uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) (podstawowe rozporządzenie), w szczególności jego art. 11 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji, przedstawiony po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
1. Obowiązujące środki
(1) W maju 2002 r. Rada na mocy rozporządzenia (WE) nr 769/2002(2) nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej. Cło przyjęło formę cła specyficznego.
2. Wszczęcie postępowania
(2) Dnia 30 października 2002 r., Komisja ogłosiła w drodze zawiadomienia o wszczęciu postępowania opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich(3), wszczęcie częściowego przeglądu tymczasowego środków antydumpingowych mających zastosowanie do przywozu do Wspólnoty kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej.
(3) Postępowanie przeglądowe wszczęto z inicjatywy Komisji w celu zbadania adekwatności obowiązujących środków. Istniejące środki, tj. cło w postaci cła specyficznego nie obejmowało sytuacji, w których towary przywożone zostały uszkodzone przed wprowadzeniem do swobodnego obrotu.
3. Postępowanie
(4) Komisja oficjalnie poinformowała producentów eksportujących, importerów oraz znanych zainteresowanych użytkowników i ich zrzeszenia, przedstawicieli zainteresowanego kraju wywozu i producentów wspólnotowych o wszczęciu postępowania. Strony zainteresowane otrzymały możliwość przedstawienia swoich opinii na piśmie i wnioskowania o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu postępowania.
(5) Dwaj importerzy przedstawili swoje opinie na piśmie.
(6) Komisja wyszukała i zweryfikowała wszystkie informacje, jakie uznała za niezbędne do celów określenia adekwatności obowiązujących środków.
B. WYNIKI POSTĘPOWANIA
(7) Artykuł 145 rozporządzenia Komisji (EWG) 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania Wspólnotowego Kodeksu Celnego(4) przewiduje, w celu określenia wartości celnej, proporcjonalne rozłożenie ceny faktycznie zapłaconej bądź należnej, w przypadku gdy towary zostały uszkodzone przed wprowadzeniem do swobodnego obrotu.
(8) W celu uniknięcia obciążenia nadmierną kwotą cła antydumpingowego, cło specyficzne w przypadku towarów uszkodzonych powinno być zmniejszane o procent odpowiadający proporcjonalnemu rozłożeniu ceny faktycznie zapłaconej bądź należnej. Zgodnie z dobrze ugruntowanymi zasadami określonymi przez Wspólnotowy Kodeks Celny, wartość celna zmniejszana jest o procent odpowiadający proporcjonalnemu rozłożeniu ceny faktycznie zapłaconej bądź należnej.
(9) Żadna z zainteresowanych stron nie przedłożyła uwag ani argumentów przeciwko tej propozycji.
(10) Z tego powodu sformułowany zostaje wniosek, że wobec braku umotywowanych argumentów zainteresowanych stron, w przypadku gdy towary zostały uszkodzone przed wprowadzeniem do swobodnego obrotu i cena faktycznie zapłacona bądź należna zostaje z tego powodu proporcjonalnie rozłożona w celu ustalenia wartości celnej, cło specyficzne powinno zostać obniżone o procent odpowiadający proporcjonalnemu rozłożeniu ceny faktycznie zapłaconej bądź należnej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 20 października 2003 r.
| W imieniu Rady | |
| P. MARONI | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1972/2002 (Dz.U. L 305 z 7.11.2002, str. 1).
(2) Dz.U. L 123 z 9.5.2002, str. 1.
(3) Dz.U. C 264 z 30.10.2002, str. 10.
(4) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1335/2003 (Dz.U. L 187 z 26.7.2003, str. 16).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.272.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1854/2003 zmieniające środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (WE) nr 769/2002 na przywóz kumaryny pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej |
| Data aktu: | 20/10/2003 |
| Data ogłoszenia: | 23/10/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 24/10/2003 |