Decyzja wykonawcza 2013/214/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 2 maja 2013 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) *

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 2436)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, słoweńskim i węgierskim są autentyczne)

(2013/214/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 maja 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 30 i 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzona weryfikacja, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków sądów europejskich, w sprawach będących w toku w dniu 1 lutego 2013 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Litewskiej, Węgier, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Słowackiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 maja 2013 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

PCz Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1
BE Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2011 Przekroczenie pułapów JEDNORAZOWA EUR - 595 061,63 0,00 - 595 061,63
OGÓŁEM BE EUR - 595 061,63 0,00 - 595 061,63
CZ Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2010 Przekroczenie pułapów finansowych JEDNORAZOWA EUR - 26 676,47 0,00 - 26 676,47
OGÓŁEM CZ EUR - 26 676,47 0,00 - 26 676,47
DE Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2009 Istotny błąd wykryty w populacji dłużników w ramach EFRG JEDNORAZOWA EUR - 63 112,38 0,00 - 63 112,38
OGÓŁEM DE EUR - 63 112,38 0,00 - 63 112,38
ES Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2008 Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 167 971,02 0,00 - 167 971,02
ES Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2008 Nie osiągnięto minimalnego wskaźnika kontroli na miejscu, które należy przeprowadzić w okresie przechowywania STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 11 498,80 0,00 - 11 498,80
ES Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2009 Nie osiągnięto minimalnego wskaźnika kontroli na miejscu, które należy przeprowadzić w okresie przechowywania STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 68,10 0,00 - 68,10
ES Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2009 Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 807,40 0,00 - 807,40
ES Pomoc bezpośrednia - inne - art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 - wyłącznie owce i bydło 2009 Niepoprawne zastosowanie sankcji z tytułu płatności na podstawie art. 69 za krowy mamki JEDNORAZOWA EUR - 14 942,25 0,00 - 14 942,25
ES Pomoc

