Decyzja 2005/395/WPZiB zmieniająca decyzję Rady 2001/80/WPZiB w sprawie ustanowienia Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej

DECYZJA RADY 2005/395/WPZiB
z dnia 10 maja 2005 r.
zmieniająca decyzję Rady 2001/80/WPZiB w sprawie ustanowienia Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 28 ust. 1,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 207 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Obecna organizacja i struktura Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej (SWUE) nie uwzględniają szeregu jego nowych zadań.

(2) Ponadto w przypadku prowadzenia autonomicznych operacji wojskowych, w pewnych okolicznościach, kierując się radą Komitetu Wojskowego UE, Rada może podjąć decyzję odnośnie do wykorzystania ogólnego potencjału Sztabu Wojskowego UE, w szczególności w takich przypadkach, kiedy konieczna jest wspólna reakcja cywilno-wojskowa oraz kiedy nie określono żadnego sztabu krajowego.

(3) W konsekwencji czego należy zmienić zakres uprawnień i organizację SWUE.

(4) W dniu 12 kwietnia 2005 r. Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa zalecił wprowadzenie zmian w zakresie uprawnień i organizacji SWUE.

(5) W związku z tym należy zmienić decyzję 2001/80/WPZiB(1).

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W decyzji 2001/80/WPZiB wprowadza się następujące zmiany:

1) Artykuł 2 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 2

Zakres uprawnień i organizacja Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej są określone w Załączniku do niniejszej decyzji.".

2) Artykuł 4 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 4

Członkowie Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej podlegają zasadom ustanowionym decyzją Rady 2003/479/WE z dnia 16 czerwca 2003 r. dotyczącą zasad mających zastosowanie do ekspertów krajowych i krajowego personelu wojskowego oddelegowanych do Sekretariatu Generalnego Rady (*).

______

(*) Dz.U. L 160 z 28.6.2003, str. 72.".

3) Załącznik do decyzji 2001/80/WPZiB zastępuje się Załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dniem jej przyjęcia.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 10 maja 2005 r.
W imieniu Rady
J. KRECKÉ
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 27 z 30.1.2001, str. 7.

ZAŁĄCZNIK

ZAKRES UPRAWNIEŃ I ORGANIZACJA SZTABU WOJSKOWEGO UNII EUROPEJSKIEJ (SWUE)

1. Wstęp

W Helsinkach Państwa Członkowskie UE podjęły decyzję o ustanowieniu w ramach Rady nowych stałych organów politycznych i wojskowych umożliwiających UE przejęcie odpowiedzialności za pełen zakres zadań związanych z zapobieganiem konfliktom i zarządzaniem kryzysami określonych w Traktacie o Unii Europejskiej (TUE). Jak przewiduje sprawozdanie z Helsinek, Sztab Wojskowy Unii Europejskiej (SWUE) "w ramach struktur Rady służy fachową wiedzą o sprawach wojskowych i wspiera Europejską Politykę Bezpieczeństwa i Obrony, łącznie z prowadzeniem kierowanych przez UE operacji wojskowych związanych z zarządzaniem kryzysami".

Na swoim posiedzeniu w dniach 12 i 13 grudnia 2003 r. Rada Europejska z zadowoleniem powitała dokument zatytułowany "Obrona europejska: konsultacje, planowanie i operacje NATO/UE". W dniach 16 i 17 grudnia 2004 r. Rada Europejska zatwierdziła szczegółowe wnioski dotyczące wprowadzenia w życie tego dokumentu. Określono następujący zakres uprawnień SWUE:

2. Misja

Sztab Wojskowy ma zajmować się wczesnym ostrzeganiem, oceną sytuacji i planowaniem strategicznym misji i zdań przewidzianych w art. 17 ust. 2 TUE, w tym tych określonych w Europejskiej Strategii Bezpieczeństwa. Uwzględnia się tu również określanie europejskich sił krajowych i wielonarodowych oraz wprowadzanie w życie polityk i decyzji zgodnie z zaleceniami Komitetu Wojskowego Unii Europejskiej (EUMC).

