uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006 1 , w szczególności jego art. 95,
(1) Decyzja wykonawcza Komisji 2013/328/UE 2 ustanawia indywidualny program kontroli i inspekcji dla połowów dorsza, gładzicy i soli w cieśninie Kattegat, Morzu Północnym, cieśninie Skagerrak, wschodniej części kanału La Manche, wodach na zachód od Szkocji oraz Morzu Irlandzkim.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 3 ustanawia obowiązek wyładunku w odniesieniu do połowów gatunków pelagicznych i dennych w celu zmniejszenia obecnych wysokich poziomów przypadkowych połowów i stopniowego eliminowania odrzutów. Szczegóły dotyczące realizacji obowiązku wyładunku określono w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) nr 1395/2014 4 i w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2015/2440 5 . Przestrzeganie obowiązku wyładunku powinno być kontrolowane i podlegać inspekcjom.
(3) Oprócz połowów soli, gładzicy i dorsza w Morzu Północnym objętych decyzją wykonawczą 2013/328/UE, które nadal powinny być objęte indywidualnym programem kontroli i inspekcji, połowy określone w załączniku do planów w zakresie odrzutów, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym (UE) nr 1395/2014 i rozporządzeniu delegowanym (UE) 2015/2440, należy również objąć indywidualnym programem kontroli i inspekcji, aby umożliwić zainteresowanym państwom członkowskim podjęcie efektywnych i skutecznych wspólnych działań w zakresie inspekcji i nadzoru.
(4) Na podstawie wyników oceny ryzyka przeprowadzonej przez państwa członkowskie w odniesieniu do każdego rodzaju połowów objętych planami w zakresie odrzutów państwa członkowskie muszą wdrożyć określone w niniejszym indywidualnym programie kontroli i inspekcji ogólne wartości odniesienia dla działań inspekcyjnych.
(5) Aby uwzględnić specyfikę regionalną oraz potrzebę zharmonizowania i zwiększenia skuteczności procedur w zakresie kontroli i inspekcji, niniejszy indywidualny program kontroli i inspekcji obejmuje wody Unii Morza Północnego zgodnie z definicją w rozporządzeniu (UE) nr 1380/2013 (obszar ICES IIIa, tzn. łącznie z cieśniną Kattegat i Skagerrak oraz obszar ICES IV) oraz wody Unii rejonu ICES IIa.
(6) Niniejszy indywidualny program kontroli i inspekcji obejmuje niektóre gatunki denne i połowy w wodach Unii Morza Północnego i w wodach Unii rejonu ICES IIa oraz niektóre połowy pelagiczne w wodach Unii Morza Północnego (obszary ICES IIIa i IV) i w wodach Unii rejonu ICES IIa. Decyzja wykonawcza Komisji 2012/807/UE 6 , zmieniona decyzją wykonawczą (UE) 2015/1944 7 , ustanawia indywidualny program kontroli i inspekcji dla połowów pelagicznych na wodach zachodnich północnowschodniego Atlantyku oraz w północnej części Morza Północnego (obszar ICES IVa). Należy zatem dostosować zakres stosowania decyzji wykonawczej 2012/807/UE do zakresu niniejszej decyzji.
(7) Rozporządzenie Rady (WE) nr 850/98 8 , w szczególności jego tytuł IIIa, ustanawia środki mające na celu ograniczanie odrzutów. Indywidualny program kontroli i inspekcji powinien zapewnić przestrzeganie zakazu selekcji jakościowej, przepisów o przenoszeniu się i zakazu powodowania wyślizgiwania się.
(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2017.3.34 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja wykonawcza 2017/10 zmieniająca decyzję wykonawczą 2013/328/UE i decyzję wykonawczą 2012/807/UE oraz ustanawiająca indywidualne programy kontroli i inspekcji dla połowów niektórych gatunków dennych i pelagicznych w wodach Unii Morza Północnego i w wodach Unii rejonu ICES IIa |
| Data aktu: | 05/01/2017 |
| Data ogłoszenia: | 06/01/2017 |
| Data wejścia w życie: | 07/01/2017, 01/01/2017 |