Decyzja 2005/3/WE przyjmującej zobowiązanie zaoferowane w związku z dochodzeniem dotyczącym obejścia środków antydumpingowch nałożonych przez rozporządzenie Rady (WE) nr 769/2002 na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez przywóz kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii, bez względu na to czy była deklarowana jako pochodząca z Indii lub Tajlandii czy nie

DECYZJA KOMISJI
z dnia 3 stycznia 2005 r.
przyjmującej zobowiązanie zaoferowane w związku z dochodzeniem dotyczącym obejścia środków antydumpingowch nałożonych przez rozporządzenie Rady (WE) nr 769/2002 na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez przywóz kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii, bez względu na to czy była deklarowana jako pochodząca z Indii lub Tajlandii czy nie

(2005/3/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 stycznia 2005 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) (zwane dalej "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 8,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. POSTĘPOWANIE

(1) W następstwie przeglądu związanego z wygaśnięciem środków antydumpingowych, Rada, rozporządzeniem (WE) nr 769/2002(2) (zwanym dalej "rozporządzeniem pierwotnym") nałożyła ostateczne cła atydumpingowe w wysokości 3.479 EUR za tonę przywożonej kumaryny objętej kodem CN ex 2932 21 00 pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej (ChRL).

(2) W dniu 24 lutego 2004 r. Komisja otrzymała wniosek zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia podstawowego o przeprowadzenie dochodzenia dotyczącego zarzucanego obejścia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz kumaryny pochodzącej z ChRL (zwany dalej "wnioskiem"). Wniosek został złożony przez Europejską Radę Przemysłu Chemicznego (ERPC) (zwaną dalej "wnioskodawcą"). Wniosek zawierał wystarczające dowody prima facie uzasadniające wszczęcie dochodzenia.

(3) Komisja wszczęła dochodzenie rozporządzeniem (WE) nr 661/2004(3) (zwanym dalej "rozporządzeniem wszczynającym") w sprawie zarzucanego obejścia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez przywóz kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii, bez względu na to czy była deklarowana jako pochodząca z Indii lub Tajlandii czy nie.

(4) W wyniku dochodzenia Rada rozporządzeniem (WE) nr 2272/2004(4) rozszerzyła obowiązywanie ceł antydumpingowych nałożonych na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej także w stosunku do przywozu kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii, bez względu na to czy była deklarowana jako pochodząca z Indii lub Tajlandii czy nie.

B. ZOBOWIĄZANIE

(5) Atlas Fine Chemicals Pvt. Ltd., współpracujący producent-eksporter w Indiach zaoferował podjęcie zobowiązania zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia podstawowego. W zobowiązaniu tym producent-eksporter zaoferował sprzedaż rzeczywiście przez niego wyprodukowanej kumaryny do Wspólnoty, w granicach pułapu ilościowego odpowiadającego ilości rzeczywiście wyprodukowanej i sprzedanej w Indiach kumaryny w okresie od 1 kwietnia 2003 r. do 31 marca 2004 r.

(6) Firma ta zobowiązuje się również do regularnego dostarczania Komisji szczegółowych informacji dotyczących dokonywanego przez nią wywozu do Wspólnoty, co oznacza możliwość skutecznego monitorowania przez Komisję zaoferowanego zobowiązania. Ponadto struktura sprzedaży tej firmy sprawia, że, zdaniem Komisji, ryzyko obejścia uzgodnionego zobowiązania jest ograniczone.

(7) Oferta zobowiązania zapewnia, że wyłącznie rzeczywiście wyprodukowana w Indiach kumaryna będzie wywożona do Wspólnoty. W świetle powyższych spostrzeżeń, uważa się, że zobowiązanie zapobiegnie obejściu, a w związku z tym, uważa się je za możliwe do przyjęcia.

(8) Aby Komisja mogła skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązania przez firmę, przy przedłożeniu właściwemu organowi celnemu wniosku o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie z zobowiązaniem, zwolnienie celne będzie uzależnione od przedstawienia faktury zawierającej przynajmniej informacje wymienione w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2272/2004. Taki poziom informacji jest również konieczny w celu umożliwienia organom celnym stwierdzenia z odpowiednią dokładnością, że przesyłka jest zgodna z dokumentami handlowymi. Jeżeli taka faktura nie zostanie przedstawiona lub też nie odpowiada ona produktowi przedstawionemu organom celnym, należne będzie odpowiednie cło antydumpingowe.

(9) W przypadku naruszenia lub wycofania zobowiązania, zgodnie z art. 8 ust. 9 i 10 rozporządzenia podstawowego może zostać nałożone cło antydumpingowe,

DECYDUJE:

Artykuł  1

Wspomniane poniżej zaoferowane przez producenta zobowiązanie w związku z dochodzeniem w sprawie zarzucanego obejścia środków antydumpingowych na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez przywóz kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii zostaje niniejszym przyjęte.

Państwo

Firma

Kod dodatkowy TARIC

Indie

Atlas Fine Chemicals Pvt Ltd,

Debhanu Mansion,

Nasik-Pune Highway,

Nasik Road,

MS 422 101, Indie

A579

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie w dniu następującym po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 3 stycznia 2005 r.

W imieniu Komisji
Peter MANDELSON
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).

(2) Dz.U. L 123 z 9.5.2002, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1854/2003 (Dz.U. L 272 z 23.10.2003, str. 1).

(3) Dz.U. L 104 z 8.4.2004, str. 99.

(4) Dz.U. L 396 z 31.12.2004, str. 18.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.1.15

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/3/WE przyjmującej zobowiązanie zaoferowane w związku z dochodzeniem dotyczącym obejścia środków antydumpingowch nałożonych przez rozporządzenie Rady (WE) nr 769/2002 na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez przywóz kumaryny wysyłanej z Indii i Tajlandii, bez względu na to czy była deklarowana jako pochodząca z Indii lub Tajlandii czy nie
Data aktu: 03/01/2005
Data ogłoszenia: 04/01/2005