3. Rola

- Jest źródłem fachowej wiedzy o sprawach wojskowych UE,

- zapewnia powiązanie między EUMC z jednej strony a zasobami wojskowymi dostępnymi dla UE z drugiej strony, oraz służy fachową wiedzą w sprawach wojskowych organom UE zgodnie z zaleceniami EUMC,

- pełni trzy główne funkcje operacyjne: wczesnego ostrzegania, oceny sytuacji i planowania strategicznego,

- zapewnia zdolność wczesnego ostrzegania. Planuje, ocenia i wydaje zalecenia dotyczące koncepcji zarządzania kryzysami oraz ogólnych strategii wojskowych i wprowadza w życie decyzje i wytyczne EUMC,

- wspiera EUMC w zakresie oceny sytuacji oraz wojskowych aspektów planowania strategicznego(1) w pełnym zakresie misji i zadań przewidzianych w art. 17 ust. 2 TUE, w tym tych określonych w Europejskiej Strategii Bezpieczeństwa we wszelkich operacjach kierowanych przez UE niezależnie od tego, czy UE korzysta z aktywów i potencjału NATO, czy też nie,

- wspiera (na prośbę SG/WP lub Komitetu Politycznego i Bezpieczeństwa (KPB)) tymczasowe misje do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych w celu służenia, w zależności od potrzeby, radą lub pomocą w wojskowych aspektach zapobiegania konfliktom, zarządzania kryzysami oraz stabilizacji sytuacji po konflikcie,

- wnosi wkład w proces szczegółowego opracowania, oceny i przeglądu celów osiągnięcia zdolności obronnej, uwzględniając potrzebę zapewnienia przez zainteresowane Państwa Członkowskie spójności z procesem planowania obrony NATO (DPP) i z procesem planowania i oceny (PARP) w Partnerstwie dla Pokoju (PfP) zgodnie z ustalonymi procedurami,

- ściśle koordynuje swoje prace z Europejską Agencją Obrony,

- jest odpowiedzialny za monitorowanie, ocenę i formułowanie zaleceń dotyczących sił i potencjału postawionego do dyspozycji UE przez Państwa Członkowskie w dziedzinie szkolenia, ćwiczeń i interoperacyjności,

- utrzymuje zdolność wzmocnienia sztabu krajowego wyznaczonego do prowadzenia autonomicznej operacji UE, głównie poprzez komórkę cywilno-wojskową,

- jest odpowiedzialny, poprzez komórkę cywilno-wojskową, za uzyskiwanie zdolności do planowania i prowadzenia autonomicznej operacji UE oraz, w ramach SWUE, utrzymuje zdolność do szybkiego ustanowienia centrum operacji dla danej operacji, w szczególności w takich przypadkach, kiedy konieczna jest wspólna reakcja cywilno-wojskowa oraz kiedy nie określono żadnego sztabu krajowego, po podjęciu decyzji odnośnie do takiej operacji przez Radę na podstawie rady EUMC.

4. Zadania

- Pod kierownictwem EUMC służy fachową wiedzą o sprawach wojskowych Sekretarzowi Generalnemu/Wysokiemu Przedstawicielowi oraz organom UE,

- monitoruje potencjalne kryzysy polegając na odpowiednim krajowym i wielonarodowym potencjale wywiadowczym,

- dostarcza do Centrum Sytuacyjnego informacje wojskowe i otrzymuje od niego dane wyjściowe,

- przeprowadza wyprzedzające planowanie strategiczne w jego aspektach wojskowych,

- określa i sporządza wykaz europejskich sił krajowych i wielonarodowych przeznaczonych do prowadzenia operacji kierowanych przez UE we współpracy z NATO,

- przyczynia się do rozwoju i przygotowania (łącznie ze szkoleniem i ćwiczeniami) krajowych i wielonarodowych sił postawionych do dyspozycji UE przez Państwa Członkowskie. Warunki i sposoby powiązań z NATO określają odpowiednie dokumenty,

- organizuje i koordynuje procedury z krajowymi i wielonarodowymi sztabami, łącznie ze sztabami NATO udostępnianymi UE, zapewniając, w miarę możności, zgodność z procedurami NATO,

