Rozporządzenie 214/2011 zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 214/2011
z dnia 3 marca 2011 r.
zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. dotyczące wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów(1), w szczególności jego art. 22 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 689/2008 wdraża konwencję rotterdamską w sprawie procedury zgody po uprzednim poinformowaniu w międzynarodowym handlu niektórymi niebezpiecznymi substancjami chemicznymi i pestycydami, podpisaną w dniu 11 września 1998 r. i zatwierdzoną, w imieniu Wspólnoty, decyzją Rady 2003/106/WE(2).

(2) Załącznik I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 należy zmienić w celu uwzględnienia działań regulacyjnych w odniesieniu do niektórych chemikaliów, podjętych na podstawie dyrektywy Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(3), dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 lutego 1998 r. dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(4) oraz rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniającego dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE(5).

(3) Należy zmienić załącznik V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 w celu uwzględnienia decyzji w odniesieniu do niektórych chemikaliów, podjętych w ramach Konwencji sztokholmskiej w sprawie trwałych zanieczyszczeń organicznych ("konwencji sztokholmskiej"), podpisanej 22 maja 2001 r. i zatwierdzonej w imieniu Wspólnoty decyzją Rady 2006/507/WE(6), oraz późniejszych działań regulacyjnych w odniesieniu do tych chemikaliów, przeprowadzonych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 850/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. dotyczącego trwałych zanieczyszczeń organicznych i zmieniającego dyrektywę 79/117/EWG(7). Załącznik V powinien zostać zmieniony także po to, aby uwzględnić działania regulacyjne podjęte w celu zakazu przywozu niektórych chemikaliów, innych niż trwałe zanieczyszczenia organiczne.

(4) Substancje difenyloamina, triazoksyd i triflumuron nie zostały włączone jako substancje czynne do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania tych substancji czynnych jako pestycydów, a zatem substancje te należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponieważ złożono nowe wnioski, które będą wymagać podjęcia nowych decyzji dotyczących włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, dodanie do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 nie powinno mieć zastosowania do czasu podjęcia nowych decyzji dotyczących statusu wymienionych chemikaliów.

(5) Substancje bifentryna i metam nie zostały włączone jako substancje czynne do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG; w kontekście dyrektywy 98/8/WE substancje te zostały zidentyfikowane i zgłoszone do oceny. Skutkiem tego surowo ograniczono stosowanie bifentryny i metamu jako pestycydów, ponieważ stosowanie obu substancji jest niemal całkowicie zabronione, mimo że mogą one być w dalszym ciągu dopuszczone w państwach członkowskich do momentu podjęcia decyzji na podstawie dyrektywy 98/8/WE. Należy zatem dodać bifentrynę i metam do wykazu chemikaliów zawartego w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponieważ złożono nowe wnioski, które będą wymagać podjęcia nowych decyzji dotyczących włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, dodanie do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 nie powinno mieć zastosowania do czasu podjęcia nowych decyzji dotyczących statusu wymienionych chemikaliów.

(6) Substancja karbosulfan nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania karbosulfanu jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie karbosulfanu do części 2 załącznika I zostało zawieszone ze względu na nowy wniosek o włączenie do załącznika do dyrektywy 91/414/EWG, złożony na podstawie art. 13 rozporządzenia Komisji (WE) nr 33/2008 z dnia 17 stycznia 2008 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 91/414/EWG w odniesieniu do zwykłej i przyspieszonej procedury oceny substancji czynnych objętych programem prac, o którym mowa w art. 8 ust. 2 tej dyrektywy, ale niewłączonych do załącznika 1 do tej dyrektywy(8). Ten nowy wniosek został wycofany przez wnioskodawcę, skutkiem czego ustała przyczyna zawieszenia dodania do części 2 załącznika I. Substancję karbosulfan należy zatem dodać do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(7) Substancja trifluralina nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania trifluraliny jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie tej substancji do części 2 załącznika I zawieszono z powodu nowego wniosku o włączenie do załącznika do dyrektywy 91/414/EWG, złożonego na podstawie art. 13 rozporządzenia (WE) nr 33/2008. Ten nowy wniosek doprowadził do decyzji o niewłączaniu substancji trifluralina jako substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego stosowanie trifluraliny jako pestycydu jest nadal zakazane, natomiast przyczyna zawieszenia dodania jej do części 2 załącznika I ustała. Substancję trifluralina należy zatem dodać do wykazu chemikaliów zawartego w części 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(8) Substancja chlortal dimetylowy nie została włączona jako substancja czynna do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, skutkiem czego zakazano stosowania chlortalu dimetylowego jako pestycydu, a zatem substancję tę należy dodać do wykazów chemikaliów zawartych w części 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(9) Chemikalia chlordekon, heksabromobifenyl, heksachloro-cykloheksan, lindan i eter pentabromodifenylu zostaną dodane do wykazu chemikaliów, których wywóz jest zabroniony, zawartego w części 1 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. W związku z tym nie jest już konieczne utrzymanie tych chemikaliów w części 1 i 2 załącznika I, a co za tym idzie należy skreślić odpowiednie pozycje.