bezpośrednia - inne - bydło

2010 Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 349,10 0,00 - 349,10
ES Zasada wzajemnej zgodności 2007 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 278 566,12 - 15,91 - 278 550,21
ES Zasada wzajemnej zgodności 2007 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 10,62 0,00 10,62
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 69,80 0,01 69,79
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 455 159,79 - 16,40 - 455 143,39
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 7,84 0,00 7,84
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 46,11 0,00 46,11
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 193 420,77 - 64,19 - 193 356,58
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 21,10 0,00 21,10
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 315,09 0,00 - 315,09
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 230,99 0,00 - 1 230,99
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 15,27 0,00 15,27
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 11,26 0,00 11,26
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Systematyczne stosowanie 1 proc. sankcji, rok składania wniosków 2008 JEDNORAZOWA EUR - 32 093,42 0,00 - 32 093,42
ES Zasada wzajemnej zgodności 2010 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 9,74 0,00 - 9,74
ES Zasada wzajemnej zgodności 2010 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR 8,14 0,00 8,14
ES Zasada wzajemnej zgodności 2010 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 32,98 0,00 - 32,98
ES Zasada wzajemnej zgodności 2011 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 53,05 0,00 - 53,05
OGÓŁEM ES EUR - 1 156 328,48 - 96,49 - 1 156 231,99
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % GBP - 3 740 792,02 0,00 - 3 740 792,02
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2004 Nieodpowiednie stosowanie pojęcia "oczywisty błąd" JEDNORAZOWA GBP - 574 250,30 0,00 - 574 250,30
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % GBP - 4 114 103,86 0,00 - 4 114 103,86
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2005 Nieodpowiednie stosowanie pojęcia "oczywisty błąd" JEDNORAZOWA GBP - 432 462,11 0,00 - 432 462,11
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % GBP - 18 601,72 0,00 - 18 601,72
GB Dopłaty do mięsa - bydło 2006 Nieodpowiednie stosowanie pojęcia "oczywisty błąd" JEDNORAZOWA GBP - 1 660,87 0,00 - 1 660,87
GB Audyt finansowy - płatności po terminie i terminy płatności 2011 Płatności po terminie JEDNORAZOWA EUR 0,00 - 277 450,62 277 450,62
GB Audyt finansowy - płatności po terminie i terminy płatności 2011 Płatności po terminie JEDNORAZOWA EUR - 47 756,85 - 47 756,85 0,00
GB Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2011 Przekroczenie pułapu JEDNORAZOWA EUR - 3 590,98 - 3 590,98 0,00
GB Audyt finansowy - płatności po terminie i terminy płatności 2011 Płatności po terminie JEDNORAZOWA EUR - 270 356,10 - 270 356,10 0,00
OGÓŁEM GB GBP - 8 881 870,88 0,00 - 8 881 870,88
OGÓŁEM GB EUR - 321 703,93 - 599 154,55 277 450,62
GR Pomoc bezpośrednia - inne - przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) 2008 Niezgodne z przepisami obniżenie wielkości plonu de minimus dla suszonych winogron JEDNORAZOWA EUR - 83 614 255,41 0,00 - 83 614 255,41
GR Pomoc bezpośrednia - inne - przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) 2009 Niezgodne z przepisami obniżenie wielkości plonu de minimus dla suszonych winogron JEDNORAZOWA EUR 885,19 0,00 885,19
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2005 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 4 768 967,30 - 71 456,42 - 4 697 510,88
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2006 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 68,56 0,00 - 68,56
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2006 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 4 726 636,37 - 431 325,20 - 4 295 311,17
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2007 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 2,53 0,00 - 2,53
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2008 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR 129 970,98 0,00 129 970,98
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2008 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 28 893,72 - 586,21 - 28 307,51
GR Pomoc bezpośrednia - inne - bydło 2009 Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 8 325,21 0,00 - 8 325,21
GR Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2006 Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 23 930 463,40 - 71 791,38 - 23 858 672,02
GR Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2006 Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot (rok składania wniosków 2005) JEDNORAZOWA EUR - 12 269,39 - 1 226,94 - 11 042,45
GR Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2007 Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 9 671,15 - 29,01 - 9 642,14
GR Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2008 Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 1 753,01 0,00 - 1 753,01
GR Pomoc bezpośrednia - inne - maciorki i kozy 2009 Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 2 110,56 0,00 - 2 110,56
OGÓŁEM GR EUR - 116 972 560,44 - 576 415,16 - 116 396 145,28
HU Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2011 Przekroczenie pułapów JEDNORAZOWA EUR - 575,13 - 575,13 0,00
OGÓŁEM HU EUR - 575,13 - 575,13 0,00
IE Zasada wzajemnej zgodności 2007 Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2006 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 345 152,32 0,00 - 345 152,32
IE Zasada wzajemnej zgodności 2007 Przypadki nieprzestrzegania przepisów nieskutkujące nałożeniem sankcji, rok składania wniosków 2006 JEDNORAZOWA EUR - 167 997,40 0,00 - 167 997,40
IE Zasada wzajemnej zgodności 2008 Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 588 528,41 0,00 - 588 528,41