- wnosi wkład w wojskowe aspekty walki z terroryzmem w ramach EPBiO,

- przyczynia się do opracowania koncepcji, doktryn, planów i procedur użycia wojskowych aktywów i potencjału w prowadzeniu operacji zarządzania konsekwencjami klęski żywiołowej lub katastrofy spowodowanej przez człowieka,

- programuje, planuje, stosuje i ocenia procedury UE dotyczące zarządzania kryzysami w ich aspekcie wojskowym, łącznie ze stosowaniem procedur UE/NATO,

- uczestniczy w szacunkowej ocenie kosztów operacji i ćwiczeń,

- działa w porozumieniu z krajowymi sztabami i wielonarodowymi sztabami sił wielonarodowych,

- ustanawia stałe stosunki z NATO zgodnie ze "Stałymi uzgodnieniami między UE a NATO",

- gości zespół łącznikowy przy SWUE oraz utrzymuje komórkę UE przy SHAPE zgodnie ze sprawozdaniem Prezydencji dotyczącym EPBiO, przyjętym przez Radę w dniu 13 grudnia 2004 r.,

- nawiązuje odpowiednie stosunki z określonymi odpowiednikami w ONZ oraz innych organizacjach międzynarodowych, łącznie z OBWE i UA, pod warunkiem zawarcia porozumień z tymi organizacjami,

- przyczynia się do koniecznego wszechstronnego procesu uczenia się na podstawie doświadczeń,

- zadania wypełniane poprzez komórkę cywilno-wojskową:

- przeprowadza szczegółowe planowanie strategiczne z inicjatywy SG/WP lub PSC,

- przyczynia się do opracowania zbioru doktryn/koncepcji, ucząc się na podstawie doświadczenia zdobytego w cywilno-wojskowych operacjach i ćwiczeniach,

- przygotowuje koncepcje i procedury dla Centrum Operacji UE oraz zapewnia dostępność i gotowość sił, urządzeń i sprzętu centrum operacji do przeprowadzania operacji, ćwiczeń i szkoleń,

- serwisuje, unowocześnia i wymienia urządzenia i sprzęt Centrum Operacji UE oraz dba o jego siedzibę i teren.

a) Dodatkowe zadania w sytuacjami wymagających zarządzania kryzysami

- Występuje do organizacji wywiadowczych o określone informacje i przetwarza je, podobnie jak inne istotne informacje ze wszystkich dostępnych źródeł,

- wspiera EUMC w jego wkładzie we wstępne wytyczne planowania i dyrektywy planowania KPB,

- opracowuje wojskowe opcje strategiczne stanowiące podstawę rad dotyczących spraw wojskowych, jakich EUMC udziela PSC i ustala ich priorytety poprzez:

- określanie wstępnych szerokich opcji,

- w stosownych przypadkach korzystanie w zakresie wsparcia w planowaniu ze źródeł zewnętrznych, które następnie analizują i dalej opracowują te opcje w sposób bardziej szczegółowy,

- ocenę rezultatów tej bardziej szczegółowej pracy i zlecanie wszelkiej dalszej pracy, która może okazać się konieczna,

- przedstawienie ogólnej oceny, ze wskazaniem w stosownych przypadkach priorytetów i zaleceń dla EUMC,

- określa siły, które mogą uczestniczyć w ewentualnych operacjach kierowanych przez UE, koordynując swoje działanie z krajowymi sztabami planistycznymi i, w stosownych przypadkach, z NATO,

- pomaga dowódcy operacji w technicznych wymianach z państwami trzecimi oferującymi udział wojskowy w operacji kierowanej przez UE oraz w przygotowaniu konferencji w sprawie formowania sił zbrojnych,

- kontynuuje monitorowanie sytuacji kryzysowych,

- zadania wypełniane poprzez komórkę cywilno-wojskową:

