Sprostowanie do rozporządzenia Rady (EURATOM, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami

Sprostowanie do rozporządzenia Rady (Euratom, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami

(Dziennik Urzędowy Wspólnot Europejskich L 292 z dnia 15 listopada 1996 r.)

(Polskie wydanie specjalne, rozdział 9, tom 1, s. 303)

(Dz.U.UE L z dnia 15 listopada 1996 r.)

1. W całym tekście, z dostosowaniem form gramatycznych:

zamiast: "przedsiębiorca",

powinno być: "podmiot gospodarczy".

2. Strona 303, motyw 4:

zamiast: "(...) akapit szósty preambuły niniejszego rozporządzenia wskazuje (...)",

powinno być: "(...) motyw szósty tego rozporządzenia wskazuje (...)".

3. Strona 303, motyw 6:

zamiast: "(...) w art. 9 ust. 2 niniejszego rozporządzenia;",

powinno być: "(...) w art. 9 ust. 2 wymienionego rozporządzenia;".

4. Strona 303, motyw 9:

zamiast: "(...) do ochrony zasadniczych interesów (...)",

powinno być: "(...) do ochrony istotnych interesów (...)".

5. Strona 304, motyw 13:

zamiast: "(...) przeprowadzania kontroli nieruchomości przedsiębiorców, którzy mogli mieć swój udział, bezpośrednio lub pośrednio, w powstaniu badanej nieprawidłowości oraz do przeprowadzania kontroli nieruchomości innych przedsiębiorców, których mogłyby one dotyczyć; w przypadku stosowania niniejszego rozporządzenia Komisja powinna zapewnić, że ci przedsiębiorcy nie podlegają (...)",

powinno być: "(...) przeprowadzania kontroli w lokalach podmiotów gospodarczych, które mogły mieć swój udział, bezpośrednio lub pośrednio, w powstaniu badanej nieprawidłowości oraz do przeprowadzania kontroli w lokalach innych podmiotów gospodarczych, których mogłyby one dotyczyć; w przypadku stosowania niniejszego rozporządzenia Komisja powinna zapewnić, aby te podmioty gospodarcze nie podlegały (...)".

6. Strona 304, motyw 14:

zamiast: "(...) warunkach, jak inspektorzy administracji krajowej; sprawozdania inspektorów Komisji podpisane, w razie potrzeby, przez krajowych inspektorów, muszą być (...) sprawozdania sporządzone przez inspektorów administracji krajowej.",

powinno być: "(...) warunkach, jak krajowi kontrolerzy; sprawozdania inspektorów Komisji podpisane, w razie potrzeby, przez krajowych kontrolerów, muszą być (...) sprawozdania sporządzone przez krajowych kontrolerów.".

7. Strona 304, art. 1 akapit pierwszy:

zamiast: "(...) ustala ogólne zasady, w rozumieniu art. 10 rozporządzenia 2988/95, stosowane do kontroli administracyjnych na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nieprawidłowościami określonymi w art. 1 ust. 2 niniejszego rozporządzenia.",

powinno być: "(...) ustala dodatkowe przepisy ogólne, w rozumieniu art. 10 rozporządzenia (WE) nr 2988/95, stosowane do kontroli administracyjnych na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nieprawidłowościami określonymi w art. 1 ust. 2 wymienionego rozporządzenia.".

8. Strona 305, art. 5 akapit trzeci:

zamiast: "(...) posiadanych przez tych przedsiębiorców, informacji o okolicznościach, których dotyczy kontrola na miejscu.",

powinno być: "(...) posiadanych przez te podmioty gospodarcze, informacji o okolicznościach, których dotyczą kontrole na miejscu i inspekcje.".

9. Strona 305, art. 6 ust. 1 akapit pierwszy zdanie drugie:

zamiast: "W kontrolach mogą (...)",

powinno być: "W kontrolach i inspekcjach mogą (...)".

10. Strona 305, art. 6 ust. 1 akapit trzeci:

zamiast: "(...) przepisów proceduralnych przewidzianych ustawą danego (...)",

powinno być: "(...) przepisów proceduralnych ustanowionych przez prawo danego (...)".