(10) Chemikalia heksabromobifenyl, heksachlorocykloheksan (HCH) i lindan są już wymienione w części 3 załącznika 1 do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Dodanie ich do części 1 załącznika V do tego rozporządzenia powinno zatem znaleźć odzwierciedlenie w części 3 załącznika I.

(11) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 757/2010 z dnia 24 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 850/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. dotyczące trwałych zanieczyszczeń organicznych w odniesieniu do załączników I i III(9) wdraża decyzje podjęte w ramach konwencji sztokholmskiej dotyczące włączenia chlordekonu, pentachlorobenzenu, heksabromobifenylu, heksachlorocykloheksanu, lindanu, eteru tetrabromodifenylu, eteru pentabromodife-nylu, eteru heksabromodifenylu i eteru heptabromodifenylu do części 1 załącznika A do konwencji sztokholmskiej poprzez dodanie tych chemikaliów do części A załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 850/2004. Chemikalia te należy zatem dodać do części 1 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(12) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1102/2008 z dnia 22 października 2008 r. w sprawie zakazu wywozu rtęci metalicznej, niektórych związków i mieszanin rtęci oraz bezpiecznego składowania rtęci metalicznej(10) zakazuje wywozu z Unii Europejskiej do państw trzecich rtęci metalicznej oraz niektórych związków i mieszanin rtęci. Chemikalia te należy zatem dodać do wykazu chemikaliów znajdujących się w części 2 załącznika V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008. Ponadto pozycja dotycząca związków rtęci w części 1 załącznika I powinna zostać zmieniona, aby odzwierciedlać zakaz wywozu niektórych związków rtęci oraz aktualny status związków rtęci w kontekście dyrektywy 98/8/WE.

(13) Należy zatem odpowiednio zmienić załączniki I i V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008.

(14) Aby dać państwom członkowskim i przemysłowi wystarczający czas na podjęcie środków koniecznych do wdrożenia niniejszego rozporządzenia, należy odroczyć jego stosowanie.

(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku I wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia;

2) w załączniku V wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 maja 2011 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 3 marca 2011 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 204 z 31.7.2008, s. 1.

(2) Dz.U. L 63 z 6.3.2003, s. 27.

(3) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, s. 1.

(4) Dz.U. L 123 z 24.4.1998, s. 1.

(5) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1.

(6) Dz.U. L 209 z 31.7.2006, s. 1.

(7) Dz.U. L 158 z 30.4.2004, s. 7.

(8) Dz.U. L 15 z 18.1.2008, s. 5.

(9) Dz.U. L 223 z 25.8.2010, s. 29.

(10) Dz.U. L 304 z 14.11.2008, s. 75.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

W załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części 1 wprowadza się następujące zmiany:

a) dodaje się pozycje w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Bifentryna 82657-04-3 2916 20 00 p(1) b
Chlortal dimetylowy + 1861-32-1 217-464-7 2917 39 95 p(1) b
Difenyloamina 122-39-4 204-539-4 2921 44 00 p(1) b
Metam 144-54-7

137-42-8

205-632-2

205-239-0

2930 20 00 p(1) b
Triazoksyd 72459-58-6 276-668-4 2933 29 90 p(1) b
Triflumuron 64628-44-0 264-980-3 2924 29 98 p(1) b"

b) pozycja dotycząca związków rtęci otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Związki rtęci, w tym nieorganiczne związki rtęci, związki alkilortęci i alkiloksyalkil oraz arylowe związki rtęci z wyjątkiem związków rtęci wymienionych w załączniku V # 62-38-4,

26545-49-3

i inne

200-532-5,

247-783-7

i inne

2852 00 00 p(1)-p(2) b-b Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

c) pozycja dotycząca polibromowanych bifenyli otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Polibromowane bifenyle (PBB) z wyjątkiem heksabromobifenylu # 13654-09-6,