- na prośbę skierowaną przez Dyrekcję Generalną ds. Zagranicznych i Polityczno-Wojskowych (DGE) do DGSWUE pomaga w polityczno-wojskowym planowaniu strategicznym w reakcji na kryzys opracowywanym w zakresie odpowiedzialności DGE (przygotowanie Koncepcji Zarządzania Kryzysami - CMC, wspólne działanie...),

- wnosi wkład w cywilne planowanie strategiczne w reakcji na kryzys dla wspólnych operacji cywilnowojskowych, opracowując opcje strategiczne, jak to przewidują procedury zarządzania kryzysami. Bezpośrednią odpowiedzialność za to planowanie ponosi DGEMUS i DGE, a ogólną władzę sprawuje nad nim SG/WP,

- na prośbę skierowaną przez DGE do DGSWUE pomaga w cywilnym planowaniu strategicznym w reakcji na kryzys przeprowadzanym w zakresie odpowiedzialności DGE (przygotowanie Policyjnej Opcji Strategicznej - PSO, Cywilnej Opcji Strategicznej - CSO itd.).

b) Dodatkowe zadania podczas prowadzenia operacji

- SWUE, działając pod kierunkiem EUMC, nieustannie monitoruje wszelkie wojskowe aspekty operacji. Prowadzi strategiczną analizę we współpracy z wyznaczonym dowódcą operacji w celu wspierania EUMC w jego roli doradczej wobec PSC odpowiedzialnego za kierunek strategiczny,

- w świetle politycznego i operacyjnego rozwoju sytuacji przedstawia EUMC nowe opcje stanowiące podstawę rad w sprawach wojskowych, udzielanych PSC,

- wnosi wkład we wzmocniony kluczowy zalążek oraz, w stosownych przypadkach, w inne wzmocnienia Centrum Operacji UE,

- zadania wypełniane poprzez komórkę cywilno-wojskową:

- stanowi stały kluczowy zalążek Centrum Operacji UE,

- pomaga w koordynowaniu operacji cywilnych. Operacje takie podlegają DGE. Pomaga w planowaniu, wspieraniu (łącznie z ewentualnym użyciem środków wojskowych) oraz prowadzeniu operacji cywilnych (poziom strategiczny pozostaje w gestii DGE).

5. Organizacja

- SWUE działa pod wojskowym kierownictwem EUMC, któremu podlega,

- SWUE jest departamentem Sekretariatu Rady przyporządkowanym bezpośrednio SG/WP i ściśle współpracuje z innymi departamentami Sekretariatu Rady,

- SWUE jest kierowany przez DGSWUE, oficera w stopniu generała broni lub w równorzędnym stopniu,

- w jego skład wchodzi personel oddelegowany z Państw Członkowskich działający jako podmiot prawa międzynarodowego zgodnie z zasadami mającymi zastosowanie do ekspertów krajowych i krajowego personelu wojskowego oddelegowanych do Sekretariatu Generalnego Rady (SGR), jak również urzędników służby cywilnej oddelegowanych z SGR i Komisji. W celu poprawy procesu doboru SWUE zachęca się Państwa Członkowskie do typowania więcej niż jednego kandydata na każde stanowisko,

- aby sprostać z pełnemu zakresowi misji i zadań, SWUE jest zorganizowany w sposób przedstawiony w dodatku "A",

- w przypadku sytuacji wymagających zarządzania kryzysami lub ćwiczeń SWUE może ustanowić Zespoły Działania Kryzysowego (CAT), korzystając ze swej własnej wiedzy, sił i infrastruktury. Dodatkowo, w razie konieczności, może wystąpić do Państw Członkowskich UE za pośrednictwem EUMC o udostępnienie sił w celu czasowego wzmocnienia,

- misja, funkcja i organizacja komórki cywilno-wojskowej, jak również konfiguracja centrum operacji zostały przyjęte przez Radę w dniu 13 grudnia i zatwierdzone przez Radę Europejską w dniach 16 i 17 grudnia 2004 r. EUMC, poprzez DGSWUE, będzie udzielać wytycznych dotyczących działań wojskowych podejmowanych przez komórkę cywilno-wojskową. Funkcjonalną odpowiedzialność za wkład komórki w aspekty cywilne zarządzania kryzysami ponosi nadal DGE. Składanie sprawozdań z tych działań Komitetowi ds. Cywilnych Aspektów Zarządzania Kryzysami (CIVCOM) będzie zgodne z ustanowionymi procedurami dotyczącymi aspektów cywilnych zarządzania kryzysami.

