(Dz.U.UE L z dnia 26 kwietnia 2019 r.)
Na stronie 68 załącznik II otrzymuje brzmienie:
| Formularz do celów przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644 (1) | |||||||||||||||||
|
Nazwa operatora świadczącego usługi doręczania paczek |
|||||||||||||||||
|
Numer wpisu do rejestru handlowego lub podobnego rejestru |
|||||||||||||||||
| Data przekazania informacji (2) | |||||||||||||||||
| Imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów | |||||||||||||||||
| Rok, za który przekazuje się informacje | |||||||||||||||||
|
Tabela 1. Liczba (3) paczek obsłużonych w poprzednim roku kalendarzowym oraz wielkość rocznego obrotu w ramach usług doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym (4) w państwie członkowskim, w którym operator świadczący usługi doręczania paczek prowadzi działalność (5) | |||||||||||||||||
| Tabela 1.1. Usługi doręczania paczek krajowych | |||||||||||||||||
| Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
| Liczba paczek (6) | |||||||||||||||||
| Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek (7) | |||||||||||||||||
|
Tabela 1.2. Usługi doręczania transgranicznych paczek przychodzących (z i spoza Unii/Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG)) | |||||||||||||||||
| Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
| Całkowita liczba paczek przychodzących (6) | |||||||||||||||||
| w tym liczba paczek przychodzących Z Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
| w tym liczba paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
| Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących (7) | |||||||||||||||||
| w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących Z Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
| w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
| Tabela 1.3. Usługi doręczania transgranicznych paczek wychodzących (do odbiorców z i spoza Unii/EOG) | |||||||||||||||||
| Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
| Liczba paczek (6) | |||||||||||||||||
| w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców Z Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
| w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
| Całkowita wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących (7) | |||||||||||||||||
|
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców Z Unii/EOG (7) |
|||||||||||||||||
| w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
|
Tabela 2. Liczba osób zatrudnionych przez operatora świadczącego usługi doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym, uczestniczących w świadczeniu usług doręczania paczek w państwie członkowskim, w którym operator prowadzi działalność | |||||||||||||||||
| 30.06.20XX | 31.12.20XX | Uwagi | |||||||||||||||
| Pełny wymiar czasu pracy | |||||||||||||||||
| Niepełny wymiar czasu pracy | |||||||||||||||||
|
Pracownicy zatrudnieni na czas określony |
|||||||||||||||||
| Samozatrudnieni | |||||||||||||||||
| RAZEM | |||||||||||||||||
|
Tabela 3. Informacje dotyczące charakterystyki usług doręczania paczek świadczonych przez podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (8) | |||||||||||||||||
| Nazwa podwykonawcy |
Przyj-mowa- nie |
Sortowanie | Przemieszczanie | Doręczanie | Uwagi | ||||||||||||
| Całkowita liczba podwykonawców (9) | |||||||||||||||||
| Podwykonawca 1 (10) | |||||||||||||||||
| Podwykonawca 2 (10) | |||||||||||||||||
| Podwykonawca 3 (10) | |||||||||||||||||
| Podwykonawca 4 (10) | |||||||||||||||||
| Podwykonawca 5 (10) | |||||||||||||||||
| Tabela 4. Nazwy podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (11) | |||||||||||||||||
| Numer porządkowy podwykonawcy | Nazwa podwykonawcy | Uwagi | |||||||||||||||
| [...] (12) | [...] | ||||||||||||||||
|
Tabela 5. Wszelkie publicznie dostępne cenniki dotyczące usług doręczania paczek obowiązujące w dniu 1 stycznia danego roku kalendarzowego (13) | |||||||||||||||||
|
Cennik dołączony jako załącznik .... Odnośnik(i): |
|||||||||||||||||
_______________
(1) Zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2018/644 krajowe organy regulacyjne mogą nałożyć wymóg przekazywania dodatkowych informacji, oprócz informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 tego rozporządzenia. Wymóg przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644, obowiązuje z zastrzeżeniem przepisów art. 4 ust. 6 i 7 tego rozporządzenia.
(2) Zgodnie z art. 4 ust. 3 formularz przedkłada się do dnia 30 czerwca każdego roku kalendarzowego.
(3) Proszę uwzględnić pozycje wygenerowane w ramach działalności związanej zarówno ze standardowymi paczkami, jaki przesyłkami towarów obsługiwanymi w strumieniu przesyłek listowych.
(4) Jeżeli przekazane informacje opierają się na szacunkach, proszę opisać podstawę tych szacunków.
(5) Proszę podać informacje na temat faktycznych usług doręczania paczek świadczonych z danego miejsca prowadzenia działalności w państwie członkowskim w poprzednim roku kalendarzowym (wskazanym powyżej jako »rok, za który przekazuje się informacje«).
(6) W tysiącach.
(7) W tysiącach jednostek waluty krajowej, bez VAT.
(8) Proszę podać szacunkową liczbę podwykonawców świadczących którąkolwiek z usług w ramach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych.
(9) Proszę podać liczbę podwykonawców uczestniczących w świadczeniu usług na każdym poszczególnym etapie (suma może być większa niż całkowita liczba podwykonawców, ponieważ niektórzy podwykonawcy mogą świadczyć usługi na kilku etapach).
(10) Proszę podać nazwy pięciu największych podwykonawców i wskazać, na których etapach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych świadczą oni usługi.
(11) Proszę podać informacje dotyczące podwykonawców za poprzedni rok kalendarzowy.
(12) Proszę podać informacje bezpośrednio w tabeli lub załączyć do niniejszego formularza dokument zawierający wykaz podwykonawców.
(13) Proszę dołączyć do niniejszego formularza cennik oraz, jeżeli cennik jest dostępny w internecie, podać odnośnik(-i).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.112.77 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1263 z dnia 20 września 2018 r. określającego formularz do celów przekazywania informacji przez operatorów świadczących usługi doręczania paczek na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/644 |
| Data aktu: | 26/04/2019 |
| Data ogłoszenia: | 26/04/2019 |
| Data wejścia w życie: | 11/10/2018 |