27858-07-7

i inne

237-137-2,

248-696-7

i inne

2903 69 90 i(1) sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

d) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Chlorodekon 143-50-0 205-601-3 2914 70 00 p(2) sr"

e) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Eter pentabromodifenylowy+ 32534-81-9 251-084-2 2909 30 31 i(1) sr"

f) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"HCH/Heksachlorocykloheksan (mieszanina izomerów)# 608-73-1 210-168-9 2903 51 00 p(1)-p(2) b-sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

g) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Podkategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**) Państwa, dla których nie jest wymagane powiadomienie
"Lindan (γ-HCH) # 58-89-9 200-401-2 2903 51 00 p(1)-p(2) b-sr Proszę odnieść się do okólnika PIC na stronie www.pic.int/"

2) w części 2 wprowadza się następujące zmiany:

a) dodaje się pozycje w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Kategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**)
"Karbosulfan 55285-14-8 259-565-9 2932 99 00 p b
Chlortal dimetylowy 1861-32-1 217-464-7 2917 39 95 p b
Trifluralina 1582-09-8 216-428-8 2921 43 00 p b"

b) skreśla się pozycję w brzmieniu:

Chemikalia Nr CAS Nr Einecs Kod CN Kategoria(*) Ograniczenie zastosowania(**)
"Eter pentabromodifenylu 32534-81-9 251-084-2 2909 30 31 i sr"

3) w części 3 wprowadza się następujące zmiany:

a) pozycja dotycząca HCH (mieszaka izomerów) otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS Substancja w czystej postaci Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"HCH (mieszanina izomerów)(*) 608-73-1 2903.51 3808.50 Pestycyd"

b) pozycja dotycząca lindanu otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS Substancja w czystej postaci Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"Lindan(*) 58-89-9 2903.51 3808.50 Pestycyd"

c) pozycja dotycząca polibromowanych bifenyli (PBB) otrzymuje brzmienie:

Chemikalia Właściwy nr CAS Kod HS

Substancja w czystej postaci

Kod HS Mieszaniny, preparaty zawierające substancję Kategoria
"Polibromowane bifenyle (PBB) - 3824.82
- (heksa-)(*) 36355-01-8 Przemysłowe"
- (okta-) 27858-07-7
- (deka-) 13654-09-6

ZAŁĄCZNIK  II

W załączniku V do rozporządzenia (WE) nr 689/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części 1 dodaje się pozycje w brzmieniu:

Opis chemikaliów/wyrobów podlegających zakazowi wywozu Dodatkowe informacje, przedstawiane w stosownych przypadkach (np. nazwa chemikaliów, nr WE, nr CAS itp.)
"Chlordekon Nr WE 205-601-3

Nr CAS 143-50-0

Kod CN 2914 70 00

Pentachlorobenzen Nr WE 210-172-5

Nr CAS 608-93-5

Kod CN 2903 69 90

Heksabromobifenyl Nr WE 252-994-2

Nr CAS 36355-01-8

Kod CN 2903 69 90

Heksachlorocykloheksan, łącznie z lindanem Nr WE 200-401-2, 206-270-8,

206-271-3, 210-168-9

Nr CAS 58-89-9, 319-84-6,

319-85-7, 608-73-1

Kod CN 2903 51 00

Eter tetrabromodifenylu C12H6Br4O Nr WE 254-787-2 i inne

Nr CAS 40088-47-9 i inne

Kod CN 2909 30 38

Eter pentabromodifenylu C12H5Br5° Nr WE 251-084-2 i inne

Nr CAS 32534-81-9 i inne

Kod CN 2909 30 31

Eter heksabromodifenylu C12H4Br6O Nr WE 253-058-6

Nr CAS 36483-60-0 i inne

Kod CN 2909 30 38

Eter heptabromodifenylu C12H3Br7O Nr WE 273-031-2

Nr CAS 68928-80-3 i inne

Kod CN 2909 30 38"

2) w części 2 dodaje się pozycje w brzmieniu:

Opis chemikaliów/wyrobów podlegających zakazowi wywozu Dodatkowe informacje, przedstawiane w stosownych przypadkach (np. nazwa chemikaliów, nr WE, nr CAS itp.)
"Rtęć metaliczna i mieszaniny rtęci metalicznej z innymi substancjami, w tym stopy rtęci, o stężeniu rtęci co najmniej 95 % wagowo Nr CAS 7439-97-6

Kod CN 2805 40

Związki rtęci z wyjątkiem związków wywożonych w celach badawczo-naukowych, medycznych lub analitycznych Ruda cynobru, chlorek rtęci (I) (Hg2Cl2, nr CAS 10112-91-1), tlenek rtęci (II) (HgO, nr CAS 21908-53-2); kod CN 2852 00 00"

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.59.8

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 214/2011 zmieniające załączniki I i V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 689/2008 dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów
Data aktu: 03/03/2011
Data ogłoszenia: 04/03/2011
Data wejścia w życie: 24/03/2011, 01/05/2011