IE Zasada wzajemnej zgodności 2008 Przypadki nieprzestrzegania przepisów nieskutkujące nałożeniem sankcji, rok składania wniosków 2007 JEDNORAZOWA EUR - 139 818,63 0,00 - 139 818,63
IE Zasada wzajemnej zgodności 2009 Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 657 665,13 0,00 - 657 665,13
OGÓŁEM IE EUR - 1 899 161,89 0,00 - 1 899 161,89
MT Uprawnienia do płatności 2008 Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności JEDNORAZOWA EUR - 55 495,24 - 277,48 - 55 217,76
MT Uprawnienia do płatności 2009 Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności JEDNORAZOWA EUR - 28 426,43 - 142,14 - 28 284,29
MT Uprawnienia do płatności 2010 Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności JEDNORAZOWA EUR - 7 763,34 - 38,82 - 7 724,52
OGÓŁEM MT EUR - 91 685,01 - 458,44 - 91 226,57
PL Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Nierozliczone odzyskane kwoty JEDNORAZOWA PLN - 4 462,70 0,00 - 4 462,70
PL Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Nierozliczone odzyskane kwoty JEDNORAZOWA PLN - 90 495,14 0,00 - 90 495,14
OGÓŁEM PL PLN - 94 957,84 0,00 - 94 957,84
PT Refundacje wywozowe - inne 2006 Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej JEDNORAZOWA EUR - 3 156,84 0,00 - 3 156,84
PT Refundacje wywozowe - inne 2007 Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej JEDNORAZOWA EUR - 17 242,40 0,00 - 17 242,40
PT Refundacje wywozowe - inne 2008 Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej JEDNORAZOWA EUR - 10 585,11 0,00 - 10 585,11
OGÓŁEM PT EUR - 30 984,35 0,00 - 30 984,35
SI Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2008 Korekta błędnego przypisania korekty finansowej do EFRROW w decyzji 2012/336/UE JEDNORAZOWA EUR - 6 010,62 0,00 - 6 010,62
OGÓŁEM SI EUR - 6 010,62 0,00 - 6 010,62
6 7 0 1 OGÓŁEM GBP - 8 881 870,88 0,00 - 8 881 870,88
PCz Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
6 7 0 1 OGÓŁEM PLN - 94 957,84 0,00 - 94 957,84
6 7 0 1 OGÓŁEM EUR - 121 163 860,33 - 1 176 699,77 - 119 987 160,56
POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07
GR Zwrot w następstwie wyroku wydanego w sprawie T-158/09 JEDNORAZOWA EUR 820 821,99 0,00 820 821,99
OGÓŁEM GR EUR 820 821,99 0,00 820 821,99
05 07 01 07 OGÓŁEM EUR 820 821,99 0,00 820 821,99
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 5 0 0
PL Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Nierozliczone odzyskane kwoty w odniesieniu do przejściowego instrumentu rozwoju obszarów wiejskich JEDNORAZOWA EUR - 464 767,83 0,00 - 464 767,83
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 2 624 539,65 0,00 - 2 624 539,65
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR - 3 243 813,05 0,00 - 3 243 813,05
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2008 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 1 153 939,94 0,00 - 1 153 939,94
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2008 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR - 1 426 217,90 0,00 - 1 426 217,90
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2009 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR 69 646,57 0,00 69 646,57
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2009 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR 86 080,03 0,00 86 080,03
OGÓŁEM PL EUR - 8 757 551,77 0,00 - 8 757 551,77
6 5 0 0 OGÓŁEM EUR - 8 757 551,77 0,00 - 8 757 551,77
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1
DE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Brak pełnej weryfikacji działek dla działania rolnośrodowiskowego STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 953,69 0,00 - 1 953,69
DE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Brak pełnej weryfikacji działek dla działania rolnośrodowiskowego STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 338 482,03 0,00 - 338 482,03
DE Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2009 Korekta najbardziej prawdopodobnego błędu w populacji EFRG nieobjętej ZSZiK JEDNORAZOWA EUR - 171 305,80 0,00 - 171 305,80
DE Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2009 Korekta najbardziej prawdopodobnego błędu w populacji EFRG nieobjętej ZSZiK i korekta załącznika III JEDNORAZOWA EUR - 700 856,93 0,00 - 700 856,93
OGÓŁEM DE EUR - 1 212 598,45 0,00 - 1 212 598,45
ES Zasada wzajemnej zgodności 2007 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 0,58 0,00 - 0,58
ES Zasada wzajemnej zgodności 2008 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 20 558,89 0,00 - 20 558,89
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 8 501,05 0,00 - 8 501,05
ES Zasada wzajemnej zgodności 2009 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 551,07 0,00 - 551,07
ES Zasada wzajemnej zgodności 2010 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 83,31 0,00 - 83,31
ES Zasada wzajemnej zgodności 2010 System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 58,17 0,00 - 58,17
ES Zasada wzajemnej zgodności 2011 Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 88,59 0,00 - 88,59
OGÓŁEM ES EUR - 29 841,66 0,00 - 29 841,66
GB Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 928,36 - 1 928,36 0,00
GB Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 820 649,49 - 819 434,95 - 1 214,54
GB Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 107 312,97 - 1 107 270,18 - 42,79
OGÓŁEM GB EUR - 1 929 890,82 - 1 928 633,49 - 1 257,33
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 959 020,82 0,00 - 959 020,82
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 2 369 009,27 0,00 - 2 369 009,27
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 992 833,01 0,00 - 992 833,01
GR Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 854 231,39 0,00 - 1 854 231,39
OGÓŁEM GR EUR - 6 175 094,49 0,00 - 6 175 094,49
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 192 017,09 0,00 - 192 017,09
