Decyzja 2003/429/WE w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia

DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 19 maja 2003 r.
w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia

(2003/429/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 14 czerwca 2003 r.)

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 6 maja 1999 r. między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i poprawy procedury budżetowej(1), w szczególności jego pkt 25,

uwzględniając wniosek Komisji(2),

stanowiąc zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 272 ust. 9 akapit piąty Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Perspektywa finansowa dla Unii Europejskiej (z 15 członkami) uzgodniona w Porozumieniu międzyinstytucjonalnym z dnia 6 maja 1999 r. między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją powinna zostać dostosowana, na okres od 2004 do 2006 r., według cen z 1999 r., celem uwzględnienia sytuacji rozszerzonej Unii Europejskiej składającej się z 25 członków.

(2) Kopenhaska Rada Europejska w dniach 12 i 13 grudnia 2002 r. zatwierdziła wyniki negocjacji, które określiły wymagania w zakresie wydatków wynikające z przystąpienia 10 nowych Państw Członkowskich w 2004 r.

(3) Wyraźnie określono, że przedakcesyjna pomoc finansowa dla Turcji powinna być finansowana w ramach "pozycji przedakcesyjnej" na 2004 r.

(4) Należy uwzględnić wyniki uzgodnień politycznych na Cyprze dotyczące perspektywy finansowej w czasie obowiązywania obecnych ram finansowych.

(5) Zgodnie z pkt 25 akapit drugi Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zmiany w pozycjach spowodowane poprzez niniejsze dostosowanie nie powinny przekraczać kwot wskazanych w indykatywnych ramach finansowych zawartych w załączniku II tego Porozumienia,

PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przez okres 2004-2006 r. roczne pułapy środków na zobowiązania w pozycjach 1, 2, 3 i 5 perspektywy finansowej zawartej załączniku I do Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zostają podniesione o odpowiednie wymagania w zakresie wydatków wynikające z przystąpienia 10 nowych Państw Członkowskich.

Pułap pozycji 7 uwzględnia środki na pomoc przedakcesyjną dotyczącą Turcji. Tytuł pozycji 7 otrzymuje brzmienie "strategia przedakcesyjna".

Tworzy się nową pozycję 8 w celu uwzględnienia rekompensat budżetowych uzgodnionych na Kopenhaskiej Radzie Europejskiej.

Artykuł  2
1.
W konsekwencji załącznik I do Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. zastępuje się dostosowaną perspektywą finansową według cen z 1999 r. dla Unii Europejskiej z 25 członkami (wyłączając implikacje budżetowe wynikające z politycznych uzgodnień na Cyprze), jak przedstawiono w tabeli 1a.

W przypadku osiągnięcia uzgodnień politycznych na Cyprze stosuje się perspektywę finansową dla Unii Europejskiej z 25 członkami według cen 1999 r., jak przedstawiono w tabeli 1b.

Odpowiednio, załącznik II Porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 6 maja 1999 r. staje się nieważny.

2. Odpowiednia perspektywa finansowa wynikająca z dostosowania technicznego na 2004 r., zgodnie ze zmianami w dochodzie narodowym brutto (DNB) i cenami, jest przedstawiona jest tabelach 2a i 2b.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 maja 2003 r.

W imieniu Parlamentu Europejskiego W imieniu Rady
P. COX G. PAPANDREOU
Przewodniczący Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 172 z 18.6.1999, str. 1.

(2) Dotychczas nieopublikowany w Dzienniku Urzędowym.

(3) Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 9 kwietnia 2003 r. i decyzja Rady z dnia 14 kwietnia 2003 r.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

TABELA 1 a: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 1999 r.

grafika

TABELA 1b Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 1999 r.

(łącznie z implikacjami budżetowymi ugody politycznej na Cyprze)

grafika

Tabela 2a: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 2004 r.

grafika

Tabela 2b: Perspektywa finansowa (UE-25) dostosowana do rozszerzenia według cen z 2004 r.

(łącznie z implikacjami budżetowymi ugody politycznej na Cyprze)

grafika

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.147.25

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/429/WE w sprawie dostosowania perspektywy finansowej do rozszerzenia
Data aktu: 19/05/2003
Data ogłoszenia: 14/06/2003
Data wejścia w życie: 19/05/2003, 01/05/2004