(Dz.U.UE L z dnia 9 lipca 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/75/EWG z dnia 22 września 1992 r. w sprawie wskazania, poprzez etykietowanie oraz standardowe informacje o produkcie, zużycia energii oraz innych zasobów przez urządzenia gospodarstwa domowego(1), w szczególności jej art. 9 i 12,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Energia elektryczna wykorzystywana przez chłodziarki, chłodziarko-zamrażarki oraz zamrażarki stanowi znaczącą część całkowitego wspólnotowego zapotrzebowania na energię gospodarstw domowych. Szczególnie istotne jest dalsze zmniejszanie zużycia energii przez te urządzenia.
(2) Sukces systemu etykietowania wprowadzonego przez dyrektywę Komisji 94/2/WE(2), łącznie z dyrektywą 96/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 września 1996 r. w sprawie wymagań efektywności energetycznej chłodziarek, chłodziarko-zamrażarek i zamrażarek typu domowego(3), doprowadził do wzrostu w latach 1996-2000 wskaźnika efektywności nowych chłodziarek i zamrażarek o 30 %.
(3) Około 20 % urządzeń chłodniczych sprzedanych w 2000 r. należało do najbardziej wydajnej klasy A, a na niektórych rynkach ten odsetek był nawet wyższy niż 50 %. Udział w rynku urządzeń należących do klasy A gwałtownie wzrasta. Wskutek tego istnieje potrzeba wprowadzenia dwóch dodatkowych klas oznaczonych jako A + oraz A++, jako przejściowe ustalenie do czasu, gdy zostanie przeprowadzona szczegółowa weryfikacja klas etykiet efektywności energetycznej.
(4) Skutek etykietowania efektywności energetycznej będzie malał, lub nawet zniknie, o ile nie zostaną określone dalsze, bardziej efektywne klasy.
(5) Dlatego dyrektywa 94/2/WE powinna zostać odpowiednio zmieniona. W tym samym czasie możliwe będzie dostosowanie niniejszej dyrektywy do podobnych dyrektyw, przyjętych ostatnio, wykonujących dyrektywę 92/75/EWG.
(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego zgodnie z art. 10 dyrektywy 92/75/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 3 czerwca 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| Loyola DE PALACIO | |
| Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 297 z 13.10.1992, str. 16.
(2) Dz.U. L 45 z 17.2.1994, str. 1.
(3) Dz.U. L 236 z 18.9.1996, str. 36.
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.170.10 |
| Rodzaj: | Dyrektywa |
| Tytuł: | Dyrektywa 2003/66/WE zmieniająca dyrektywę 94/2/WE wykonującą dyrektywę Rady 92/75/EWG w zakresie etykiet efektywności energetycznej chłodziarek, chłodziarko-zamrażarek i zamrażarek typu domowego |
| Data aktu: | 03/07/2003 |
| Data ogłoszenia: | 09/07/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 29/07/2003 |