy umowa z wyznaczonym Rejestrem nie została zawarta, Komisja powinna mieć możliwość wyznaczenia jako Rejestr następnego wnioskodawcy w rankingu.
(10) Aby umożliwić przeprowadzenie sprawiedliwej i konkurencyjnej procedury wyboru Rejestru, która musi zakończyć się najpóźniej do dnia 12 października 2021 r. wraz z podpisaniem umowy, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
| W imieniu Komisji | |
| Ursula VON DER LEYEN | |
| Przewodnicząca |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2020.239.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 2020/1083 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/517 poprzez ustanowienie kryteriów kwalifikowalności i wyboru oraz procedurę wyznaczania Rejestru Domeny Najwyższego Poziomu .eu |
| Data aktu: | 14/05/2020 |
| Data ogłoszenia: | 24/07/2020 |
| Data wejścia w życie: | 25/07/2020 |