(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/370/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 23 maja 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/31/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 1 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG w grudniu 1998 r. Niemcy otrzymały wniosek od AgrEvo GmbH (obecnie Bayer CropScience) o włączenie substancji czynnej jodosulfuron metylo-sodowy do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. Decyzja Komisji 1999/392/WE(3) potwierdziła, że dokumentacja jest kompletna oraz że może zostać uznana za zasadniczo spełniającą wymogi dotyczące danych i informacji z załącznika II i załącznika III do tej dyrektywy.
(2) Władze Niderlandów w październiku 1997 r. otrzymały podobny wniosek od Du Pont de Nemours dotyczący indoksakarbu. Decyzją Komisji 98/398/WE(4) uznano kompletność tej dokumentacji.
(3) Belgia w sierpniu 1997 r. otrzymała podobny wniosek od Novartis NV (obecnie Syngenta) dotyczący S-metolachloru. Decyzją Komisji 98/512/WE(5) uznano kompletność tej dokumentacji.
(4) Niderlandy w lipcu 1996 r. otrzymały podobny wniosek od Biosys dotyczący wirusa polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua. Decyzją Komisji 97/865/WE(6) uznano kompletność tej dokumentacji.
(5) Hiszpania we wrześniu 1997 r. otrzymała podobny wniosek od BASF AG dotyczący tepraloksydimu. Decyzją Komisji 98/512/WE uznano kompletność tej dokumentacji.
(6) Niemcy w kwietniu 1999 r. otrzymały podobny wniosek od BASF AG dotyczący dimetenamidu-P. Decyzją Komisji 1999/555/WE(7) uznano kompletność tej dokumentacji.
(7) Potwierdzenie kompletności dokumentacji było niezbędne w celu umożliwienia poddania ich szczegółowemu zbadaniu i umożliwienia Państwom Członkowskim przyznawania tymczasowych zezwoleń na okresy do trzech lat, w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających dane substancje czynne, przy przestrzeganiu warunków ustanowionych w art. 8 ust. 1 dyrektywy 91/414/EWG, w szczególności warunku odnoszącego się do szczegółowej oceny substancji czynnej i środka ochrony roślin w świetle wymogów ustanowionych w dyrektywie.
(8) W przypadku tych substancji czynnych oceniono wpływ na zdrowie ludzi i na środowisko, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 i 4 dyrektywy 91/414/EWG, w odniesieniu do zastosowań proponowanych przez odpowiednich wnioskodawców. Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców przedłożyły Komisji projekty sprawozdań z oceny dnia 30 maja 2000 r. (jodosulfuron metylo-sodowy), dnia 7 lutego 2000 r. (indoksakarb), dnia 3 maja 1999 r. (S-metolachlor), dnia 9 listopada 1999 r. (Spodoptera exigua NPV), dnia 21 stycznia 2001 r. (tepraloksydim) i dnia 26 września 2000 r. (dimetenamid-P).
(9) Dokumentacja jest ciągle badana po przedłożeniu projektów sprawozdań z oceny przez odpowiednie Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców i nie będzie możliwe zakończenie oceny w ramach czasowych przewidzianych w dyrektywie 91/414/EWG.
(10) Ponieważ dotychczasowa ocena nie daje żadnego powodu do zaniepokojenia, należy umożliwić Państwom Członkowskim przedłużenie tymczasowych zezwoleń przyznanych w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających dane substancje czynne na okres 24 miesięcy, zgodnie z przepisami art. 8 dyrektywy 91/414/EWG, aby umożliwić prowadzenie dalej badania dokumentacji. Przewiduje się, że ocena i proces podejmowania decyzji odnoszące się do decyzji w sprawie możliwego włączenia do załącznika I każdej spośród danych substancji czynnych zostaną zakończone w terminie 24 miesięcy.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 101 z 23.4.2003, str. 3.
(3) Dz.U. L 148 z 15.6.1999, str. 44.
(4) Dz.U. L 176 z 20.6.1998, str. 34.
(5) Dz.U. L 228 z 15.8.1998, str. 35.
(6) Dz.U. L 351 z 23.12.1997, str. 67.
(7) Dz.U. L 210 z 10.8.1999, str. 22.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.127.58 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2003/370/WE zezwalająca Państwom Członkowskim na przedłużenie tymczasowych zezwoleń przyznanych na nowe substancje czynne: jodosulfuron metylo-sodowy, indoksakarb, S-metolachlor, wirus polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua, tepraloksydim oraz dimetenamid-P |
| Data aktu: | 21/05/2003 |
| Data ogłoszenia: | 23/05/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 23/05/2003 |