6. Stosunki z państwami trzecimi

Stosunki między SWUE a członkami NATO nienależącymi do UE, innymi państwami trzecimi oraz państwami kandydującymi do UE są określone w odpowiednich dokumentach dotyczących stosunków UE z państwami trzecimi.

______

(1) Definicje wstępne:

Planowanie strategiczne: działania związane z planowaniem, które rozpoczynają się natychmiast po wystąpieniu kryzysu i kończą się, gdy władze polityczne UE zatwierdzają opcję wojskowo-strategiczną lub zbiór opcji wojskowo-strategicznych. Proces strategiczny obejmuje ocenę sytuacji wojskowej, definicję ram polityczno-wojskowych (POL/MIL) oraz opracowanie opcji wojskowo-strategicznych.

Opcja wojskowo-strategiczna: ewentualne działanie wojskowe ukierunkowane na osiągnięcie celów POL/MIL nakreślonych w ramach POL/MIL. Opcja wojskowo-strategiczna opisuje zarys rozwiązania wojskowego, wymagane środki i ograniczenia oraz zalecenia odnośnie do wyboru dowódcy operacji i sztabu operacji (OHQ).

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

DODATEK 

ZARYS ORGANIZACJI SWUE

grafika

SKRÓTY

A

ACOS Asystent Szefa Sztabu

ADMIN Oddział Administracji

C

CEUMC Przewodniczący Komitetu Wojskowego Unii Europejskiej (EUMC)

CIS Wydział Systemów Łączności i Informacji

Civ/Mil Cell Komórka cywilno-wojskowa

CIVCOM Komitet ds. Cywilnych Aspektów Zarządzania Kryzysami

CMC SPT Wsparcie dla Przewodniczącego Komitetu Wojskowego Unii Europejskiej

CMSP Oddział Cywilno-Wojskowego Planowania Strategicznego

CONOPS Koncepcja Operacji

CRP/COP Planowanie w Reakcji na Kryzys/Oddział Operacji Bieżących

D

DDG/COS Zastępca dyrektora generalnego i szef sztabu w Sztabie Wojskowym Unii Europejskiej

DGSWUE Dyrektor Generalny Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej

DOC/CON Oddział Doktryn i Koncepcji

E

EUMC Komitet Wojskowy Unii Europejskiej

SWUE Sztab Wojskowy Unii Europejskiej

EXE/TRG/ANL Oddział Ćwiczeń, Szkoleń i Analiz

EX OFFICE Biuro Szefa Sztabu

F

FOR/CAP Oddział Rozwoju Siły i Zdolności Obronnych

I

INT Wydział Wywiadu

INT POL Oddział Polityki Wywiadowczej

ITS Oddział Informatyki i Bezpieczeństwa

L

LEGAL Doradca prawny

LOG Oddział Logistyki

LOG/RES Wydział Logistyki i Zasobów

O

OCPS Stała Kadra Centrum Operacji

OHQ Sztab Operacji

OPLAN Plan Operacji

OPSCEN Centrum Operacji

OPS/EXE Wydział Operacji i Ćwiczeń

P

PERS Kadra

POL Odział ds. Polityki

POL/PLS Wydział Polityki i Planów

POL/REQ Oddział Polityki i Zapotrzebowań

PRD Oddział Produkcji

R

REQ Oddział Zapotrzebowań

RES/SPT Oddział Wsparcia Środkami

U

UN MLO Oficer Łącznikowy przy ONZ

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.132.17

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/395/WPZiB zmieniająca decyzję Rady 2001/80/WPZiB w sprawie ustanowienia Sztabu Wojskowego Unii Europejskiej
Data aktu: 10/05/2005
Data ogłoszenia: 26/05/2005
Data wejścia w życie: 10/05/2005