(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 24 grudnia 1996 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/49/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych (1), w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
Regulamin Międzynarodowego Przewozu Kolejami Towarów Niebezpiecznych, znany powszechnie jako RID, ze zmianami, powinien zostać załączony do dyrektywy 96/49/WE jako Załącznik oraz być stosowany nie tylko do transportu transgranicznego, ale także do transportu na terytorium poszczególnych Państw Członkowskich;
Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zawiera RID, stosowany od dnia 1 stycznia 1995 r.;
RID jest uaktualniany co dwa lata i dlatego w zmienionej wersji wejdzie w życie od dnia 1 stycznia 1997 r.;
zgodnie z art. 8 wszystkie niezbędne zmiany dostosowujące do postępu naukowo-technicznego w tej dziedzinie ujęte w dyrektywie i zmierzające do ujednolicenia jej z nowymi zasadami muszą zostać przyjęte zgodnie z procedurą określoną w art. 9;
niezbędne jest dostosowanie sektora do nowych zasad RID i dlatego niezbędna jest również zmiana Załącznika do dyrektywy 96/49/WE;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 9 dyrektywy 96/49/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 grudnia 1996 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Neil KINNOCK |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25.