Decyzja 2016/630 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

DECYZJA RADY (UE) 2016/630
z dnia 11 kwietnia 2016 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 79 akapit trzeci w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Umowa o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską 1 z dnia 25 maja 2006 r. (zwana dalej "umową o readmisji") weszła w życie dnia 1 czerwca 2007 r.

(2) W art. 19 umowy o readmisji ustanowiono Wspólny Komitet ds. Readmisji odpowiedzialny za zadania określone w tym artykule.

(3) Zgodnie z art. 19 ust. 1 lit. b) umowy o readmisji zadaniem Wspólnego Komitetu ds. Readmisji jest decydowanie w sprawie uzgodnień niezbędnych do jednolitego stosowania umowy o readmisji.

(4) Rozmowy są jednym z przewidzianych w umowie o readmisji elementów procedury readmisji. Zgodnie z art. 9 ust. 4 umowy o readmisji rozmowa powinna zostać zorganizowana, gdy żaden z dokumentów wymienionych w załącznikach 2 i 3 do umowy o readmisji nie może zostać załączony do wniosku o readmisję przez wnioskodawcę.

(5) Pierwsze zalecenie dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy zostało przyjęte przez Wspólny Komitet ds. Readmisji w dniu 2 czerwca 2009 r. Zalecenie to należy doprecyzować przez wydanie drugiego zalecenia, w którym przedstawione zostaną wytyczne dotyczące przypadków, w których termin na zorganizowanie rozmowy nie może zostać dotrzymany, w celu zmiany terminu takiej rozmowy.

(6) Należy zatem ustalić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy.

(7) Zjednoczone Królestwo jest związane umową o readmisji i w związku z tym uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji.

(8) Irlandia jest związana umową o readmisji i w związku z tym uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji.

(9) Dania nie jest związana umową o readmisji ani jej nie stosuje i w związku z tym nie uczestniczy w przyjęciu niniejszej decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł
1.
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy art. 19 umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do przyjęcia zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy, oparte jest na projekcie zalecenia Wspólnego Komitetu ds. Readmisji dołączonym do niniejszej decyzji.
2.
Przedstawiciele Unii we Wspólnym Komitecie ds. Readmisji mogą, bez konieczności przyjmowania przez Radę kolejnej decyzji, uzgodnić niewielkie poprawki techniczne w projekcie zalecenia Wspólnego Komitetu ds. Readmisji.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 11 kwietnia 2016 r.

W imieniu Rady
M.H.P. VAN DAM
Przewodniczący

PROJEKT

ZALECENIE NR 2 WSPÓLNEGO KOMITETU DS. READMISJI USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY O READMISJI MIĘDZY WSPÓLNOTĄ EUROPEJSKĄ A FEDERACJĄ ROSYJSKĄ Z DNIA 25 MAJA 2006 R.

z dnia ...

dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy

KOMITET,

Odnosząc się do Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską z dnia 25 maja 2006 r. (zwanej dalej "umową o readmisji"), w szczególności do jej art. 19 ust. 1 i art. 6 ust. 3 regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu ds. Readmisji z dnia 25 lipca 2007 r.,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozmowy są jednym z elementów procedury readmisji przewidzianym w umowie o readmisji i zgodnie z art. 9 ust. 4 powinny zostać zorganizowane, gdy żaden z dokumentów wymienionych w załącznikach 2 i 3 do umowy o readmisji nie może zostać załączony do wniosku o readmisję przez wnioskodawcę.

(2) Zalecenie nr 1 Wspólnego Komitetu ds. Readmisji dotyczące wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmów zostało przyjęte w dniu 2 czerwca 2009 r. przez Komitet (zwane dalej "zaleceniem nr 1").

(3) Zgodnie z art. 20 ust. 1 lit. f) umowy o readmisji szczegółowe uzgodnienia dotyczące terminu rozpatrywania wniosków o readmisję mogą zostać zawarte w protokołach wykonawczych,

ZALECA CO NASTĘPUJE:

1. Zgodnie z pkt 2 zalecenia nr 1, jeżeli termin na zorganizowanie rozmowy nie jest określony w odpowiednich protokołach wykonawczych zawartych między Federacją Rosyjską a państwami członkowskimi Unii Europejskiej, rozmowa powinna się odbyć w ciągu 10 dni kalendarzowych od daty otrzymania wniosku o readmisję, o którym mowa w pkt 1 zalecenia nr 1.

2. W przypadku gdy rozmowa nie została zorganizowana w terminie, o którym mowa w pkt 1 niniejszego zalecenia, lub w przypadku niedoprowadzenia osoby na rozmowę, państwo wnioskodawca i państwo rozpatrujące wniosek powinny nawiązać niezbędne kontakty i dokonać niezbędnych uzgodnień, aby bezzwłocznie zorganizować rozmowę.

3. Jeżeli w terminie określonym na zorganizowanie rozmowy państwo wnioskodawca powiadomi państwo rozpatrujące wniosek o wstrzymaniu doprowadzenia osoby na rozmowę, termin, o którym mowa w pkt 1 niniejszego zalecenia, lub, w stosownych przypadkach, termin przewidziany w odpowiednim protokole wykonawczym powinien zostać przedłużony do dnia podanego w powiadomieniu.

4. Termin na zorganizowanie rozmowy, uwzględniający okoliczności, o których mowa w pkt 3 niniejszego zalecenia, nie powinien przekraczać 60 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku o readmisję, chyba że szczególne okoliczności sprawy uzasadniają zorganizowanie rozmowy po tym terminie.

W imieniu Federacji Rosyjskiej W imieniu Unii Europejskiej
1 Dz.U. L 129 z 17.5.2007, s. 40.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.110.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2016/630 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ds. Readmisji ustanowionego na mocy Umowy o readmisji między Wspólnotą Europejską a Federacją Rosyjską w odniesieniu do zalecenia dotyczącego wniosków o readmisję wymagających zorganizowania rozmowy
Data aktu: 11/04/2016
Data ogłoszenia: 26/04/2016