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w kontroli na miejscu dotyczącej kryterium kwalifikowalności STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 82 671,20 0,00 - 82 671,20
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: liczba działek poddanych kontroli STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 78 104,23 0,00 - 78 104,23
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontroli na miejscu dotyczącej kryterium kwalifikowalności STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 77 995,30 0,00 - 77 995,30
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 388 259,62 0,00 - 1 388 259,62
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: liczba działek poddanych kontroli STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 156 283,74 0,00 - 156 283,74
LT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 473 178,82 0,00 - 1 473 178,82
OGÓŁEM LT EUR - 3 448 510,00 0,00 - 3 448 510,00
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2008 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 12 142 330,51 0,00 - 12 142 330,51
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2008 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR - 15 007 374,79 0,00 - 15 007 374,79
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 9 619 133,12 0,00 - 9 619 133,12
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2009 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR - 11 888 816,22 0,00 - 11 888 816,22
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 10 265 369,46 0,00 - 10 265 369,46
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - działania ze wsparciem ryczałtowym (2007-2013) 2010 Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych EKSTRAPOLOWANA EUR - 12 687 535,29 0,00 - 12 687 535,29
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Brak weryfikacji 100 % działek dla działania rolnośrodowiskowego STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 558 083,72 0,00 - 558 083,72
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w systemie sankcji dla poddziałania 7 działania rolnośrodowiskowego JEDNORAZOWA EUR - 128 160,62 0,00 - 128 160,62
PL Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Brak weryfikacji 100 % działek dla działania rolnośrodowiskowego STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 235 465,50 0,00 - 1 235 465,50
PL Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Nierozliczone odzyskane kwoty JEDNORAZOWA EUR - 192 783,22 0,00 - 192 783,22
OGÓŁEM PL EUR - 73 725 052,45 0,00 - 73 725 052,45
SI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Uchybienia w kontrolach administracyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 172 157,18 0,00 - 172 157,18
SI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Brak kontroli krzyżowych z wykorzystaniem bazy danych na potrzeby oceny gęstości obsady JEDNORAZOWA EUR - 148 151,34 0,00 - 148 151,34
SI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Uchybienia w kontrolach administracyjnych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 148 762,78 0,00 - 148 762,78
SI Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Brak kontroli krzyżowych z wykorzystaniem bazy danych na potrzeby oceny gęstości obsady JEDNORAZOWA EUR - 84 932,61 0,00 - 84 932,61
SI Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2008 Zwrot stanowiący korektę błędnego przypisania korekty finansowej do EFRROW w decyzji 2012/336/UE JEDNORAZOWA EUR 6 010,62 0,00 6 010,62
OGÓŁEM SI EUR - 547 993,29 0,00 - 547 993,29
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Kontrole na miejscu upraw ekologicznych przeprowadzane w niewłaściwym czasie STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 28 024,87 0,00 - 28 024,87
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Kontrole na miejscu przeprowadzane w niewłaściwym czasie STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 559 889,71 0,00 - 559 889,71
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Brak kontroli krzyżowych na potrzeby weryfikacji stanu zwierząt gospodarczych JEDNORAZOWA EUR - 547 079,42 0,00 - 547 079,42
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2010 Kontrole na miejscu przeprowadzane w niewłaściwym czasie STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 3 641,64 0,00 - 3 641,64
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) 2009 Brak weryfikacji minimalnych norm z zakresu dobrostanu zwierząt STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 176 405,60 0,00 - 176 405,60
SK Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) 2010 Brak weryfikacji minimalnych norm z zakresu dobrostanu zwierząt STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 224 457,67 0,00 - 224 457,67
SK Rozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe 2010 Błąd finansowy w rachunkach EFRROW JEDNORAZOWA EUR - 1 764 408,41 0,00 - 1 764 408,41
OGÓŁEM SK EUR - 3 303 907,32 0,00 - 3 303 907,32
6 7 1 1 OGÓŁEM EUR - 90 372 888,48 - 1 928 633,49 - 88 444 254,99
* Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc, w zakresie w jakim została w niej nałożona wynosząca 5 % korekta finansowa w odniesieniu do działań rolnośrodowiskowych związanych z kryterium dotyczącym stosowania nawozów zgodnie z wyrokiem Sądu w sprawie T-365/13 z dnia 26 lutego 2015 r. (Dz.U.UE.C.2015.118.26/2).

Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc, w zakresie w jakim nałożono w niej na Republikę Grecką korektę finansową w wysokości 2 % w odniesieniu do poddziałań rolno-środowiskowych "Rolnictwo ekologiczne" i "Ekologiczna hodowla zwierząt" zgodnie z wyrokiem Sądu w sprawie T-346/13 z dnia 10 września 2015 r. ((Dz.U.UE.C.2015.346.22/2).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.123.11

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2013/214/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 02/05/2013
Data ogłoszenia: 04/05/2013