uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2702/1999 z dnia 14 grudnia 1999 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych w państwach trzecich(1), w szczególności jego art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy określić szczegółowe zasady stosowania działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych i przetworzonych środków spożywczych w państwach trzecich.
(2) Aby usprawnić zarządzanie, należy ustalić częstotliwość sporządzania list produktów i rynków kwalifikujących się do wyżej wymienionych działań.
(3) Aby zapobiec wszelkiego rodzaju zagrożeniom zakłócenia konkurencji, należy opracować wytyczne w sprawie odwoływania się do szczegółowego źródła pochodzenia produktów objętych kampanią promocyjną i informacyjną.
(4) Należy określić sposób prezentowania programów i wyboru organów wykonawczych pod kątem zapewnienia możliwie jak najszerszej konkurencji i swobodnego przepływu usług.
(5) Należy ustanowić kryteria kwalifikacyjne wyboru programów przez Państwa Członkowskie i ich zatwierdzania przez Komisję po kątem zapewnienia zgodności z zasadami Wspólnoty, a także efektywności środków działania, jakie mają zostać podjęte, w szczególności w świetle dyrektywy Rady 92/50/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. w sprawie koordynacji procedur przyznawania kontraktów na usługi sektora publicznego(2), zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 97/52/WE z dnia 13 października 1997 r. zmieniającą dyrektywy Rady 92/50/EWG, 93/36/EWG i 93/37/EWG dotyczące koordynacji procedur przyznawania odpowiednio kontraktów sektora publicznego na usługi, dostawy i roboty(3).
(6) Należy stosować te same zasady w odniesieniu do środków działania, jakie mają zostać podjęte przez międzynarodowe organizacje, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(7) W celu zapewnienia efektywności środków działania Wspólnoty, Państwa Członkowskie powinny zapewnić spójność i komplementarność zatwierdzonych programów z programami krajowymi i regionalnymi.
(8) W tym celu należy określić kryteria preferencyjne selekcji programów, tak aby zapewnić ich optymalne oddziaływanie.
(9) W przypadku programów będących przedmiotem zainteresowania jednego lub więcej Państw Członkowskich należy opracować przepisy celem zapewnienia współpracy danych Państw Członkowskich podczas składania i oceny programów.
(10) Należy określić konsekwencje w przypadku odrzucenia programu z powodu braku częściowego finansowania przez Państwo Członkowskie i jeśli nie stosuje się art. 9 ust. 3 akapitu drugiego rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(11) Należy ustanowić szczegółowe zasady funkcjonowania grupy monitorującej, o której mowa w art. 8 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(12) Należy określić kontrole przeprowadzane przez Państwa Członkowskie w przypadku programów, którymi bezpośrednio zarządzają.
(13) W interesie należytego zarządzania finansami, powinny zostać określone szczegółowe zasady dotyczące udziału finansowego Wspólnoty.
(14) Należy przyjąć różne uzgodnienia zapewniające dotrzymanie zobowiązań w kontraktach, jakie mają zostać zawarte pomiędzy zainteresowanymi stronami a właściwymi władzami krajowymi w rozsądnych granicach czasowych na podstawie standardowych kontraktów dostarczonych przez Komisję.
(15) W celu odpowiedniego wykonania kontraktów, wykonawcy muszą złożyć na rzecz właściwych władz zabezpieczenie równe 15 % wkładu finansowego Wspólnoty. W tym samym celu należy złożyć zabezpieczenie w przypadku złożenia wniosku o zaliczkę.
(16) Należy określić podstawowy wymóg w rozumieniu art. 20 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85(4), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1932/1999(5).
(17) Z uwagi na wymogi związane ze sprawnym zarządzaniem budżetem, należy określić karę za niezłożenie lub opóźnione złożenie wniosków o płatności pośrednie przez Państwa Członkowskie.
(18) W celu należytego zarządzania finansami, a także w celu uniknięcia wszelkiego niebezpieczeństwa pochłonięcia przez płatności, jakich trzeba będzie dokonać, wszystkich środków stanowiących wkład finansowy Wspólnoty, tak że nie zostanie żadne saldo do wypłaty, należy ustanowić przepis o tym, że zaliczki i różne płatności pośrednie nie mogą przekroczyć poziomu 80 % wkładu finansowego Wspólnoty. W tym samym celu, wnioski o wypłatę pozostałego salda musza dotrzeć do właściwych władz w określonym terminie.
(19) Państwa Członkowskie muszą monitorować wprowadzanie w życie środków określonych niniejszym rozporządzeniem, a Komisja powinna być stale informowana o ich rezultatach. W interesie należytego zarządzania finansami należy ustanowić przepis o współpracy Państw Członkowskich w przypadkach, gdy środki działania są wprowadzane w Państwie Członkowskim innym niż to, w którym właściwe władze podpisujące kontrakt mają swoją siedzibę.
(20) Okres obowiązywania niniejszego rozporządzenia jest taki sam, jak ten, który określa art. 15 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(21) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią ze wspólnego spotkania Komitetów Zarządzających ds. Promocji Produktów Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 grudnia 2000 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 327, z 21.12.1999, str. 7.
(2) Dz.U. L 209, z 24.7.1992, str. 1.
(3) Dz.U. L 328, z 28.11.1997, str. 1.
(4) Dz.U. L 205, z 3.8.1985, str. 5.
(5) Dz.U. L 240, z 10.9.1999, str. 11.
(6) Dz.U. L 39, z 17.2.1996, str. 5.
(7) Dz.U. L 67, z 14.3.1991, str. 11.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2171/2003 z dnia 12 grudnia 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.326.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 grudnia 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1806/2004 z dnia 18 października 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.318.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
- zmieniony przez rozporządzenie nr 962/2001 z dnia 17 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.136.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 czerwca 2001 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1955/2001 z dnia 5 października 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.266.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 2001 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1854/2002 z dnia 17 października 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.280.7) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 października 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
-zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 67/2005 z dnia 17 stycznia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.14.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 stycznia 2005 r.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.333.63 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2879/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2702/1999 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych w państwach trzecich |
| Data aktu: | 28/12/2000 |
| Data ogłoszenia: | 29/12/2000 |
| Data wejścia w życie: | 05/01/2001, 01/05/2004 |