Decyzja 2003/597/WE ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz

DECYZJA KOMISJI
z dnia 4 sierpnia 2003 r.
ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 2801)

(2003/597/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 12 sierpnia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 93/25/EWG z dnia 1 czerwca 1993 r. w sprawie badań statystycznych prowadzonych w dziedzinie hodowli owiec i kóz(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/77/WE(2), w szczególności jej art. 1 ust. 4, art. 2 ust. 2, art. 3 ust. 2 i 3, art. 7, art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja Komisji 94/434/WE z dnia 30 maja 1994 r. ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz(3) kilkakrotnie była znacznie zmieniana(4). Dla jasności i ze względów praktycznych wspomniana dyrektywa powinna zostać skodyfikowana.

(2) Konieczne są precyzyjne definicje w celu przeprowadzenia badań przewidzianych w dyrektywie 93/25/EWG. Wymaga to przede wszystkim określenia definicji gospodarstw rolnych objętych badaniem. Należy również dokładnie określić indywidualne kategorie, na jakie mają zostać rozbite wyniki badania, oraz klasy wielkości stad oraz regiony, według których Państwa Członkowskie opracowują wyniki badań w regularnych odstępach czasu. Do celów sporządzania statystyk uboju konieczna jest jedna definicja wagi tuszy.

(3) Zgodnie z dyrektywą 93/25/EWG, Państwa Członkowskie mogą na ich wniosek zostać upoważnione do korzystania ze źródeł administracyjnych zamiast badań statystycznych dotyczących hodowli owiec i kóz oraz określonego podziału według klas wielkości stada dla ostatecznych wyników z lat parzystych.

(4) Państwa Członkowskie złożyły wnioski o upoważnienia różnego rodzaju.

(5) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią Stałego Komitetu ds. Statystyk Rolniczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Do celów art. 2 ust. 2 dyrektywy 93/25/EWG "gospodarstwo rolne" oznacza każdą jednostkę techniczną oraz gospodarczą znajdującą się pod jednym zarządem, która wytwarza produkty rolne.
2.
Badania określone w art. 1 ust. 1 dyrektywy 93/25/EWG obejmują:

a) gospodarstwa rolne o wykorzystywanej powierzchni użytków rolnych 1 ha lub więcej;

b) gospodarstwa rolne o wykorzystywanej powierzchni użytków rolnych poniżej 1 ha, jeśli ich produkcja jest w określonym zakresie przeznaczona na sprzedaż lub jeśli ich jednostka produkcyjna przekracza określone progi naturalne.

3.
Jednakże Państwa Członkowskie, które pragną stosować inny próg badań statystycznych, dokonują ustalenia tych progów w taki sposób, aby z badań wykluczone zostały tylko najmniejsze gospodarstwa i aby łącznie wykluczone gospodarstwa stanowiły 1 % lub mniej całkowitej standardowej marży brutto danego Państwa Członkowskiego w rozumieniu decyzji Komisji 85/377/EWG(5).
Artykuł  2

Definicje kategorii owiec i kóz określone w art. 3 ust. 1 i art. 13 ust. 2 dyrektywy 93/25/EWG są wymienione w załączniku I.

Artykuł  3

Jednostki podziału terytorialnego określone w art. 7 ust. 1 dyrektywy 93/25/EWG zostały podane w załączniku II.

Artykuł  4

Klasy wielkości określone w art. 10 ust. 1 dyrektywy 93/25/EWG zostały podane w załączniku III.

Artykuł  5

Wagę tusz określoną w art. 13 ust. 1 dyrektywy 93/25/EWG określono w załączniku IV.

Artykuł  6
1.
Zgodnie z art. 1 ust. 3 dyrektywy 93/25/EWG Państwa Członkowskie wymienione w lit. a) załącznika V są upoważnione do korzystania ze źródeł administracyjnych zamiast badań statystycznych.
2.
Zgodnie z art. 10 ust. 2 dyrektywy 93/25/EWG Państwa Członkowskie wymienione w lit. b) załącznika V są upoważnione do stosowania podziału według klas wielkości stada dla ostatecznych wyników z lat parzystych.
Artykuł  7

Decyzja 94/434/WE traci moc.

Odniesienia do uchylonej decyzji traktuje się jako odniesienia do niniejszej decyzji i odczytuje się je zgodnie z tabelą korelacji przedstawioną w załączniku VII.

Artykuł  8

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 sierpnia 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 149 z 21.6.1993, str. 10.

(2) Dz.U. L 10 z 16.1.1998, str. 8.

(3) Dz.U. L 179 z 13.7.1994, str. 33.