11. Strona 305, art. 7 ust. 1 akapit pierwszy:

zamiast: "Kontrolerzy Komisji mają dostęp, na takich samych warunkach, jak krajowi kontrolerzy administracyjni i w oparciu o ustawodawstwo krajowe, do wszystkich informacji i dokumentów związanych z kontrolowanymi operacjami, które są konieczne do właściwego przebiegu kontroli na miejscu oraz inspekcji. Mogą oni stosować te same materialne środki kontroli co krajowi kontrolerzy administracyjni, w tym (...)",

powinno być: "Inspektorzy Komisji mają dostęp, na takich samych warunkach jak krajowi kontrolerzy i w oparciu o ustawodawstwo krajowe, do wszystkich informacji i dokumentów związanych z kontrolowanymi operacjami, które są konieczne do właściwego przebiegu kontroli na miejscu oraz inspekcji. Mogą oni stosować te same materialne środki kontroli co krajowi kontrolerzy, w tym (...)".

12. Strona 305, art. 7 ust. 1 akapit drugi tiret pierwsze:

zamiast: "(...) przetargowa, listy płatności, raporty dzienne, wyciągi z kont bankowych,",

powinno być: "(...) przetargowa, listy płac, raporty dzienne, wyciągi z kont bankowych podmiotów gospodarczych,".

13. Strona 305, art. 8 ust. 1 akapit drugi zdanie drugie:

zamiast: "(...) udział w kontroli w charakterze (...)",

powinno być: "(...) udział w kontrolach ma miejscu oraz inspekcjach w charakterze (...)".

14. Strona 305, art. 8 ust. 2:

zamiast: "Komisja informuje niezwłocznie właściwą władzę państwa członkowskiego, na którego terytorium została przeprowadzona kontrola na miejscu, o wszelkich okolicznościach lub podejrzeniach dotyczących nieprawidłowości, odnotowanych podczas kontroli lub inspekcji. W każdej sytuacji, Komisja ma obowiązek poinformować wyżej wspomnianą władzę o wynikach takich kontroli lub inspekcji.",

powinno być: "Komisja informuje niezwłocznie właściwy organ państwa członkowskiego, na którego terytorium została przeprowadzona kontrola na miejscu lub inspekcja, o wszelkich okolicznościach lub podejrzeniach dotyczących nieprawidłowości, odnotowanych podczas kontroli na miejscu lub inspekcji. W każdej sytuacji Komisja ma obowiązek poinformować wymieniony organ o wynikach takich kontroli oraz inspekcji.".

15. Strona 305, art. 8 ust 3:

zamiast: "(...) Dokumenty i materiały dodatkowe wymienione w art. 7 zostaną załączone do wspomnianego sprawozdania. Sprawozdania przygotowane w ten sposób stanowią, na takiej samej zasadzie jak sprawozdania sporządzone przez krajowych inspektorów administracyjnych, dopuszczalny dowód w postępowaniu administracyjnym lub sądowym państwa członkowskiego, jeżeli ich użycie okaże się konieczne. Sprawozdania te podlegają takim samym zasadom oceny jak sprawozdania administracyjne opracowane przez krajowych kontrolerów administracyjnych i mają taką samą wartość. Jeżeli kontrola jest przeprowadzana wspólnie, zgodnie z art. 4 ust. 2, inspektorzy krajowi, którzy uczestniczyli (...)",

powinno być: "(...) Materiały i dokumenty potwierdzające wskazane w art. 7 są załączane do wymienionego sprawozdania. Sprawozdania przygotowane w ten sposób stanowią, na takiej samej zasadzie jak sprawozdania sporządzone przez krajowych kontrolerów, dopuszczalny dowód w postępowaniu administracyjnym lub sądowym państwa członkowskiego, jeżeli ich użycie okaże się konieczne. Sprawozdania te podlegają takim samym zasadom oceny jak sprawozdania administracyjne opracowane przez krajowych kontrolerów i mają taką samą wartość. Jeżeli kontrola jest przeprowadzana wspólnie, zgodnie z art. 4 ust. 2, krajowi kontrolerzy, którzy uczestniczyli (...)".

16. Strona 306, art. 8 ust. 4:

zamiast: "(...) rozporządzenia, kontrolerzy przestrzegali (...)",

powinno być: "(...) rozporządzenia, jej inspektorzy przestrzegali (...)".

17. Strona 306, art. 8 ust. 5:

zamiast: "(...) sporządzane przez kontrolerów Komisji w warunkach, które umożliwiłyby im zebranie (...)",

powinno być: "(...) sporządzane przez inspektorów Komisji w sposób, który umożliwiłby im zebranie (...)".

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1996.292.2/1

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Rady (EURATOM, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami
Data aktu: 16/04/2009
Data ogłoszenia: 15/11/1996
Data wejścia w życie: 18/11/1996