uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/524/EWG z dnia 23 listopada 1970 r. w sprawie dodatków paszowych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2001/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 9g ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z przepisami art. 9g ust. 1 dyrektywy 70/524/EWG antybiotyki i kokcydiostatyki wymienione przed dniem 1 stycznia 1988 r. w załączniku I do tej dyrektywy zostały tymczasowo zatwierdzone od dnia 1 kwietnia 1998 r. i przeniesione do rozdziału I załącznika B w celu ich ponownej oceny jako dodatków związanych z osobą odpowiedzialną za ich wprowadzanie do obrotu.
(2) Wystąpiła potrzeba przedstawienia nowych wniosków o zatwierdzenie dla wyżej wspomnianych dodatków. Ponadto art. 9g ust. 4 dyrektywy 70/524/EWG wymagał przedłożenia dokumentacji do tych wniosków do celów ponownej oceny zgodnie z przepisami art. 4 tej dyrektywy, jednakże nie później niż do dnia 30 września 2000 r.
(3) Do dnia 1 października 2000 r. przedłożone zostały dokumentacje dla kokcydiostatyków: metychlorpindol, metychlorpindol/metylobenzokwat, amprolium, amprolium/etopabat, dimetridazol i nikarbazyn, oraz dla antybiotyku: flawofosfolipol.
(4) Zgodnie z postanowieniami art. 4 ust. 4 dyrektywy 70/524/EWG Państwa Członkowskie sprawdziły zgodność tych dokumentacji z dyrektywą Rady 87/153/EWG z dnia 16 lutego 1987 r. ustalającą wytyczne dla oceny dodatków w żywieniu zwierząt(3), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/79/WE(4), w terminie 60 dni od dnia wysłania do nich tych dokumentacji.
(5) Po konsultacji ze Stałym Komitetem ds. Pasz i zgodnie z postanowieniami art. 4 ust. 5 dyrektywy 70/524/EWG wnioskujący o dopuszczenie stosowania wyżej wspomnianych kokcydiostatyków zostali powiadomieni przez Komisję, że nie zostały spełnione zasady dotyczące administracyjnej prezentacji dokumentacji, ponieważ wystąpił brak pewnych danych, poczynając od identyfikacji substancji do ważnych informacji toksykologicznych.
(6) Podobnie po konsultacji ze Stałym Komitetem ds. Pasz i zgodnie z postanowieniami art. 4 ust. 5 dyrektywy 70/524/EWG wnioskujący o dopuszczenie stosowania wyżej wspomnianych antybiotyków został powiadomiony przez Komisję, że nie zostały spełnione zasady dotyczące administracyjnej prezentacji dokumentacji dla pewnych kategorii zwierząt, ponieważ wystąpił brak danych o skuteczności i danych związanych z testami tolerancji dla tych kategorii.
(7) W celu zapewnienia, że niedociągnięcia w przedkładaniu niezbędnych danych nie były spowodowane nieprzewidzianymi problemami w realizacji, wyżej wspomnianym wnioskodawcom udzielono dodatkowo trzy tygodnie na uzupełnienie brakujących informacji.
(8) Dla kilku substancji przedłożono informacje uzupełniające, ale nie były one wystarczające dla zapewnienia zgodności z dyrektywą 87/153/EWG, podczas gdy dla innych substancji w dodatkowym okresie do Komisji nie przesłano żadnych danych uzupełniających.
(9) Ponieważ wymagania dyrektywy 70/524/EWG nie zostały spełnione dla wyżej wspomnianych kokcydiostatyków, dopuszczenie stosowania dla tych dodatków należy wycofać, a ich wpisy wykreślić z rozdziału I załącznika B do tej dyrektywy.
(10) Ponieważ wymagania dyrektywy 70/524/EWG nie zostały spełnione dla antybiotyku flawofosfolipol, jeśli chodzi o pewne kategorie zwierząt, we wpisie dla tego antybiotyku załącznika B do tej dyrektywy w rozdziale I należy wprowadzić odpowiednie zmiany.
(11) Należy określić pewien ograniczony termin, w jakim istniejące zapasy kokcydiostatyków i antybiotyków objęte niniejszym rozporządzeniem mogą zostać zużyte.
(12) Stały Komitet ds. Pasz nie wyraził swojej opinii, w związku z czym Komisja w dniu 25 lipca 2001 r. zgodnie z postanowieniami art. 23 dyrektywy 70/524/EWG przedłożyła te środki Radzie, od której wymaga się podjęcia działań w terminie trzech miesięcy.
(13) Rada nie podjęła działań w wymaganym terminie. W tym samym terminie Rada nie podjęła decyzji o odrzuceniu proponowanych środków zwykłą większością głosów. Środki te powinny zostać przyjęte przez Komisję,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 listopada 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 14.12.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 234 z 1.9.2001, str. 55.
(3) Dz.U. L 64 z 7.3.1987, str. 19.
(4) Dz.U. L 267 z 6.10.2001, str. 1.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.297.3 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2205/2001 zmieniające dyrektywę Rady 70/524/EWG dotyczącą dodatków paszowych odnośnie do cofnięcia zezwolenia dla niektórych dodatków |
| Data aktu: | 14/11/2001 |
| Data ogłoszenia: | 15/11/2001 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 15/05/2002 |