(4) Patrz: załącznik VI.

(5) Dz.U. L 220 z 17.8.1985, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Definicje kategorii

Maciorki i jarki dopuszczone do tryka

Samice owiec, które przynajmniej raz okociły się, jak również te, które zostały dopuszczone do tryka po raz pierwszy.

Owce mleczne

Maciorki, które są hodowane wyłącznie lub głównie do produkcji mleka przeznaczonego do spożycia przez ludzi i/lub dla przetwórstwa na produkty mleczarskie. Obejmuje również wybrakowane owce (niezależnie od tego, czy były tuczone między ostatnią laktacją i ubojem).

Pozostałe maciorki

Maciorki inne niż owce mleczne.

Jagnięta

Samce lub samice owiec w wieku do około 12 miesięcy.

ZAŁĄCZNIK  II

Podziały terytorialne
Belgia: Région/Gewest
Dania: -
Niemcy: Bundesländer
Grecja: Regiony Służby Rozwoju Regionalnego
Hiszpania: País Vasco
Navarra
La Rioja
Aragón
Cataluña
Islas Baleares
Castilla y León
Madrid
Castilla-La Mancha
Comunidad Valenciana
Región de Murcia
Extremadura
Andalucía
pozostałe Comunidades Autónomas
Francja: - dla owiec, następujące regiony:
Midi-Pyrénées
Poitou-Charentes
Limousin
Aquitaine
Provence-Alpes-Côte d'Azur
Auvergne
pozostałe regiony
- dla kóz, następujące regiony:
Rhône-Alpes
Poitou-Charentes
Centre - Pays-de-la-Loire
Bourgogne
Midi-Pyrénées
pozostałe regiony
Irlandia -
Włochy: - dla owiec:
- Regioni
dla kóz: Regioni:
Piemonte
Lombardia
Toscana
Lazio
Campania
Puglia
Basilicata
Calabria
Sicilia
Sardegna
Luksemburg: -
Niderlandy: Prowincje
Austria: Bundesländer
Portugalia: Regiões
Finlandia: Etelä-Suomi - Uusimaa
Itä-Suomi
Väli-Suomi
Pohjois-Suomi
Szwecja: - dla owiec:
- 8 Riksområden
Zjednoczone Królestwo: Regiony Standardowe
..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  III

ZAŁĄCZNIK  IV

Definicja wagi tuszy

Waga tuszy oznacza wagę zimną poubojową, po upuszczeniu krwi, po zdjęciu skóry i wypatroszeniu oraz po usunięciu łba (odciętego na wysokości stawu szczytowo-potylicznego), kopyt (odciętych na wysokości stawu nadgarstkowo-śródręcznego lub stawu stępowo-śródstopnego), ogona (uciętego na wysokości szóstego lub siódmego kręgu ogonowego) oraz organów płciowych (w tym wymion).

Nerki oraz tłuszcz nerkowy należą do tuszy.

ZAŁĄCZNIK  V

a) Państwa Członkowskie upoważnione do korzystania ze źródeł administracyjnych zamiast badań statystycznych.

b) Państwa Członkowskie upoważnione do wykorzystywania podziału według klas wielkości stada dla opracowywania ostatecznych wyników dla lat parzystych.

ZAŁĄCZNIK  VI

Uchylone decyzje z kolejnymi zmianami

Decyzja Komisji 94/434/WE: (Dz.U. L 179 z 13. 7.1994, str. 33)

Decyzja Komisji 95/380/WE, tylko art. 3 (Dz.U. L 228 z 23. 9.1995, str. 25)

Decyzja Komisji 1999/47/WE, tylko art. 3 (Dz.U. L 15 z 20. 1.1999, str. 10)

ZAŁĄCZNIK  VII

Tabela korelacji
Decyzja 94/434/WE Niniejsza decyzja
artykuły 1-6 artykuły 1-6
artykuł 7 i 8 -
- artykuł 7
artykuł 9 artykuł 8
załącznik I załącznik I
załącznik II załącznik II
załącznik III załącznik III
załącznik IV załącznik IV
załącznik V załącznik V
- załącznik VI
- załącznik VII

Zmiany w prawie

Darowizny dla ofiar powodzi zwolnione z VAT

Darowizny dla ofiar powodzi zostały zwolnione z VAT - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.203.46

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/597/WE ustanawiająca szczegółowe zasady stosowania dyrektywy Rady 93/25/EWG w odniesieniu do prowadzenia badań statystycznych dotyczących pogłowia i hodowli owiec i kóz
Data aktu: 04/08/2003
Data ogłoszenia: 12/08/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 12/08/2003